Tarlós: Már csak az maradt nekik, hogy lángoló hajjal ábrázoljanak
További Belföld cikkek
- Viharos széllel tör be Magyarországra a hóesés
- Magyar Péter váratlanul megszólalt az „agyhalottakról”, ezzel magyarázza mondatait
- Botrányt kiáltott a Fidesz Erzsébetvárosban: Önkormányzati lakást adott saját jegyzőjének a polgármester
- Nemi erőszak miatt elfogatóparancsot adtak ki a TV2 sztárjával szemben
- Emberölés miatt köröz a rendőrség egy 16 éves lányt
Budapest tömegközlekedése a világon az egyik legmegbízhatóbb, éjjel is biztonságos, az egész várost behálózza – ezzel kezdte előadását Tarlós István főpolgármester hétfőn a XIII. Innováció és fenntartható felszíni közlekedés konferencián. Aki ezzel vitatkozna, annak azt ajánlotta, menjen Isztambulba, és nézze meg a különbséget.
Elmondta, hogy 2010-ben Európa legkorszerűtlenebb járműparkjával vették át a BKV-t, 2020 végére azonban 73 új villamos és 57 új troli áll forgalomba, a BKV saját 975 buszának nagy része pedig új, vagy jó minőségű használtan vett busz lesz, amiből 8 százalék elektromos-hibrid hajtású.
Tarlós szerint a 2010 előtti közlekedésfejlesztési tervekből azért nem lett semmi, mert nem voltak reálisak, túl nagy elképzelések voltak, miközben a gazdaság meg ment lefele. A 2014-ben elkészült Balázs Mór-terv, majd annak felülvizsgálata után az idén elfogadott mobilitási terv reálisabb szerinte. Ebben már az ember és a környezet van a középpontban, négyes jövőképpel: a közlekedési infrastruktúra fejlesztésével, a korszerű járművekkel, a javuló szolgáltatással, és megfelelő intézményrendszerrel.
A főpolgármester kiemelte, hogy a 2021 és 2025 közötti közlekedési fejlesztésekben a kerékpáros fejlesztések külön jelentőséget kapnak. „Társadalmasítják” a fejlesztéseket: ilyen volt például a Budafoki út felújítása, ahol közösségi tervezéssel, társadalmi egyeztetéssel, sok vitával, de látható eredménnyel, vagy az 1-es villamos felújítása faltól falig átépítéssel, akadálymentesítéssel, élhető közterekkel, sok zölddel, gyalogos-kerékpáros infrastruktúrával fejlesztettek.
Tarlós azt mondta, hogy a Főkert az elmúlt három évben nagyságrendekkel több fát, összesen 9000 darabot ültetett Budapesten, mint a korábbi években.
A szabad faültetésre alkalmas helyek száma majdnem elfogyott, tette hozzá.
A fák után kisvártatva aktuális témára fordult rá a főpolgármester, a 3-as metró felújítására, azzal átkötve, hogy a fakockával szellemeskedés megszűnt az ügyben. Méghozzá valószínűleg azért, mert amióta szóba került a fakocka, egyetlen meghibásodás se történt a felújított orosz metrókocsikon. Aki elfelejtette volna, annak megmutatta – mármint kocka nélkül –, hogyan lehet egy méretre vágott fakockával megakadályozni a metróajtók becsukódását, valamint hozzátette, hogy ezt a konferencián összegyűlt mérnökök minden bizonnyal megértik, nem úgy, mint a kőfaragók és az újságírók.
A klímával kapcsolatban megtudhatta még mindenki az előadásból, hogy az őt lángoló hajjal ábrázoló ellenzéki jelöltek is hamarosan csak nézhetnek, mert belátható időn belül klimatizálják a 3-as metrót.
Merthogy lángoló hajjal ábrázolják, ez maradt nekik
– közölte Tarlós.
Az előadást végül azzal zárta a következő ciklusra is bejelentkező főpolgármester, hogy a következő években 6000 milliárd forintot fognak költeni a fővárosra, amiből 1000 milliárdot a főváros fog koordinálni. A többit a kormány.