Öt fővárosi polgármester jár luxusautóval

2005.04.14. 14:07
Öt budapesti polgármester jár 8 millió forintnál drágább luxus szolgálati autóval, derült ki az InfoRádió most elkészült felméréséből. A kerületi vezetők zöme a felső-középkategóriás, 5-6 millió forintos gépkocsikat részesíti előnyben, mindössze négy városrészben fut olcsóbb szolgálati autó.

Az InfoRádió felmérése szerint a belső kerületek vezetői járnak a legdrágább szolgálati autókkal. A 10 millió forintos értékhatárt Hunvald György VII. kerületi polgármester 2003-as évjáratú Rover 75-öse lépi túl, de nem sokkal marad el tőle a szomszéd Terézváros szolgálati zászlóshajója sem. Verók István az MG-Rover 75-ös tavalyi sportváltozatát használja. A a 9 és fél milliós piaci értékű autót egy korábbi Volkswagen Passat beszámításával, olcsóbban vásárolták.


Tekintse meg az autótípusokat!
Az V. kerület első embere, Steiner Pál egy szintén 9,5 millió forintos Saab 95-ösön intézi az ügyeit. Két budai polgármester tartja még fontosnak a közúti reprezentációt: Horváth Csaba 2003-as Volkswagen Passatja a polgármester elmondása szerint 8,9 millió forintba került, Molnár Gyula újbudai vezető 2004-es Nissan Maximája pedig 8-9 millió forintba.

Hibridautója van Derce Tamásnak

Az elmúlt hetekben vásárolt egy kifutó típusú Nissan Maximát Ferencváros önkormányzata is, igaz, ott egy korábbi Nissan Primerát beszámítva csak 3,5 milliót fizetett a járműért a Gegesy Ferenc által vezetett kerületi testület. Gegesy Ferencnek egyébként nincs jogosítványa, ezért szolgálati sofőr szállítja.

Luxuskategóriába tartozik a főpolgármester, Demszky Gábor autója is egy 2003-as A6-os All Road Audi, amit a városháza több mint tízmillió forintért vásárolt neki. Ha pedig az Audi elromlik, a főváros az FKF Rt.-től bérel egy Opel Fronterát rendkívül olcsón, havi 156 ezerért, ha pedig ez is elromlik, akkor egy Volkswagen Touareget ugyancsak szinte fillérekért, napi 4500 forintért.

A felső-középkategóriás flotta legérdekesebb szolgálati autóját Derce Tamás, újpesti polgármester vezeti, aki egy 6,7 millió forintos, 2004-es Toyota Priusban szokott a dugókban araszolni. Ez a kocsi egy úgynevezett hibrid jármű, azaz elektromos rásegítésű benzinmotorja van.

Csak ketten használnak sajátot

A körkérdés nyomán kiderült, hogy a fővárosi polgármesterek a közepes felszereltségű Volkswagen Passatot kedvelik leginkább, ilyen autója van Tarlós István óbudai, Csécsei Béla józsefvárosi, Tóth József angyalföldi, Mester László pestlőrinci és Geiger Ferenc soroksári kerületvezetőnek. Ezek a járművek 2-4 évesek, beszerzési áruk pedig 5 és 7 millió forint között szóródik.

Az "ötmilliósok klubjában" főleg az Opel Vectra a kedvelt márka, négy kerületben ilyen típusú autóban ülnek a polgármesterek. Budafokon, a XXII. kerületben vették a legszerényebb szolgálati autót, Bollók Istvánné Citroen Xsarája két éve, használtan 3 millió forintba került.

Két polgármester saját kocsival jár: Szabó Lajos Mátyás, a XVI. kerület első embere Seat Toledóját, Tóth Mihály csepeli polgármester pedig Toyota Corolláját használja a hivatali ügyintézéshez. Mindkettőjük költségeit fedezi az önkormányzat. Hozzá tartozik, hogy Szabó Lajos Mátyás vidékre és külföldre egy 2004-es, 5 millió forintos szolgálati Seat Alhambrával utazik.

A teljes lista
Nagy Gábor Tamás, I. kerület, Toyota Avensis 2.0 sol 2004-es, 6,7 millió
Horváth Csaba, II. kerület, Volkswagen Passat 2003-as, 8,9 millió
Tarlós István
, Óbuda, Vw Passat 1.9 2002-es, körülbelül 5 millió
Derce Tamás, IV. kerület (Újpest), Toyota Prius, 2004-es, 6,7-6,8 millió
Steiner Pál, V. kerület (Belváros), Saab 95-ös 2004-es, 9,5 millió
Verók István, VI. kerület (Terézváros), nincs külön autója, az önkormányzatnak egy autója van: MG-Rover 75 (a Rover sportváltozata, erősebb a motorja) 2.5-ös V6-os 2004-es, 9,5 millió
Hunvald György, VII. kerület (Erzsébetváros), Rover 75, 2003-as, 10 milliós
Csécsei Béla, VIII. kerület (Józsefváros), Vw Passat, 2003-as 1.9 tdi, diesel 6,6 millió
Gegesy Ferenc, IX. kerület (Ferencváros), nincs jogosítvány, sofőr, 3 autót használ az önkormányzat: 2002-es Skoda Fabia 2,7 millió, 2004-es Skoda Classic Super 5,9 millió. A polgármester egy Nissan Maxima 3.0 SE P3-assal jár, ami 3,5 millióba került becserélve egy korábbi Primerát
Andó Sándor, X. kerület (Kőbánya), Volvo S40, 5-6 éves, 4,8 millióba került
Molnár Gyula, XI. kerület (Újbuda), Nissan Maxima, 2004-es, 8-9 millió forintos
Mitnyan György, XII. kerület (Hegyvidék), Opel Vectra, 1999-es, 5 millióba került, nincs jogsija
Tóth József, XIII. kerület (Angyalföld), VW passat, 2002, 6 millió
Rátonyi Gábor, XIV. kerület (Zugló), Opel Vectra, 2003-as, 4,4 millió forint
Hajdú László, XV. kerület (Rákospalota, Újpalota, Pestújhely), Opel Vectra, két éves, 3,7 milliós
Szabó Lajos Mátyás, XVI. kerület, városon belül saját Seat Toledo költségtérítéssel, városon kívülre hivatali Seat Alhambra, 2004-es, 5 millió
Hoffmann Attila
, XVII. Kerület, Ford Mondeo, 2 éves, 5 millió
Mester László, XVIII. kerület, VW Passat, 2001, 6 millió
Steinerné Török Katalin, XIX. kerület (Kispest), Skoda Superb, 2002-es, 6 millió
Szabados Ákos
, Pesterzsébet, 2202, Opel Vectra Comfort, 5,1 millió
Tóth Mihály, nincs, saját Toyota Corolláját használja, költségtérítéssel
Bollók Istvánné, Budafok, C4 Citroen Xsara, 2001-es, 2002-ben vették, 3 millió forintért
Geiger Ferenc, Soroksár, VW Passat, 2001-es, 6,9 millió (Forrás: InfoRádió)