Oktatási államtitkár: káros és megosztó a hétfői gyereksztrájk
További Belföld cikkek
- Magyar Péter üzent az ellenzéki politikusoknak, nem tervez alkudozni 2026-ban
- Fekete-Győr András nem országgyűlési képviselő többé
- Borkai Zsolt egy többmilliós hajóval tért vissza a magyar közéletbe
- Éles szavakkal támadta Kunhalmi Ágnes a kormányt
- Megpördült, majd fejjel lefelé landolt egy autó az M1-es autópályán
Az oktatás egészét Czunyiné menesztése óta irányító politikus már korábban is helytelenítette az akciót, most pedig „oktatásért felelős államtitkárként, akadémikusként, három gyermek édesapjaként, felelős szülőként” fogalmazta meg nyílt levelét „az iskoláskorú gyermekek szüleihez”, melyben a magánvélemény és a hivatali álláspont nem válik el egymástól. Ugyan azzal kezdi, hogy „örömteli és biztató jelenség, hogy az oktatás kérdése az elmúlt időszakban ilyen nagy médiavisszhangot és társadalmi támogatottságot kapott”, de a folytatásban azt hangsúlyozza, hogy a megnyilvánulások egy része véleménye szerint már nem az oktatásról, hanem a politikáról szól.
Palkovics leginkább a kormány konstruktív hozzáállását emeli ki: sajnálkozik, hogy a szerinte ezt szimbolizáló Köznevelési Kerekasztaltól több pedagógus szakszervezet is távol maradt, miközben a legfontosabb kérdésekről ott néhány héten belül döntés születhet. Ezután tér rá a hétfői akció kritikájára. „Abban viszont magánemberként és közfelelősséget is viselő emberként biztos vagyok és problémának tartom, hogy vannak olyan eszközök, amelyek semmilyen módon nem szolgálják sem gyermekeink, sem az oktatási rendszer átalakításának érdekét. A február 29-ei, iskolai távolmaradásra bíztató akció például ilyennek tűnik” – írja. Az államtitkár szerint
káros és megosztó, az iskolai élet nyugalmát nagymértékben megzavaró kezdeményezés arra biztatni (sőt, egyes hírek szerint felszólítani) a gyermekeket, hogy ne menjenek iskolába.
Végül Palkovics László arról ír, hogy a „szülősztrájk” rossz példát állít a gyerekek elé. Az a felvetés még a maga műfajában érthetőbb, hogy „mit mondunk nekik, ha jövő héten, vagy a következő hónapban önként jelzik távolmaradási szándékukat?”, de az erre következő rész kapcsolása már nem nagyon világos, mintha az államtitkár attól tartana, hogy ledagadtozás helyett ezentúl a „voltál hétfőn suliban” lesz a kezdősípszó az iskolai bullying előtt.
„Milyen példával járunk előttük, ha tárgyalás helyett távolmaradással próbálunk bizonyos problémákra válaszokat adni? Mit mondunk nekik, amikor arról kérdeznek, hogy a kevésbé divatos öltözékű társukkal szóba állhatnak-e még? Vagy ő érezze magát rosszabbul, mert neki nem volt ilyen? Ez ugyanaz, mint amikor a gyerekek csúfolják a más testalkatú társaikat, vagy kiközösítik, mert egy másik országból jött és nem ismeri a nyelvet?” – kérdezi Palkovics László nyílt levelében.