Mátyás
-6 °C
1 °C

Budapest

Tarlós: Három és fél évig tarthat a Lánchíd és környékének felújítása

tegnap, 12:03 Módosítva: 2018-02-23 14:34
18
A Lánchíd felújításáról, a 3-as metró akadálymentesítéséről, a fővárosi költségvetésről és a margitszigeti teniszstadionról volt szó Tarlós István főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján.

Tarlós közölte, hogy a Lánchíd felújítása a megjelent hírekkel ellentétben nem hat évig, hanem három, három és fél évig fog tartani. Két üteme lesz: a pesti hídfővel és magával a híddal kezdődik, majd a Váralagúttal és a Clark Ádám térrel folytatódik. Azt nem tudta megmondani a főpolgármester, hogy mikor kezdődik a munka, viszont azt elárulta, hogy a BAH-csomópont felüljárójának „ráncfelvarrása”, azaz kisebb mértékű rekonstrukciója megelőzi.

A 3-as metróról a következőket lehetett megtudni: az uniós támogatási kérelem az Európai Bizottság előtt van, s bár az akadálymentesítésről még egyeztetnek, úgy tűnik, az unió a nem teljes körűt is elfogadja egyes állomásoknál, ha azt műszaki nehézségek akadályozzák. A mozgáskorlátozottak egyesületével is tárgyal a főváros az ügyben. Két megálló esetében különböznek az álláspontok: a főváros úgynevezett omega lépcsőliftet építene az Ecseri úti és a Pöttyös utcai állomásra.

Tovább

Síncsere miatt nem jár végig a földalatti

február 22., 13:45 Módosítva: 2018-02-22 14:56
0

Az M1-es metró nem közlekedik 2018. március 3-án és 4-én (szombaton és vasárnap), valamint 2018. március 24-én és 25-én (szombaton és vasárnap) a Vörösmarty tér és az Oktogon között, mert a Vörösmarty tér és a Bajcsy-Zsilinszky út közötti vágányokon síncserét végeznek, közölte a BKK. 

Ebben az időszakban a M1-es metró rövidített útvonalon a Mexikói út és az Oktogon között jár, a Deák Ferenc tér M és Oktogon M között pótlóbusszal lehet utazni. A BKK javasolja a térségben közlekedő más járatok igénybevételét is: az Andrássy úton közlekedő 105-ös és a Rákospalotát kiszolgáló 5-ös autóbusszal is utazhatnak.

A pótlás miatti kényszerű átszállás nem minősül útmegszakításnak. A metróról a pótlójáratra, vagy ellenkező irányban történő átszállásoknál az egyszeri utazásra szolgáló jegyek – a vonal- és gyűjtőjegyek, valamint átszállójegy – használata esetén nem kell új jegyet kezelni, hanem a már kezelt jeggyel lehet tovább utazni. A kezelt vonal- és gyűjtőjegyeket átszállás után a jegy számkocka nélküli végén ismét kezelni kell. 

Tarlós nem enged 9 emelet magas teniszstadiont a Margitszigetre

február 21., 13:22 Módosítva: 2018-02-21 22:47
819
Kedden törvény született arról, hogy kilenc emelet magas teniszstadion épül a Margitsziget közepén, méghozzá kiemelt beruházásként, a hatósági engedélyeztetés megkerülésével. A főpolgármester kiakadt.

„Kedd este tudtam meg, hogy egy ilyen törvény született, és azonnal beszéltem a Fidesz parlamenti frakcióvezetőjével, valamint két miniszterrel” – közölte lapunkkal Tarlós István főpolgármester. Egyikükkel, Rogán Antallal abban maradtak, hogy teljes félreértés szülte azt a jogszabályt, amit kedden a parlament elfogadott.

Mint arról beszámoltunk, a „Hungarian Open ATP Word Tour tenisztorna megrendezéséhez szükséges létesítményfejlesztésről” szóló törvény szerint 26 méter (kilenc emelet) magasságú stadiont építenének a sziget zöldterületének közepébe, ráadásul kiemelt beruházásként a hatósági engedélyeztetéseket is kikerülnék.

Tarlós közölte: teniszstadion épülhet a szigeten, de nem olyan és nem úgy, mint a törvényben. Hozzátette, hogy megegyeztek a kormány képviselőivel: a törvény ebben a formában nem lesz végrehajtva, sőt a létesítmény terveiről a fővárosi közgyűlésnek is döntenie kell majd.

Tovább

Nem lesz népszavazás a 3-as metróról?

február 21., 10:38 Módosítva: 2018-02-21 17:04
57
Felfüggesztik a 3-as metró akadálymentesítéséért indított népszavazást, elfogadták a BRFK beszámolóját, ami szerint nagyon jól alakultak tavaly a bűnügyi mutatók, és rábólintottak a főváros idei költségvetésére – ez történt délelőtt a fővárosi önkormányzat ülésén.

Népszavazás:

Elmaradhat a 3-as metró akadálymentesítéséért kiírandó népszavazás, ugyanis az egyik kezdeményező, Horváth Csaba szocialista képviselő bejelentette: felfüggesztik az aláírásgyűjtést. Mint mondta, az aláírásgyűjtés népszavazás nélkül is elérte a célját: a főváros végül mind a húsz metrómegállót akadálymentesíti a tervek szerint. Erről kisebb vita alakult ki közte és a főpolgármester között:

A kormánypártok részéről tagadták, hogy ez utóbbinak bármi köze lenne az aláírásgyűjtéshez.

Tovább

Megmagyarázta a Főkert, miért kell eltüntetni egy belvárosi fasort

február 20., 14:59 Módosítva: 2018-02-21 09:01
564
Kivágják a belvárosban a szép Semmelweis utcai fasort - ez a hír borzolja a kedélyeket Budapesten. A Főkert és az V. kerületi önkormányzat a helyszínen tartott sajtótájékoztatón próbált választ adni a kérdésekre.
  • Miért kell kivágni a fákat?

Szaller Vilmos, a Főkert faállomány-szakértője szerint a 27 darab nyugati ostorfa túlnyomó része (23 db) 

az elmúlt években felnyurgult, statikailag bizonytalanná vált. 

A szűk, sötét Semmelweis utcában megkezdődött a fototropizmus miatti elhajlás, azaz a fák elindultak az utca középpontja, a fény felé, veszélyesen megdőlve. Tovább csökkentette a biztonságot, hogy a járda alatt közműépítéskor elvágták jó párnak a gyökerét is. Sok a beteg és sérült fa a fasorban.

Az utcába most kihelyeztek egy olyan fát is dézsában, amilyen fákra cserélik a jelenlegieket:

Tovább

Az összes fát kivágják a Semmelweis utcában

február 19., 10:19 Módosítva: 2018-02-19 17:38
667

A belvárosi önkormányzat fideszes többsége úgy döntött, hogy a Semmelweis utca felújítása előtt az összes fát – egészségeset és beteget egyaránt – kivágják, írja a Doktor Ötker blog. Az ellenzéki képviselők nemmel szavaztak.

Tovább

Dugó van a Normafánál, inkább busszal menjenek szánkózni

február 18., 12:21 Módosítva: 2018-02-18 17:34
130

Komoly torlódásokra számíthatnak az autósok a XII. kerületi Normafa környékén, a Budapesti Közlekedési Központ ezért arra kéri azokat, akik nem a környéken laknak, hogy lehetőleg ne autóval, hanem a fogaskerekűvel vagy autóbuszokkal közelítsék meg a helyszínt.

A BKK MTI-hez eljuttatott közleménye szerint, ha a forgalom eléri a kritikus határt, a hatóság visszafordíthatja az autósokat.

Tovább

Lerohadtak a sínek, egyre lassabb a Combino

február 16., 07:46 Módosítva: 2018-02-17 10:50
749
Az elmúlt időszakban érezhetően belassult a nagykörúti villamos. Ennek elsődleges oka, hogy az elhasználódott pályaszerkezet miatt 24 szakaszon is 10-20-30 km/órás sebességkorlátozást kellett bevezetni. A menetrendben meghatározott 29 perces menetidő így 33-34 percre növekedett, ami 15 százalékos lassulást jelent. A BKV a végállomási fordulók időtartalékából csíp le annyit, hogy ne boruljon a menetrend.

Szerdán délelőtt többször is teszteltem a 4–6-os villamos menetidejét. Az egyik, végállomástól végállomásig tartó menet paramétereit GPS-trackerrel is rögzítettem. A menetidő erre a fordulóra a 8,1 km-es pályán 33 perc 13 másodpercre jött ki, de a többi menet is 33 és 34 perc közötti eredményeket produkált. A hivatalos menetrendben 29 percig tart az út.

A menetidőből 12 perc 33 másodpercet a megállókban töltött a villamos, 20 perc 42 másodpercet pedig menetben. A legnagyobb sebességet a Széna tér előtt érte el a jármű, ekkor 54 km/órával hasított. A teljes vonalon 15 km/óra volt az átlagsebesség.

unnamed (2)

Mint a sebességgrafikonon látszik, a legrosszabb eredményeket a Boráros tér és a Corvin-negyed között, valamint a Baross utca – Blaha Lujza tér között produkálta a Combino, de rossznak számít még a Margit híd utáni budai szakasz is (ez utóbbinál főleg a fonódó villamos lassítja a tempót).

Tovább

Árat emelnének a fővárosi taxisok

február 14., 16:28 Módosítva: 2018-02-15 08:32
694

Egyeztetést tartott a fővárosi önkormányzat és több taxis érdekképviselet szerda délelőtt, amin kiderült: a taxisok továbbra is a hatósági tarifa megemelését szeretnék.

Mint Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes közleményében leszögezte: a taxisok és a fuvarszervezők, valamint a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara képviselői  – az Európai Taxis Egyesület kivételével és a Budapest Taxi részbeni egyetértésével – ismételten a tarifa emelésre tettek javaslatot.

Rögzítették azt is, hogy a későbbiekben a taxisok költségcsökkentését célzó – akár konkrét jogszabály-módosítást tartalmazó – javaslatot dolgoznak ki. A tarifaemelés mellett elhangzott olyan javaslat is, hogy a főváros engedélyezze a taxikon elhelyezhető reklámokat. Ezzel kapcsolatban Szeneczey elmondta, hogy a főváros álláspontja alapvetően változatlan, azaz a jelenlegi egységes, letisztult megjelenést értéknek tekinti, azon nem kíván változtatni.

Tovább

Egy kis eszközt kapnak a BKV-ellenőrök, hogy kiszűrjék a hamis bérleteket

február 14., 11:14 Módosítva: 2018-02-14 16:46
174

Már negyven jegyellenőr teszteli azt a kis appot, amin keresztül ellnőrizhetik a jegy- és bérlettulajdonosokat, írja a Budapesti Közlekedési Központ. Ez az úgynevezett "ellenőrzési tevékenységet támogató alkalmazás" abban segít, hogy "az ügyfél által felmutatott utazási jogosultságot igazoló értékcikk vélhetően hamisított, vagy sem".

A fejlesztésnek köszönhetően várhatóan jelentősen csökkenthető a hamisított értékcikkek használata. 

Az alkalmazást 2017 végén kezdték tesztelni, "folyamatosan kerül kiterjesztésre majd a teljes jegyellenőri állományra". Hogy mit lát a jegyellenőr?

A jegyekhez és bérletekhez tartozó érvényességi adatokat azonnal visszakapja az ellenőrzést végző személy.

Azt is írják, hogy "az eszköz alkalmazása a BKK eddigi ellenőrzési és pótdíjazási folyamatát nem változtatja meg, hanem segítséget nyújt ahhoz, hogy az ellenőrzés hatékonyabban és pontosabban történhessen.

A pótdíjkövetelését a BKK csak akkor érvényesíti, ha az átvett értékcikk utólagos vizsgálata alátámasztja a hamisítást vagy visszaélést."

A BKK Zrt. felhívja az ügyfelek figyelmét arra, hogy jegyeiket és bérleteiket a BKK ügyfélközpontjaiban, pénztáraiban, jegykiadó automatáiból vagy szerződött viszonteladó partnereitől vásárolják meg, melyek elérhetőségét a BKK honlapján elérhető értékesítésipont-kereső tartalmazza.

Tovább

Már azt is pedzegetik, mikor készülhet el a 2-es metró meghosszabbítása

február 14., 03:55 Módosítva: 2018-02-14 12:36
161

A XVI. kerület fideszes polgármestere 2025-2026-ra lengette be a 2-es metró meghosszabbítását. Kovács Péter a Magyar Hírlap szerdai számában megjelent interjúban azt is elmondta, hogyan képzelné az Örs vezér téri áthidalással együtt 306 milliárd forintosra becsült projekt finanszírozását: 

  • 90 százalékát az Európai Unió fizetné
  • 10 százalékát a magyar állam adná
Tovább

Hat megállóban lesznek mozgólépcső-kabinok a 3-as metró vonalán

február 13., 17:34 Módosítva: 2018-02-13 20:49
85

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége elfogadhatónak tartja, hogy a hármas metró hat állomásán mozgólépcső-kabinokkal, avagy ferdepályás liftekkel biztosítsák a mozgáskorlátozott emberek önálló, biztonságos és méltóságteljes közlekedését - ez derült ki a MEOSZ közleményéből, amelyet a főváros képviselőivel tartott keddi egyeztetés után adott ki a szövetség. 

Tovább

Megint nem járt a 2-es metró

február 13., 07:26 Módosítva: 2018-02-13 11:01
5

Ismét pótlóbuszokat kellett beállítani reggel a M2-es metró vonalán. A Budapesti Közlekedési Központ a Facebookon azt közölte, hogy váltóhiba történt, ezért a Deák Ferenc tér és a Déli pályaudvar között egy ideig nem járt a metró.

A hibát reggel fél 8 után sikerült kijavítani. Azóta újra jár a metró. 

Február 8-án gázolás miatt esett ki reggel a 2-es metró.  

Múlt hét szerdán az Örs vezér tere és a Deák tér között nem járt órákig a metró  baleset miatt .

Akkor egy éjszakai karbantartást végző dízelmozdony, ami négy pőrekocsit tolt maga előtt, fordítva hajtott be az alagútba a Blaha Lujza téren az alagútba, és összeütközött egy karbantartó vonattal.

A munkások és a személyzet szerencsére időben ki tudtak ugrani, így senki sem sérült meg. Az ütközés miatt viszont a két vonat annyira egymásba ment, hogy lángvágóval kellett őket szétszedni.

Tarlós: Nem érdekünk a taxis tarifaemelés, de nem is akadályozzuk

február 12., 14:33 Módosítva: 2018-02-12 16:03
15

Egy-két héten belül megegyezhet a taxis tarifa emeléséről az Országos Taxisszövetség és a fővárosi önkormányzat – mondta a Magyar Nemzetnek a taxisszövetség szóvivője néhány napja. Metál Zoltán szerint a főváros nem tud és nem is akar vitatkozni a taxisok érveivel, így jöhet a 10-15 százalékos díjemelés. Ez az emelés átlagos fuvarokat nézve 3-400 forintos emelkedést jelent egyébként. 

A díjemelésről a főváros dönt majd, a taxisok eddig nem kaptak visszajelzést. Most kaptak. Tarlós Istvánék azt írják, a fővárosnak egyáltalán nem érdeke a tarifaemelés, és egyébként is, döntsék el, mit akarnak. A Tarlós István főpolgármester által jegyzett, Budapest Főváros Főpolgármesteri Hivatalának közleménye szerint:

"A Főváros kéri a taxisokat, hogy az egyeztetések napokban esedékes befejező stádiuma előtt a következőket tisztázzák:

1. Kik rendelkeznek felhatalmazással a taxisok nevében egyetemlegesen tárgyalni és megállapodni?
2. Tisztázzák, hogy a taxisok fenntartják-e a tarifaemeléssel kapcsolatos kérésüket, melyet az eddig tárgyaló képviselőik kezdeményeztek, és nem a Főváros. A Főváros a korábban ígért taxirendelet-módosításban partner, de a tarifaemelés a Fővárosnak nem érdeke és nem kitűzött célja, csupán a taxisok kockázatának tekinti, és ha a taxisok ragaszkodnak hozzá, nem kívánja megakadályozni.
3. Ismételten felhívjuk a figyelmet, hogy a fuvarszervezők és a taxisok közti érdek- és nézetellentétek rendezése, az egységes álláspont kialakítása nem a Főváros feladata és kompetenciája.

Kérjük a taxisokat, hogy a közeljövőben esedékes megbeszélésre egyeztetett, egységes és egyértelmű állásponttal érkezzenek".

A taxisok már egy ideje beszélnek arról, hogy emelni kellene a főváros által szabályozott árukon, mert úgy megnövekedtek a költségek (30-40 százalékkal nőttek a biztosítási díjak, be kell szerezni az online pénztárgépet, elöregszenek az autók), hogy már nem jönnek ki abból a díjból, amit öt évvel ezelőtt rendeletbe lobbiztak.

METÁL SZERINT A 10-15 SZÁZALÉKOS EMELÉS AZT JELENTENÉ, HOGY NAGYJÁBÓL 300-400 FORINTTAL LENNE DRÁGÁBB EGY FUVAR.

A taxisszövetség vezetője szerint ezt el kellene tudniauk fogadni a politikusoknak és az utasoknak. „Ez nem az az összeg, ami miatt az emberek a jövőben meggondolják, hogy beüljenek-e a taxiba” – mondta a Nemzetnek Metál. A vezető azt is elmondta, hogy ha most meg is állapodnak az áremelésről, az új árakat április előtt nem vezetnék be.

A Magyar Nemzet korábbi cikke emlékeztet arra, hogy öt évvel ezelőtt részben arra hivatkozva szabályozták a taxisok árait és vezették be az egységes sárga festést, hogy ezzel kiszűrjék a „hiénákat". Ez viszont, ahogy azt Metál Zoltán is beismeri, nem igazán sikerült. Ugyan kevesebb a lehúzós árakat alkalmazó taxis, de nem volt számottevő a visszaesés. Az emberek viszont a taxisszövetség felmérése szerint így is jobban bíznak a taxisokban, úgyhogy megérte szabályozni a szektort.

Tovább

Pótlóbusz jár a fogaskerekű helyett hat hétig

február 12., 08:45 Módosítva: 2018-02-12 12:01
8

Jövő hétfőtől március végéig nem közlekedik egy szakaszon a fogaskerekű – közölte a BKV. A hivatalosan 60-as villamosnak hívott fogaskerekű csak a Városmajor és az Adonis utca megálló között fog járni, mert az Adonis utca és a Széchenyi-hegyi végállomás között kicserélik a rossz állapotban levő sínszálakat és fogasléceket.

Tovább

Összeütközött két autó a Kőbányai úton

február 10., 14:45 Módosítva: 2018-02-10 22:37
0

Összeütközött két autó szombat kora délután Budapest X. kerületében, a Kőbányai úton – írja honlapján a katasztrófavédelem.

Az ütközés a Könyves Kálmán körút és a Pongrác út közötti szakaszon történt. A balesethez a főváros hivatásos tűzoltóit riasztották, akik áramtalanították a járműveket és megkezdték a műszaki mentést.

A munkálatok idejére a Kőbányai út érintett szakaszát félpályán lezárták. Az első jelentések szerint a balesetben senki nem sérült meg.

Tovább

Különleges csuklós buszt vásárolt a Közlekedési Múzeum

február 9., 16:19 Módosítva: 2018-02-10 14:49
446

A legszebb magyar csuklós autóbusznak tartott Ikarus EAG E94G típusú jármű egy példánya a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum legújabb szerzeménye - közölte az intézmény pénteken az MTI-vel.

A közlemény szerint a kiváló állapotú jármű saját lábán érkezett a múzeum raktárába. Az Ikarus EAG E94G típusú autóbuszát huszonegy éve, 1997-ben mutatták be. A nevében szereplő EAG jelzés az Ikarus Egyedi Autóbuszgyárára, míg a G a csuklós változatra (Gelenkbus) utal.

A Közlekedési Múzeum a Volánbusz Zrt.-től vásárolta meg a máig üzemképes járművet, amelyet 1999-ben gyártottak és egészen utolsó napjáig forgalomban volt a budapesti elővárosi közlekedésben. A modell innovatív és piacképes fejlesztés volt, ám a magyar piaci viszonyok és az exportországok mégsem voltak rá nyitottak. Összesen nyolc darab készült belőle, melyek kisebb-nagyobb mértékben mind eltérnek egymástól.

busz2
Fotó: Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum
Tovább

Mozgólépcső-kabinokkal liftezhetünk a 3-as metróban

február 9., 14:14 Módosítva: 2018-02-10 15:46
31
Mozgólépcső-kabinokat építhetnek a 3-as metró 5-6 állomásához, hogy akadálymentesítsék azokat.

A főváros folytatja az egyeztetést a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége elnökségével és a kormánnyal a 3-as metró akadálymentesítésről, áll Tarlós István közleményében.

A folytatás szerint megállapodás azonban csak akkor születhet, ha leellenőrizték valamennyi gyártóval és valamennyi helyszínen a mozgólépcsőknél tervezett kabinok konkrét alkalmazhatóságát, ami legalább két hetet vesz igénybe.

Tovább

Nem engedik a geológust a városligeti építkezéshez

február 9., 12:35 Módosítva: 2018-02-10 00:02
989

A Mi Erzsébetvárosunk blogon jelent meg Fügedi Ubul geológus, bányamérnök írása arról, hogy hogyan nem engedték, hogy méréseket végezzen a városligeti építkezésnél. 

"A múlt rendszerben kötelezték a legkülönfélébb vállalkozókat arra, hogy az építő munkálataik során nyert földtani adatokat osszanak meg az erre szakosodott kutatóintézetekkel. Az 1993-ban elfogadott bányatörvénybe már csak egy olyan passzust tettek be, hogy az ingatlan tulajdonosa, üzemeltetője a földtani kutatást tűrni köteles. Kaptunk egy igazolványt, ami tanúsította, hogy a Földtani Intézet dolgozói vagyunk, és jogunk van kutatni mindenhol, még zárt katonai objektumokban is. Be is engedtek mindenhová, ahol mintát kellett gyűjtenem egyeztetés után, esetenként kísérővel" - írja.

varosliget godor2018
Fotó: A mi Erzsébetvárosunk blog

A 1998-as módosítás kivette ezt a szabályt a törvényből, ezzel az igazolványt bukták, de azért továbbra is beengedték mindenhová, még a zárt katonai objektumokba is, ha elmagyarázták, mit és miért is szeretnének ott megnézni, mintázni. 

De most, azt írja, a leendő Néprajzi Múzeum és városligeti konferenciaközpont alapozásához kiástak a Dózsa György úton egy nagy gödröt, de nem engedték oda. Pedig "csodálatos szelvénnyel tárva fel azt a Duna–Tisza közi pleisztocén, egykori futóhomokot, aminek (főképp agrogeokémiai és paleoklimatológiai) vizsgálata szakmai pályafutásom egyik fő vonulata, ami mellett magára adó geológus nem mehet el úgy, hogy meg ne nézné dokumentálná, mintázná" - fogalmazott.  

varosliget godor2018a
Fotó: A mi Erzsébetvárosunk blog

Bekopogtak a biztonsági emberrel a főnökhöz, bemutatkozott, adott neki névjegyet, igazolta magát személyivel, elmondta, mi járatban van, és hogy csak megnézni szeretné a gödröt. Átmentek az építésvezetőhöz, aki a Liget Zrt.-hez irányította.  Felhívott egy illetékest, elmondta, mit szeretne, mire ő hümmögött, majd azt mondta, hogy ez nem ilyen egyszerű, menjen át hozzá az irodájába. 

Itt elmondták neki, hogy nagyon kell vigyázniuk, mert ezt a programot nagyon sokan támadják. Közölte vele, hogy itt most nem ez a cél, pusztán tudományos, mert dokumentálni kellene az adatokat, mielőtt tönkremegy, és egy nagyobb publikációra készül a környék felszínközeli üledékeiről, és ez nagyon jól jönne hozzá. Itt azt mondták, hogy ezt csak a vezérigazgató engedélyzheti, akitől később sms-ben érkezett az elutasító válasz. 

A Liget Zrt. az alábbiakat írta:  az említett személy magát a Magyar Földtani és Geofizikai Intézet munkatársának kiadva kívánt geológiai vizsgálatokat végezni a Néprajzi Múzeum munkaterületén. "A Városliget Zrt. felvette a kapcsolatot a Magyar Földtani és Geofizikai Intézet illetékeseivel, hogy tájékoztatást kérjen, akik megerősítették, hogy nincs folyamatban hivatalos geológiai vizsgálat az érintett területen, illetve a hivatkozott személy már nem dolgozik náluk, így nem a nevükben és képviseletükben kereste fel társaságunkat."

Mindezek alapján a Városliget Zrt. nem járult hozzá a belépéshez, mivel az építési területen szigorú munkavédelmi szabályok vannak érvényben, ahol civileknek tartózkodni élet- és balesetveszélyes. Belépést csak indokolt, megalapozott esetben engedélyezünk, aminek előfeltétele az is, hogy az illető személy előzetes munkavédelmi oktatáson vegyen részt és megfelelő munkavédelmi felszereléssel rendelkezzen. A döntésről nem a Városliget Zrt. vezérigazgatója tájékoztatta a hivatkozott személyt, hanem társaságunk Néprajzi Múzeumért felelős projektvezetője.

Az új Néprajzi Múzeum területén, a kivitelezéshez szükséges, jogszabályban meghatározott talajmechanikai vizsgálatok készültek és készülnek, írják közleményükben.

Tovább

Lángvágóval vágták szét a metróalagútban karambolozó vonatot

február 7., 11:33 Módosítva: 2018-02-08 07:27
401
Újabb részletek derültek ki a 2-es metró alagútjában ütköző karbantartó szerelvény balesetéről. Előállították a mozdonyvezetőt és a tolatásvezetőt.

Mint arról beszámoltunk, délelőtt 10-ig nem járt a 2-es metró az Örs vezér tere és a Deák Ferenc tér között, mert kora hajnalban az M2-es metróvonalon szolgálatot teljesítő két szolgálati vonat ütközött a Blaha Lujza téri megállónál, az ütközés során a pótkocsik kisiklottak.

A VEKE úgy tudja, hogy éjszaka karbantartás során egy dízelmozdony, amely négy úgynevezett pőrekocsit tolt maga előtt, nem a menetrend szerinti irányban haladt az alagútban. A szerelvénynek az Örs vezér teréről a Blaha Lujza térig kellett volna mennie, de ott valamiért nem állt meg, és továbbmenve az alagútban belecsattant a Blaha Lujza tér és az Astoria között álló karbantartó vonatba. Ez utóbbi egy személyvagonból és egy tehervágány-gépkocsiból állt.

Szolgálati dízelmozdony a metróban (illusztráció) - Vörös Attila (iho.hu) fotója
Szolgálati dízelmozdony a metróban (illusztráció) - Vörös Attila (iho.hu) fotója

A VEKE Facebook-oldalán megjelentek szerint az ott karbantartást végző munkások és a vonatszemélyzet szerencsére észlelte, hogy a dízeles szerelvény jön, pedig nem kellene, és időben ki tudtak ugrani, így senki nem sérült meg. A csattanásban viszont mind a négy pőrekocsi és a személyvagon úgy összetört és összegyógyult, hogy lángvágóval kellett őket szétszedni. 

Tovább

Félig már lebontották a budai látkép rémtorzóját

február 7., 10:39 Módosítva: 2018-02-07 19:38
342
Félig már lebontották a budai panoráma legcsúfabb épülettorzóját, az egykori SZOT-szálló betoncsontvázát. Mint légi felvételeinken látszik, a lebontott rész helyén már épül a Rózsadomb legluxusabb luxustársasháza.

Mint arról korábban beszámoltunk, társasház épül a SZOT-szálló helyén, megkapta a jogerős építési engedélyt a beruházó Rózsadomb Panoráma Kft.  A Vérhalom utca 17-19. címen álló, életveszélyes állapotban lévő hoteltorzóból a cég 100 lakásos társasházat akar építeni. A kivitelező azt is ígéri, hogy az építkezés során figyelembe veszik majd a környék lakóinak igényeit és a zöld felületeket is növelik a környéken. Arról, hogy milyen társasházat terveztek a SZOT-szálló helyére, itt írtunk bővebben. 

A hvg.hu korábbi beszámolója szerint az ingatlan tavaly a fuvarozási piacról ismert Wáberer Györgyhöz került. A logisztikai kormánymegbízott tervpályázatot hirdetett az egyépületes társasházra, amit az Építész Stúdió nyer meg. A terveket végül a CÉH Zrt.-től rendelték meg. A döntést bizalmi és kapacitásbeli okokkal indokolta a beruházó Rózsadomb Panoráma Kft., amelyet a W-New Holding Kft. közbeiktatásával birtokol Wáberer.

Tovább

Elindult az ellenzéki pártok aláírásgyűjtése a 3-as metró akadálymentesítéséért

február 5., 11:01 Módosítva: 2018-02-05 14:16
127

A 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazás kezdeményezője, az MSZP fővárosi képviselője, Horváth Csaba az aláírásgyűjtéshez csatlakozott pártok (DK, Együtt, LMP, Momentum, Párbeszéd, MLP és Moma) képviselőivel együtt tartott sajtótájékoztatót hétfőt reggel.

Horváth Csaba elmondta, a kerekesszékesekért, nehezen közlekedőkért, a kismamákért és az idősekért vetette fel a referendumot.

Tarlós István főpolgármester ugyanis túl arrogáns ahhoz, hogy beismerje, az akadálymentesítés egy fontos ügy, és túl gyáva ahhoz, hogy a kormánnyal harcoljon a budapestiek érdekében.

Horváth szerint a fővárosiak átlagosan napi 20 milliárd forintos adóbefizetéseik után megérdemlik a teljes akadálymentesítést.

Gy. Németh Erzsébet, a DK fővárosi képviselője szerint Tarlósnak ki kellene állnia a kormánnyal szemben, kikövetelve az ahhoz szükséges 20 milliárd forintot. Az ellenzéki politikus az akadálymentesítés fontosságának új szempontjaként említette, hogy

a 3-as metró a város egyik legbiztonságosabb óvóhelye egy esetleges katasztrófa esetén, amelynek elérését mindenkinek lehetővé kell tenni.

Pataki Márton, az Együtt budapesti elnöke kijelentette, a főpolgármester állításával szemben egy sikeres népszavazásnak lesz valódi eredménye, a most tervezett részleges helyett ugyanis teljes értékű akadálymemtesítés valósulhat meg. Szabadai Viktor, a Liberálisok álláspontját ismertetve közölte, friss közvélemény-kutatásuk alapján a budapestiek 92 százaléka támogatja a teljes akadálymentesítést még akkor is, ha az többletköltségekkel jár.

Csárdi Antal, az LMP fővárosi képviselője úgy fogalmazott: „Nem szabad elhinni azt a bullshitet, hogy egy 330 milliárd forintos költségvetésben nem lehet – akár több évre nyúlóan – 20 milliárd forintos kötelezettségvállalást tenni.” Galgóczi Péter, a Momentum Dabas járási országgyűlési képviselőjelöltje kerekesszékből szólva elmondta, az akadálymentesítés nem luxusberuházás, hanem olyan befektetés, ami segíthet csökkenteni a mozgássérültek körében 87 százalékos munkanélküliséget.

V. Naszály Máta, a Párbeszéd elnökségi tagja közölte: elfogadhatatlan, hogy a főpolgármester még mindig nem érti, miért kell lehetővé tenni mindenkinek a szabad közlekedés lehetőségét.

Tovább

Leállt az egész 4-es metró 20 pervre

február 2., 15:48 Módosítva: 2018-02-02 19:37
69

Az M4-es metró helyett a teljes vonalon pótlóbusz közlekedik műszaki ok miatt - írta a BKK a Facebookján péntek délután 15:45-kor az utasok türelmét kérve. A műszaki okot nem részletezték, viszont az egyik utas azt kommentelte a hír alá, hogy elég zaklatottan terelték ki őket a kelenföldi állomásról. A BKK fődiszpécsere csak annyit mondott az Indexnek, hogy 30 busszal pótolják a metrót, de a hibát ők sem árulták el. A BKK 20 perccel a leállás után bejelentette, hogy újra a teljes vonalon közlekedik a 4-es metró.  

Tovább

Újabb bírságot kapott a BKK a hekker-ügyben

február 1., 05:19 Módosítva: 2018-02-01 10:40
34

10 millió forintos bírságot szabott ki a BKK-ra a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság a tavaly nyári vizes vébére indított, könnyedén meghekkelt, aztán gyorsan visszavont BKK-s online jegyértékesítési rendszer hibái miatt - értesült az Index.

Az online jegyrendszerrel a kezdetektől több probléma volt. Egy etikus hekker is bemutatta a rendszer hiányosságait, de a rendszer kivitelezője, a T-Systems feljelentette őt cserébe. A hekker ellen végül megszakadt az eljárás, a T-Systems viszont kirúgta két felelős vezetőjét.

Tovább

Rohadnak az új CAF villamosok

január 31., 05:11 Módosítva: 2018-01-31 19:03
335
A BKV jelezte a gyártónak, ahol már vizsgálják a jelenséget. Várhatóan garanciában javítják.

Úgy tűnik, a budapesti klíma nemcsak az orosz metrókocsikat korrodálja, hanem az egy-két éves spanyol villamosokat is. Az Omnibusz blog fotóján jól láthatóak ennek jelei.

Forrás: Omnibusz blog
Forrás: Omnibusz blog

Az összes CAF ablaksáv fölötti lemeze rohad... kétéves járműveknél ez ultra gáz!

– írta a jelenségre olvasónk.

Megkerestük a BKV-t, ahol a következőket mondták: a hibajelenséget ismerik, a CAF villamosok ablakai és ajtajai fölött, "a járművek burkoló lemezeinek szélein korróziós elváltozások" jelentek meg.

Ezek észlelését követően a BKV azonnal jelezte a hibát - a járművek tulajdonosán (BKK) keresztül - a CAF, a járművek gyártója felé. Ők jelenleg a járművek karbantartásáért is felelősek. A CAF tudomásul vette a hibabejelentést, egyúttal jelezte, hogy vizsgálja a jelenség okait, és "a probléma - garancia körében történő - teljes körű felszámolásán dolgozik".

Forrás: Omnibusz blog
Forrás: Omnibusz blog
Tovább

Értelmes ötlet volt a zebrazászló, ezért elkaszálták?

január 30., 14:53 Módosítva: 2018-01-31 10:10
1160
A zebrazászlózás hazai ötletgazdája egy videón mondja el, hogy a közúti hatóság negatív hozzáállása miatt leszerelte a gyalogátkelőknél kihelyezett zászlóit. A Magyar Közút szerint félreértés történhetett, mert nem tiltottak meg semmit, inkább engedélyeztek.

Zebra. Adott volt egy balesetveszélyes, lámpa nélküli zebra Gödöllőn, ahol halálos gázolás is történt.

Zebrazászló. Volt egy előre mutató civil kezdeményezés amerikai példa alapján, ami biztonságosabbá tette az átkelőt. Az ötlet olyan jó volt, hogy terjedni kezdett az országban.

Betiltott zebrazászló? Van egy állami hatóság, a Magyar Közút, amelyik úgy gondolta, hogy az ötlet rossz, civilek ugyan ne tegyenek semmit az ő oszlopaikra, sőt, sehová. Legalábbis ez derült ki egy videóból.

Az ötletgazda ebben a videóban jelentette be, hogy a Magyar Közút tiltó határozata (ami szerint nem lehet zászlótartót szerelni sehová a zebra közelébe) után feladta, leszerelte a zászlókat:

Tovább

Állami korrupciót emleget a BKK-vezér

január 30., 12:53 Módosítva: 2018-01-31 07:21
185

Interjút adott a mélyen vallásos, hétgyermekes Dabóczi Kálmán a 777 nevű keresztény blognak, amiben érdekes megállapításokat tesz a keresztény értelmiség dilemmájáról az állami korrupcióval kapcsolatban:

...nehezebb ma keresztény értelmiséginek lenni, mint a rendszerváltás előtt. Akkor egyértelműbb állapotok voltak, most látunk egy alapvetően nagyon pozitív és jó értékrendű erőteret, viszont annak a mindennapos megnyilvánulásai és kísérőjelenségei mellett meg nem lehet elmenni szó nélkül. Ezt a kettősséget jelenleg sem lenyelni, sem pedig kiköpni nem tudja a keresztény értelmiség, de azt gondolom, hogy ez igaz az egész magyar értelmiségre is. Vagy démonizálja az egészet, és azokat az értékeket, eredményeket is megtagadja, amelyek objektíven nézve is pozitívak, vagy letagadja a valóságot, hogy ne kelljen szembesülni a problémákkal, például a korrupcióval. Szerintem a keresztény felelősség pont itt jön elő, hogy az ember merje az értékek melletti elkötelezettségét nyíltan vállalni. Egyrészről ki kell állni a hatalom által – hitem szerint helyesen – megfogalmazott értékek mellett, mint az életközpontúság, a családbarátiság, a hazafiság, mert ezeknek közösségépítő, megtartó erejük van. Másrészről viszont rá kell szorítani a mindenkori kormányzatot, hogy a hatalmát valóban a közjó érdekében használja és ne egy szűk csoport gazdasági érdekei mentén.

Az interjú folytatásában kiderül az is, hogy a Dabóczi család munkába-iskolába menet az ország és a főváros vezetőiért imádkozik:

Tovább

Magasvasút az Örsön? Ez most a kerületi álom

január 29., 21:26 Módosítva: 2018-02-14 10:47
773

Ahogy korábban már összeszedtük, fővárosi kerületek versengenek egymással azon, hogy hol legyen/hol legyenek az új metróvonalak, és ebben a versenyben erős aspiráns a 2-es metrós projekt, amelyben összekötnék a gödöllői HÉV-vel.

A 306 milliárdos projekt terveinek elkészítésére nemrég pályázatot írt ki a főváros, de a rákoskeresztúri szárnyvonalat is tartalmazó koncepció 2015 óta ismert. Az engedélyes terveket ide nemrég rendelte meg a főváros, legalábbis az összekötésre, valamint a rákoskeresztúri szárnyvonalra. 

Tovább

Mindkét sávon lezárták a reptéri gyorsforgalmi egy kamionbaleset miatt, nagy dugók lehetnek a kelet-pesti térségben

január 29., 16:43 Módosítva: 2018-01-29 17:22
19

Update: Újra járható a Ferihegyi repülőtérre vezető út.

Leszakadt egy kamion felépítménye a Ferihegyi repülőtérre vezető úton hétfő délután, amikor a jármű egy magasságkorlátozó kapunak hajtott, írja az MTI.

A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője azt mondta, a  Liszt Ferenc-repülőtérre vezető utat az érintett szakaszon teljes szélességében, mindkét sávban lezárták. Kisdi Máté elmondta: nem sérült meg senki, amely Budapest XVIII. kerületében, a Felsőcsatári úti kereszteződés közelében történt. A műszaki mentést a fővárosi tűzoltók végzik.

Tovább

Idén átadhatják a 3-as metró egy részét

január 29., 11:35 Módosítva: 2018-01-29 17:06
71
Zajlik a 3-as metró felújítása, az első szakasz befejeződhet idén, mondta Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón.

Mi történik most?  

Jelenleg az északi szakasz (Újpest-Lehel tér) jobb oldali vágányait bontják, a szállítás a baloldali vágányokon történik. Az alagút mosását befejezték, bontják a régi tűzjelző rendszert. Zajlanak a beépítendő liftek körüli közműkiváltások. 

Mikor fejeződik be?

Az északi alagútszakasz és annak állomásainak műszaki átadás-átvételi eljárása idén decemberben megtörténhet Tarlós bejelentése szerint. 

Mi lesz?

A középső és a déli szakasz felújításának tárgyalásos eljárása folyik most, júliusban akár kiviteli szerződés is lehet belőle. 13 lift lesz összesen, most úgy néz ki, a Kálvin téren is épül egy. 

Tovább