Akkora felháborodást váltott ki a főváros nyári belvárosi sávszűkítési kísérlete, hogy az egészből jó eséllyel nem lesz semmi, írja a csütörtöki Népszabadság.
A Közlekedéstudományi Intézet három szakértőjének a városházához címzett levelében azt írják, a "mesterséges torlódások" előidézését nem tartják célszerűnek, a sávszűkítések miatt az autósok nem fognak tömegközlekedésre váltani, amíg az nem lesz lényegesen jobb színvonalú. Hasonló véleményen volt a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület is, hangsúlyozva, hogy több mint negyven vonalon kritikus a zsúfoltság, és kevés a busz.
Ikvai párttársa, Lakos Imre fővárosi közlekedési tanácsnok a kísérletet agyrémnek, íróasztalötletnek nevezte, amely "minden ésszerűséget nélkülöz". A lap úgy tudja, a területet felügyelő Hagyó Miklós (MSZP) városüzemeltetési főpolgármester-helyettes a javaslatot jelenlegi formájában nem támogatja, így az jó eséllyel nem is kerül a főpolgármesteri kabinet, illetve a Fővárosi Közgyűlés elé.
Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) városfejlesztési főpolgármester-helyettes kedden jelentette be, a készülőben lévő tervek szerint egy-egy sávot levennének a Kossuth Lajos utcáról, a Rákóczi útról, a Hegyalja útról, a Bajcsy-Zsilinszky útról és az Üllői útról, azok helyén pedig buszsávot, kerékpárutat vagy parkolót alakítanának ki, illetve szélesítenék a járdát.

Kommentek
2009.05.21 08:22:43midnight coder
Amúgy sem lenne értelme. Olyan lenne mint a lassítósztrájk. Nem lehetne megkülönböztetni a normál munkamenettől. Budapest így is folyamatosan teli van dugókkal. Valami értelmes terv kellene ami összehangolja az autós közlekedést és az élhetőséget - de ez aligha fog úgy működni hogy kitiltjuk onnan a forgalmat. Csillapítani kellene, de nem úgy hogy akadályozzuk a dolgot, hanem úgy hogy alternatív útvonalakat biztosítunk.
Alapvetően én a biciklizésnek sem lennék az ellensége túlzottan, ha meglennének a feltételei. De amíg a panelben nem tudom hova letenni a biciklit, addig akkor sem fogok tudni azzal járni ha Demszky elvtárs maga fekszik keresztbe az úton. Bár ez utóbbi dolog amúgy is inkább motivációs tényező lenne az autózáshoz... A bicikli tároló rég másra van használva, ráadásul már az sem váltana ki túl nagy örömet ha a kicsicsázott, járólappal, szőnyegekkel, stb. ellátott lépcsőházba bevinnék egy bicikli. Az utcán pedig szvsz hamar lába kelne ha éjszakára kinn maradna, akárhogy is lakatolja az ember.
2009.05.21 08:30:35Novi bácsi
szokeherceg:
Nyilván nem élsz a Metró adta lehetőségekkel... Mert igazából ennek kellene az aranyközéputas megoldásnak lennie: egy kiváló szolgáltatást nyújtó, nyugati színvonalú és minőségű tömegközlekedés egy INGYENES és jól kiépített parkolási rendszerrel párosítva. Most nyilván nem a fuvarozókról, meg a mindenféle frinc-francot szállító iparosokról beszélek. De ha az emberek felének, harmadának lehetősége lenne nyugodt szívvel ezt a másik, minőségi alternatívát választani, akkor a többiek is - akiknek VALÓBAN nélkülözhetetlen, hogy autó legyen a seggük alatt - nyugodtabban közlekedhetnének. Tudom, most majd jönnek a riposztok, hogy a "sok lusta, kényelmes magyar, stb.". Igaz. Viszont 20 éve senki sem hitt benne, hogy ennyien fognak kerékpározni és motorozni. Ha lenne valódi alternatíva, akkor ugyan lassan, de biztosan átalakulna egy kicsit ez a mostani kép. Én is vezetek, de napközben irtózok kimenni az utakra, mert tiszta idegbeteg leszek fél óra vezetés után. Ezért aztán, ha tehetem, tömegközlekedek (leginkább metró és villamos - azokat nem nagyon befolyásolja a sok útszétbaszás): nem csak hogy jóval nyugodtabb vagyok, de nagyságrendekkel gyorsabban el tudom intézni a dolgom. (Elmenni a fizetős garázsba, bénázni a városban, parkolóhelyet vadászni, találtam végre egyet, hol az automata, amúgy is jó messzire állok attól a helytől, ahová készültem, ugyanez visszafelé, etc.)
2009.05.21 08:38:19Murderface
Ha a belvárost autómentesíteni akarják, akkor ne az embereket szívassák próbadugókkal, meg hasonló illogikus, átgondolatlan baromságokkal, hanem csapjanak ki a belvárosba behajtani tilos táblákat és állítsanak oda rendőröket, vagy kamerákat, hogy be is tartsák a közlekedők. Aki meg nem tartja be, annak jogsi elvesz, összetép + csekk egy hat-hét számjegyű összegről. Amilyen a közlekedési morál ma, maximum ez hozhat eredményt. Ezzel párhuzamosan persze normális kerékpárutak, meg normális BKV kéne.
2009.05.21 08:38:45Kage
Mertem remélni, hogy valakinek esze is van és leszavazzák ezt az őrült ötletet.. Bár már az rémisztő, hogy van városvezető akinek ez egyáltalán megfordul a fejében.. Mikor lövi már le ezeket az idiótákat valaki?! Az szdsznek pedig 2010 után EL KELL TŰNNIE a Föld színéről..
2009.05.21 08:38:47zsebi66
Valaki magyarázza meg nekem legyen szíves hogy Sydney Monorail http://www.metrotransport.com.au/index.php/monorail/monorail-home.html konstrukciók miért életképtelenek itt ? kb 10x gyorsabb építeni, tizedébe kerül mint a metró, csendesebb, Budapest gyönyörű panorámáját lehetne nézni más bornyírt arca helyett, kiváltaná a buszokat, helyet adna alul a forgalomnak.
Ja.... hogy kis lóvéból lehet kicsit sikítani ... ???
2009.05.21 08:42:28zsebi66
Mennyire pofon egyszerű konstrukció !!! http://www.youtube.com/watch?v=msnOptiL4Rg
2009.05.21 08:42:30geg 86
Kövezzetek meg érte, de szerintem is jó ötlet lett volna. Én itt lakom majdnem a hegyalján, közlekedek bicajjal, busszal, autóval, elég jól ismerem ezt a környéket. Nem akarok a részletekbe menni.
Novi bácsi: A taxisokat sajnálom a legkevésbé ebben a városban. Legtöbbjüknek a biciklisáv egyenlő a parkolóval, a zebrák előtt meg fék helyett a gázra lépnek, nehogy egy gyalogos véletlenül azt higgye, elsőbbsége van. (persze vannak kivételek). De hogy a buszsávnak ne örülnének, azt kötve hiszem.
Sokkal egyszerűbb sugárutakkal teletömni a várost (ld. Bangkok), mint rászoktatni az embereket a tömegközlekedésre és a biciklire (ld. Amszterdam). Ez a PRÓBA végre jó irányba hatott volna. Csak hát a nép nem lát az orránál tovább.
És persze demszkyék is kapják be. Ha nem lopnák szét a várost, talán nem lenne tömeg a buszokon és talán keresztül tudnák vinni ezeket az ötleteket. Részben az ő saruk is, hogy elbukott.
2009.05.21 08:43:13Fáradt Vándor
@Murderface
"Ha a belvárost autómentesíteni akarják, akkor ne az embereket szívassák próbadugókkal, meg hasonló illogikus, átgondolatlan baromságokkal, hanem csapjanak ki a belvárosba behajtani tilos táblákat"
Ez kb 15 éve így van - elvileg... ott vannak a kamerák pl a Galamb utcánál is, régebben a közegek is osztogatták a büntiket, de mostanában (kb 5 éve) nem látom...
2009.05.21 08:43:51DonGatto
Az szdsz a legjobb úton halad affele, hogy a parlamenten kívül már a budapesti közgyűlésbe se kerüljön be. Még pár ilyen ötleet, és sikerül.
2009.05.21 08:45:44zsebi66
Micsoda abszurd ötlet megállni az irodaházak első emeletén ???? !!! És mindenki P+R ben hagyhatná az autót.... http://www.youtube.com/watch?v=kw6sAhoyeoc&feature=related
2009.05.21 08:49:57Kelempácmadárkeresőgép
Makk!!
2009.05.21 08:50:23Hommes Frites
Nekem tetszene - biciklisáv mindenütt. Csak keleten, pl Magyarországon, a hasonló begyepült emberek miatt, mint itt a kommentezők nem lehet létrehozni.
Montrealban áprilistól novemberig csomó utcában levágnak egy sávot a bicikliseknek. És miután az embereknek nem kell félniük a vaddisznó autósoknak, az emberek biciklire ülnek.
Vicces, hogy most hirtelen mindenki okosnak tartja a dagadt disznó Hagyót... :)
2009.05.21 08:50:25BGYCS
A közlekedése helyzet rossz, ezt nem vitatja senki. Emiatt rossz a közhangulat. Hogyan lehet javitani rajta egy fillér kiadás nélkül? Ime egy tanmese (passzol is az SZDSZ-hez...)
A bölcs rabbihoz odamegy egy ember. Te rabbi, nagyon szűkösen lakunk, it tegyünk hogy több hely legyen? A rabbi: vedd oda lakni anyósodat. OK, eltelik egy nap, jön vissza az ember. Te rabbi vazze, mit tegyünk, most már tényleg nagyon szűkösen lakunk...Rabbi: vedd oda a nagyszülőket is. Harmadik nap ember jön, panaszkodik. Rabbi: vedd oda a szomszédot. Negyedik nap jön a csávó: most már tényleg nem lehet elférni. Rabbi: küldj haza mindenkit és gyere vissza holnap. Ember másnap visszamegy lelkendezve: rengeteg hely van, nagyon király!
Szóval előbb be kell szopatni a népet, hogy utána rájöjjön, lehetne ez még sokkal roszabb is...
2009.05.21 08:52:13kukodajanos
Én támogatom a kezdeményezést, hogy hozzunk létre próbadugókat. Nincs autóm, és nem is tervezem hogy valaha autót szeretnék venni. A helyükben én még több utat zárnék le. A Rádai utca lezárása, a Király utcában a forgalomcsökkentés élhetőbbé tette a negyedet. És vonzza az embereket. Mint egy hívószó, esténként több ezer ember fordul meg a Király utcában és a Gödörnél. Ki lehet ülni kávézni pizzázni, nagyokat lehet sétálni beszélgetni, nem fal fel mindent a folytogató automatizált életmód. Élhetőbb életet lehet élni. Aki látta és érti Fellini Róma c. filmjét az átéri hogy ez az automatizált világ egy civilizációs betegség. Ezért csak azt tudom mondani, akinek dagatt a segge és nem képes nyeregbe pattanni, az húzzon el a pöfögő autójával a jó büdös fenébe.
akinek meg autója van, annak úgy kell, emelje fel a dagatt seggét és üljön bicajra, vagy tömegközlekedjen.
2009.05.21 08:53:10pógi
gyerekek,
senkinek nem tűnt fel, hogy a dolog a Lebegő munkacsoport autósellenes tevékenykedésének újabb fejezete, és a politika(?)csak mögéállt, mint bármely más agyament sötétzöld 5letnek, amiről azt hiszik, h. beleillik a trendi mainstreambe?
2009.05.21 08:54:06sanyi2
Szőkeherceg vezesse már le,h van ez a BAH-Keleti közt félúton a Moszkva tér, mert hülyén fogok meghalni.
2009.05.21 08:57:52Nori79
A BKV azért annyira nem színvonaltalan. Sokkal megbízhatóbb, mint amit pl. Angliában tapasztalok tömegközlekedés címén.
Abban valóban színvonaltalan, hogy mindenki felszállhat rá jegy nélkül. Még járatsűrítésekre sem lenne szükség a zsúfoltság enyhítése céljából; elegendő lenne olyan kártyás módszert bevezetni, ami másutt is működik, és rögtön feleannyian utaznának, illetve nem lennének hajléktalanok a buszokon. Nem is értem, ez miért nem olcsóbb, mint az ellenőrök.
Egyébként nekem az ötlet nem volt visszataszító egyáltalán, inkább attól hányok, amikor a hülye autósok közlik, hogy akkor sem fognak átülni BKV-ra, ha ez történik. Ez sznobizmus és korlátoltság.
2009.05.21 08:59:34gyrk
simán ki kéne tiltani először a kis, majd a nagykörúton belülről az összes autót. pár év múlva élhető, lakható, barátságos városunk lenne.
2009.05.21 09:00:11cso zsi
Kedves kukodajanos. egyszer megöregszel/felnőtté válsz, és/vagy lesz családod is.
Majd tartsd magad akkor is a véleményedhez.
2009.05.21 09:00:28Novi bácsi
OFF:
geg 86:
Őőőő... hol sajnáltam én a taxisokat? Egyszerű tényként említettem meg azt, amit többüktől hallottam. Rajtuk kívül csak a BKV-sok töltenek egy nap ennyi időt effektív vezetéssel, tehát autótentikus forrásnak tekintem őket. Ez nem a reklám helye, de ha rákényszerülők, én a City-t használom: nem nagyon kaptam még őket parasztkodáson. A zebrán átszáguldozókat pedig én is büntetem: direkt belépek az ezerrel jövő autók elé (persze úgy, hogy még "visszaléphessek"), és jellemzően kussolva satufékeznek. Amelyik meg ugat, attól meg kell kérdezni, hogy szüksége van-e a jogosítványára? Eddig mindegyik beszart, mert tudta, miért kérdezem. Ettől persze még egy köcsög biztosan pofán fog vágni egyszer, de szeretek veszélyesen élni. :)
ON
2009.05.21 09:08:47molnibalage
@szokeherceg:
Az autómentesítésnek tudod úgy lenne értelme, ha adnának alternatívát helyette. De nincs! A BKV és tömegközlekedés nem az. Reggel autóval kb. 4-szer akkora távot teszek meg a bátyussal autóval, mint átszállás után tömegközlekedéssel. A Kelenföld-Árpád-híd táv alsó hangon fél óra, mert fel van túrva a város. Vicc...
A legtöbb BKV járat egy átlagos munkanapon a csúcsidőban a névleges kapacitás felett szállít. Mi a jó francra szálljon át az autós?
Sokaknak nem alternatíva a BKV. Ha korán mész melózni és messziről akkor meg végképp. Munkatársam pl. kisunlacházi. Áruld már el, hogy Bp., Árpád-híd környéke neki mennyi idő tömegközlekedéssel? Amíg nem lesz integrált elővárosi közlekedés (metrók, MÁV és HÉV összekötve) addig ő ezekkel a paraméterekkel soha nem fog átülni. Kocsival 50 perc reggel, tömegközlekedéssel 2,5 óra. Gratulálok. És nem ő az egyetlen aki ilyen cipőben jár. (Ez még akkor sem lesz szerintem megvalósítva, mikor ő már nyugdíjas lesz a mai tetű vezetők és idióta szavazók mellett.)
Fater pl. Szigetszentmiklósról jár Ferihegyre dolgozni. Autóval átlagos forgalom esetén 35 perc. Tömegközlekedéssel 1 óra 40 perc! Miért? Mert a hálózat fogalma egy rossz vicc azért.
Én is szeretném a kisebb autóforgalmat, csak amíg 0 forintot költenek erre addig felelsleges erről beszélni. A 4-es metróra elbaszott pénz segíthetett volna....
2009.05.21 09:09:10kukodajanos
Kedves cso zsi
Legyen így! Ha már egyszer meg kell öregedni és meg kell halni legalább nem ágyban párnák közt, egy szmogos angol iparvárosra emlékeztető, elidegendett társadalom igényeinek fejet hajtó városban akarok meghalni, és legfőképp nem akarom majdan egyszer gyerkemet egy ilyen város utcáira kiendegni biciglizni futkározni ahol csak a sivárság és a kiüresedett életmód árnyképei suhognak nap mint nap. Hadd kérdezzem meg, mikor csodálkoztál rá utoljára az autódból, hogy milyen gyönyörű városban élünk, mikor kacsintott vissza valamelyik a fején korsót vívő szűz szobor a régi álmatag térről, vagy egy impozáns élület párkányai alól? Mert nekem a kígyózó kocsisorokat nézve egyszer sem történt velem meg ez. Franca az autókkal.
2009.05.21 09:11:04Körömcsiga
A szomorú az, hogy a 200 milliót valszeg elköltötték azért rá, amit a hírrel együtt beharangoztak (tanácsadói díj). Én kifizettetném a tettesekkel.
2009.05.21 09:12:33Novi bácsi
Erről a bringa vs. autó/tömegközlekedés témáról csak annyit kedves kukodajanos (is), hogy ugye nem gondolod komolyan, hogy TELJESEN TERMÉSZETES dolog minden nap - esőben-hóban - az Orbán tér-BAH-Hegyalja út-Erzsébet-híd-Belgrád rakpart-Vámház körút-Lónyay utca útvonalat oda és VISSZA kerékpárral megtennem, csak mert az milyen trendi meg ökofrendli? Bazmeg, még "csak" 40 vagyok és még gyerekem sincs, de ebbe még belegondolni is durva. Nem vagyok én hajtipajti. Amúgy meg mit javasolsz a még idősebb vagy éppen családos honfitársaidnak? Nem fogok elnézést kérni, amiért a "hegyen" lakom, de kicsit irritáló, mikor a sok kis "síkvidéki" pesti szarjankó osztja az észt kerékpározás témában... Úgyhogy a kisf@szom a "holland" példa emlegetésébe.
2009.05.21 09:16:32hozé bubó
marha jó hogy mindenki Londonnal meg hasonlóakkal példálózik, csak egy apróság hogy ott jogos volt a belvárosba pénzt szedni mert 10szer annyi autós van, és az a jó öreg undorgrund is jobban ki van épülve mint nálunk...Budapest úthálózata pedig szar, nem erre lett kitalálva hogy ilyen elmebeteg listás városatyák ámokfussanak.
BKV áremelést! duplájára! járatritkítást! bicikli regadót, műszaki vizsgát! aluljárólezárásokat, gyalogátkelő megszüntetéseket ide!!! ugye milyen jó kárörvendeni???
2009.05.21 09:16:58kukodajanos
Kedves Novi bácsi
Ott a tömegközlekedés is. Emeld föl a segged és tedd föl a villamosra. Ennyi.
2009.05.21 09:17:28Novi bácsi
kukodajanos:
Te melyik párhuzamos világegyetemből tévedtél ide?! Komolyan, MIRŐL BESZÉLSZ? Bringázás közben meg a forgalomra és a gyalogosokra figyeljél, ne a "fején korsót vivő szűz szobrának visszakacsintására a régi álmatag térről". Döbbenet...
2009.05.21 09:17:38molnibalage
"Valaki magyarázza meg nekem legyen szíves hogy Sydney Monorail http://www.metrotransport.com.au/index.php/monorail/monorail-home.html konstrukciók miért életképtelenek itt ? kb 10x gyorsabb építeni, tizedébe kerül mint a metró, csendesebb,"
Nem tudom, hogy honnan veszed a 10-ed árat és 10-szer gyorsab építést. A másik az, hogy Sydney egy új város Bp-hez képest és van hely ilyet megcsinálni. Látod itthona arra nincs hely, hogy bringaút elférjen nemhogy magasvasút...
2009.05.21 09:18:34Tuzsi
Nori79. Szerintem az angliai közlekedés klasszisokkal profibb mint a BKV. Kimondottan élvezem a tömegközlekedést. Megbízható és nagyon profi. Számtalan kinti kollégám hagyja otthon a kocsiját és jár be Londonba például vonattal. Itthon ezt nem mondhatom el. Érd Parkvárosból járok be Budapestre. Most hallottam, hogy fővárosunk vezetése a Tesco, meg a Cora, és hasonló társaik parkolóiba szeretné "otthagyatni" a kocsikat P+R címén. Ismét egy "remek" példa arra, hogy mikén próbálnak befektetés, fejlesztés nélkül rákényszeríteni valamit az emberekre. A P+R nagyon jó elképzelés és sok nyugati országban remekül működik. DE NEM ÍGY!
2009.05.21 09:22:37WUT
az autók száma napról-napra emelkedik. de ha mától egyáltalán nem emelkedne a számuk, már akkor is túl sok van. VALAMIT muszáj kitalálni a számuk csökkentésére. azok a nagypofájúak, akik azt mondják, hogy márpedig nekik joguk van az autójukhoz és kész, azoknak azt kívánom, hogy a gyerekük legyen asztmás és tüdőbeteg.. bár nem, ezt azért nem kívánom nekik, mert MÉG EZ SEM ÉRDEKELNÉ őket. Inkább nekik kívánom azt, hogy legyenek asztmások és tüdőbetegek! Akkor már talán elgondolkodnak azon, hogy mi az a légszennyezettség, és lehet-e esetleg ezen változtatni.
2009.05.21 09:22:41Kage
kukodajanos:
rendkívül értelmes hozzászólásodat köszönjük..
Az autó arra van, hogy közlekedjünk, az hogy te nem kaptál jogosítványt a te bajod. Akinek a város másik végén van a munkahelye, gyereket előtte iskolába visz, árut szállít, bevásárolni jár, stb. az mit csináljon? És amikor esik az eső/hó, akkor is biciklizgetsz nagyokos?
Nem utolsó sorban az AUTÓSOK fizetik az adót, mert amikor megveszi, amikor használja (benzin, parkolás), de elve ha csak egyhelyben áll (adók, biztosítások) az ember csak fizet, fizet és fizet.. Ebből épül a sok játszótér meg bicikliút.. És ha ezeket valaki kifizeti akkor azt gondolom joga van ki is használni ennek az előnyeit..
Ha zavar a sok autó és friss levegőt akarsz akkor költözz ki solymárra és vállald az onnan való bejárás nehézségeit.. Komolyan kész vagyok azoktól akik azt gondolják majd piknikezni fognak a város közepén a fák tövében.. Menj le falura.. a város az város, erről szól.. közlekedni pedig kell valahogy..
2009.05.21 09:23:06Novi bácsi
kukodajanos:
Olvasd már el figyelmesebben, amit leírtam, mielőtt kommentálsz... Ezen "bringa vs. autó/tömegközlekedés" mi nem volt érthető? Amúgy megtisztelnél vele, ha elolvasnád az első kommentemet, mert ha ezt megtetted volna, akkor nem írtad volna le ezt a nekem címzett "Emeld föl a segged és tedd föl a villamosra" baromságot. Jónapot.
2009.05.21 09:23:21molnibalage
"Én itt lakom majdnem a hegyalján, közlekedek bicajjal, busszal, autóval, elég jól ismerem ezt a környéket. Nem akarok a részletekbe menni."
Ez mind szép. Csak nem te alkotod a forgalom nagy részét. Ma 40-45% az agglomerációból jár be dolgozi. A tömegközlekedés 0 szinten követte le ezt 20 év alatt. Érted? 20 év (!!) alatt nem csináltak semmit...
2009.05.21 09:26:34Nori79
Tuzsi, én a városon belüli közlekedésre gondoltam, és nem Londonra, hanem más nagyvárosokra. Egy aránylag nagyobb városban élek jelenleg Angliában és borzalmas, amit tömegközlekedés címén művelnek. A menetrendet nem tartják be egyáltalán, cserébe viszont sokszor két, három busz jön ugyanabból a járatból egymás után, és kerülgetik egymást a megállókban. Én ilyet Budapesten még nem láttam (na jó, nagyon ritkán a 15-ös busz esetében). A távolsági közlekedés (pl. vasút) valóban fantasztikus, legalábbis nekem, aki a MÁV-ot szoktam meg. Mind gyorsaságban, mind a vonatkocsik színvonalában.
Londonról nem tudok objektív véleményt adni, de elég sokat járok arra és a városon belüli közlekedés elég időigényesnek tűnik, nyilván azért is, mert jóval nagyobb, mint Bp.
Mindenestre arra is gondolnunk kellene, hogy milyen világ vár a mi gyerekeinkre és unokáinkra, ha mindenki autózni akar. Nem vitatom, hogy kényelmesebb, de nem csak ez a szempont létezik.
2009.05.21 09:27:58wiener
soha többet ne szavazzatok ikvai-ra
meg a többi bohócra
ne országos pártpreferencia szerint szavazzatok, ez lokális politika, nem a párt számít hanem az ember maga
ikvai egy seggfej
2009.05.21 09:28:20Nori79
molnibalage: és miért kellett kiköltözni? Talán nem bírták a belvárosi bűzt? Szuper, utána pedig ők büdösítik tele a várost.
2009.05.21 09:29:33kukodajanos
Kedves novi bácsi
Azért mert te egy sivár, kiüresedett, hagyományait nem ápoló ember vagy. Attól vannak még emberek, akiknek igenis fontos, hogy egy élhető városban éljen. Akiknek fontos a múltjuk, a jelenjük a jövőjük, akik tisztelik elődeik alkotásait, gyermekét nem egy ilyen flusztrált világban akarja hagyni felnőni ... de nem is próbállak meggyőzni, tök fölösleges, aki ezeket az értékeket nem hozza otthonról, annak úgyiscsak a barátokközt, meg a négy kerék, meg a napi korsó sör marad, mert akinak van annak még adatik, akinek nincs attól még azt is elveszik amije van.
Na mentem.
2009.05.21 09:29:47Gabriel Potter
Kedves kukodajanos - volt egy Rousseau nevű filozófus aki hasonló gondolatokat hangoztatott (no persze segg hányás meg franc nélkül - de hát ez biztos a helyi hozzáadott érték :-)).
Az autós biciklis ellentét szítása, a blőd törvény és rendelet tervezetek megszellőztetése, az ellentmondó információk és a plgárok folyamatos heccelése - sajnos nem az általad óhajtott élhetőbb vilásg előhírnöke, hanem egy csúnya oszd meg és uralkodj politika eszköze. Pont az a célja hogy essünk egymás torkának és morzsolódjunk fel pitiáner vitákban. Persze közben a nagy összefüggéseket senki ne vegye észre - metró, villamosvonalak, BKV állapota, VOLÁN társaságok rejtett privatizációja, MÁV, stb. Mennyivel jobb a hatalomnak ha az a közbeszéd tárgya hogy hány sávot kell lezárni egy olyan utcában ahol már most is folyamatos a dugó ahhoz hogy a dugó kétszer akkora legyen?
2009.05.21 09:32:11wiener
novi bacsi jol beszel
2009.05.21 09:32:28S.Andris
kukodajanos!
Nem vagyok dagadt,de nem vagyok hajlandó felülni a büdös piszkos bkv-ra, illetve nem fogok napi 2 órát tekerni, hogy elmenjek dolgozni. Az ilyen greenpeaces vadbarmok miatt lehet ilyeneket egyáltalán kitalálni...
2009.05.21 09:35:43kukodajanos
Kedves Gabriel Potter
Van benn valami amit írsz. ... Mert tényleg indulatokat azt gerjeszt ... persze hogy csak szájtépás marad-e, egy olcsó figyelem felhívó elterelő haddművelet-e az kérdes. Végül is ez mégiscsak egy civil kezdeményezés. Hát lehet. Picit Rousseau-e? :-) Nincs új a nap alatt, szokták volt mondani.
2009.05.21 09:37:31kötözködő
Nori79-nek van igaza: sokan kiköltöztek az agglomerációba, mert élhetetlennek találták a várost, és most ők teszik még élhetetlenebbé. Ők generálják azokat a dugókat, amik miatt háborognak.
2009.05.21 09:37:58zsebi66
molnibalage:
Hát mennyiért is fúrunk 1m metró alagutat ? Etele-Keleti pu 100 milliárd = 14 Millió forint per méter. Na ennél garantáltan olcsóbb... Ja csak a fúrópajzs 6 MegaWatt teljesítményű. Csak a villanyszámlát szeretném a saját "zsebimbe" :)..
Ne viccolj a monorail-t úgy csinálják mintha nagy villanyoszlopot állítanának. Mi az hogy nincs hely rá... ?!
Nem MAGLEV ez hanem villamos gumikerekeken.Egy kb 1m x 1m es vas zártszelvényen. (jó.... leegyszerüsítve de ez a helyzet)
2009.05.21 09:38:03Tuzsi
Nori79
Biztosan igazad van. Én Londonban éltem, meg dolgozok ott időnként, és egy közeli kisebb városból járok be vonattal. Londonban meg tömegközlekedéssel. Én nagyon profinak tartom. Itthon nem így látom a helyzetet. de igazából nem is ez a lényeg, hiszen Budapest nem London. Én azon vagyok mérhetetlenül felháborodva, hogy nincsenek normális parkolók, nincs biztonság, nincs külvárosi fejlett vasúti közlekedés, de azért ne közlekedjünk autóval. Ha Érdről szeretnék az irodába jönni, ami a Moszkva térnél van, legalább 4 alkalommal kell átszállnom buszokra, meg metróra. Valaki számolja ki, hogy mennyi az naponta oda-vissza. És közben nincsenek kiépített, biztonságos parkolók. Legalább is felénk nincsenek. Nem akarok megint nyugati példákat felhozni, de Bécstől kezdve New Yorkon keresztül mindenhol azért működnek ezek a dolgok, mert normálisan kiépítették az infrastruktúrát. Én is helyközi vonatra pattannék, ha azért a pénzért, amit fizetek, kultúráltabb körülmények között utazhatnék... A baj az, hogy mi semmit nem úgy oldunk meg, ahogy nálunk tapasztaltabb országok csinálják.
2009.05.21 09:41:17Gabriel Potter
Még egy megjegyzés - nem azért van dugó (mindenütt) Budapesten mert sok az autó. Ez az amit a hozzá nem értő "szakemberek" elhitettek mindenkivel - ugyanis ez egyszerű, lehet sopánkodni, és nem kell dolgozni.
A lámpa rendszer elavult, összehangolatlan, lehetőség sincs forgalom terhelés adaptív szabályozására, rosszak a sávok, hibás a forgalmi irányok kapacitás elosztása, értelmetlenek a táblák, rossz a parkolók struktúrája, és sehol egy rendőr aki betartatná a szabályokat (nem csak az autósokkal de a biciklisekkel és gyalogosokkal is...)
Budapest közlekedése jó egy évtizede gazdátlan, hozzánemértő megélhetési politikusok és korrupt közhivatalnokok prédája. Azt hiszem örülhetünk hogy egyáltalán lehet még közlekedni.
Pl tudjuk hogy délután a Hegyalja útun a kimenő forgalom 90% a bejövő 10% - miért is nem lehet a teljes utat két órára egyirányusítani kifele? ja hogy nincs meg hozzá a megfelelő technika? Ja hogy ezt mondjuk a Golden gate-n minden nap kétszer hibátlanul levezényli az ottani közlekedés rendészet? Ja hogy az messze van? meg hogy mi nem vagyunk olyan fejlettek? A fenét nem csak az elmúlt 10 évben nem ellopni kellett volna a pénzt hanem értelmes dolgokra fordítani!
2009.05.21 09:42:26kukodajanos
Kedves S. Andris
Nem akartam sértegetni senkit, ez volt az első ami kijött belőlem. ... Persze, a tekerés nem megoldás. A BKV nekem működik. ... piszkos BKV .. hmmmm, nézőpont kérdése. ... Én nem vagyok greenpeaces, de szerintem nem csak a greenpeace vallja ezt, .... sok általam nagyra becsült ember látja ebben a flusztrált élet. Sokan körül járták már ezt a problémakört. Hadd ne soroljam.
2009.05.21 09:43:30Nori79
Tuzsi: az biztos, hogy a távolsági közlekedésen lenne mit javítani, bár szerencsére ennek az árnyoldalait Bp.-en nem tapasztalom, mivel én nem az agglomerációban élek/éltem; megjegyzem, pont ezért ki sem költöznék, mivel a fél életemet nem szeretném utazással tölteni. De az tény, hogy fontos volna biztosítani, hogy könnyen be lehessen járni Budapestre vonattal, stb.
Nekem csak az a gondom az autósokkal itthon, hogy sokan szerintem akkor sem használnák a tömegközlekedést, ha az jobb lenne, mert sznobok. Amikor panellakások előtt parkoló csilli-villi autókat látok, mindig elképedek, hogy most akkor mi is a fontosabb? Panelban élni vagy mutogatni kifelé, hogy milyen szuper autóm van? Szóval szerintem az emberek mentalitásával elég nagy bajok vannak itthon, tisztelet a kivételnek.
2009.05.21 09:44:10Apathy J
olvasom itt ezt a sok hozzászólást, botrány
mindenki akinek olyan iszonyat fontos a kocsija, mit fog csinálni amikor 30 fok helyett lesz majd 50? majd nyilván akkor is beül a verdába és agyatlanul nyomja neki a légkondit...csak egy idő után az utcára nem fog tudni kilépni.
a nagycsaládosoknak kéne pont példát mutatni az alternatív közlekedési megoldásokra, hogy a gyerekeik egyáltalán megtapasztalhassák, milyen az uvb sugárzás mentes szabadban eltöltött szabadidő...
mindenki el van kényelmesedve és ahelyett, hogy az eszét használná, és megpróbálna kitalálni valami alternatív megoldást, itt rinyál meg sajnáltatja magát (e.g. novi bácsi)meg oltja a világot ami körülveszi.... nem baj, neked már biztos nem lesz bajod a globális felmelegedéssel, ha rendszeresen a kocsidba süppeszted a buci kis seggedet, valószínű a szervezeted gyorsabban elfelejti mit jelent egészségesen élni, mozogni, közlekedni, azt kidőlsz még mielőtt 40 felé kúszna a higanyszál..
hiába szidják a bringásokat, mert amíg a hibrid és egyéb meghajtású járművek fogyasztói ára magas, addig nincs választása az embereknek..
illetve van, és ezt látjuk nap mint nap...
ebben az elkényelmesedett városban előbb vár az idióta a dugóban egy órát, minthogy igénybe vegye az általa annyira kritizált tömegközlekedést,
az emberek egyedül ülnek a kocsijukban, ott nyomulnak a dugóban és azt hiszik nem lesz semmi következménye..
csak a helyzet, hogy lesz neki, és nem csak ők fogják szívni az eredményét, hanem én, én mindenki más is, akinek lehet semmi köze nem volt ehhez..
2009.05.21 09:48:32Nandi29
Nos én Budapesten élek kocsival járok, szívok minden nap, d eszerencsére nem kell nagyon sokat mennem, de
Tavaly volt szrencsém Londonban töltei egy kis időt, külvárosban volt a szálásom, közel egy vasútállomáshoz.
Nos a vasútállomásról 3-5 percenként mentek vonatok a belváros felé, és egészen későn estig is jártak, megfelelő járatsűrűséggel. Én nagyon autófób vagyok, de egyáltalán nem éreztem problémának, hogy nincs autóm. Különben emelett a vasútálomás mellett, volt egy kibaszott nagy örzött parkoló az autósoknak, akik igen valóban átszáltak a vonatra.
Párizsban időn töltöttem el egy hetet, itt autót is akartam bérelni, de végül nem bántam meg, hogy nem tettem, kibaszottul profi volt a tömegközlekedés minden tekintetben. Egyébként pedig Párizsban kibaszott nagy az autó forgalom a belvárosban is, még este is, de tudnak vele élni, és nem tiltják ki az autókat, pedig megtehetnék. De ott is van alternatíva, elővárosi vasútak, melyek keresztül kasul szelik a várost.
Budapesten semmi nincs, valaki jól megmondta, 20 évig semmit nem tett a fővárosi önkormányzat, most, hogy kezd összeomlani a közlekedés, csak a hülye megoldás jöhet szóba, alternatíva eszükbe sem jut.
Szerintem 2 év alatt lehetne a város 10 pontján P+R parkolókat építeni, csak el kellene már kezdeni. Aztán lehetne agyalni, hogy hogyan vegyék rá az autósokat azok használatára.
De, hogy mindig csak atiltás megy, na ez a kibaszás.
És ami igazi félelem, nem látom, hogy ez változni fog, még akkor sem, ha lecserélődik a gárda.
2009.05.21 09:49:31Zet3
Sajnos komolyan kell venni az ilyen felvetéseket és tiltakozni kell ellene. Egyébként mindent lenyomnak a csendes többség torkán. Szerintem még mindíg nincs lefutva. Érdemes lenne írni emaileket a városi politikusoknak hogy ebből nem kérünk.
2009.05.21 09:51:29wiener
becsben nem kenyszerrel terelik az autosokat a tomegkozlekedesre, hanem olyan a tomegkozlekedes hogy van kedved hasznalni
de mindekozben nem jonnek fel olyan otletek, hogy zarjuk le a gurtel egyik savjat... ellenkezoleg, mivel az atmeno forgalom mindig dugokat okozott a 23-ason, ezert elobb kiszelesitettek azt (2x4 savos, nehol 2x6) majd megepult az S1 autopalyaszakasz is, hogy tehermentesitsen (1 ev alatt)
gigantikus beruhazasok, de semmi korlatozas, ha a forgalom menni akar menjen, hagyjuk aramolni, jusson ki minel elobb a varosbol, ne tartsuk fel
2009.05.21 09:51:29Tuzsi
Nori 79. Teljesen egyetértek veled.
Tuti, hogy sokunk megtehetné, hogy jobban kímélje a környezetet. Én például egész életemben budapesti voltam és nagyon szeretem ezt a várost. De Érden engedhettem meg magamnak egy jobb minőségű lakást, amit Budapesten soha nem tudtam volna megvenni. Ennek az az ára, hogy kb. 30-40 percet autóznom kell minden nap oda-vissza. De amint mondtam, nagyon szívesen közlekednék másként, ha kicsit körültekintőbben lenne kidolgozva ez az egész rendszer.
2009.05.21 09:53:34Apathy J
ja meg ez,
hogy "én nem szállok tömegközlekedésre",
úristen! hát hol élünk?
vannak olyan helyek a világon, ahol éheznek! nincs víz! legyilkolnak anélkül, hogy megkérdeznék ki vagy micsoda!
"én nem szállok bkv-ra, mert az milyen szar" -- hát hol van a limit? mi az emberi tűrőképesség határa? valóban ott tart a társadalom, hogy ennek a bkv jármű ajtajánál kelljen véget érnie? nézzen már magába egy picit mindenki, hogy mire mondja azt, hogy na én ezt nem és gondolja át, hogy ennél lehetne sokkal rosszabb is...
például hogy nem mehet majd ki egyáltalán az utcára, mert egy idő után elrákosodik a bőre..
aki azt mondja, hogy ugyan már, ez nem ma lesz, meg nem holnap, annak nyilván nem számít, nem képes a saját jelenénél tovább gondolni,
én csak abban bízom, hogy erre a típusú emberi ostobaságra a jövő generációja (talán mi) már képesek leszünk megoldást eszközölni és fellépni az összes ilyen emberi ostobasággal szemben..
2009.05.21 09:54:17molnibalage
"Nem MAGLEV ez hanem villamos gumikerekeken.Egy kb 1m x 1m es vas zártszelvényen. (jó.... leegyszerüsítve de ez a helyzet)"
És rajta a szerelvény milyen széles? Eh... Annak hol lesz helye?
2009.05.21 09:57:59Nandi29
Viszont nekem egy eddig nem említett kibaszott nagy bajom van a BKV-val.
A régi buszaik iszonyatos módon környezet szenyezőek, de olya annyira, hogy szerintem nem is vehetnének részt a forgalomban.
Szóval, k-ra nincs az jól, hogy ezek szennyezik a belvárost.
Legalább rendes buszokkal járnának?
Ja és ha a NKH korekten végezné a munkáját, akkor minden nagyobb buszvégálomáson, naponta kapargatnák le a buszokról a matricákat, de nem végzik.
2009.05.21 10:00:53molnibalage
@Nori79: "és miért kellett kiköltözni?"
1. Tudod mi az a szabad akarat? Mellesleg mi közöd hozzá?
2. Talán mert elegük volt a demszky féle "élhető városból" ahol megkésel egy 12 éves kis ork, stb.
( + talán azokból a hülyékből is akik arra a marhára szavaztak...Ö
"Talán nem bírták a belvárosi bűzt?"
Ez is lehet az oka. De inkább a zöld terület hiánya a nyomasztó. Az egész főváros egy nagy beton és aszfaltdzsungel és még okádékul is néz ki.
"Szuper, utána pedig ők büdösítik tele a várost."
Szuper. Érdekes módon a világ értelmesebbik felében a tömegközlekedési rendszer fejlesztési követi az igényeket.
2009.05.21 10:01:02WUT
Apathy J: nagyon igazad van!! de hiába írod ezeket sajnos, szélmalomharc. majd, ha egy pár éven belül elkezdődnek azok az extrém környezeti / időjárási hatások, amik a globális környezetszennyezésre vezethetők vissza (szárazság / vízhiány, hőhullámok, hónapokra megáll a légmozgás a városban stb.), akkor, és csak akkor fog történni valami..
2009.05.21 10:06:02zsebi66
Negatív gondolkodásban az élen járunk. A biciklis az autóst, az autós a biciklist a minisztérium a közlekedőket tartja hülyének és sokan azzal vannak elfoglalva hogy kiszorítósdit játszanak. A biciklis biciklisávot, az autós autósávot akar, közben oszd meg és uralkodj alapon fentről a reggeli erekcióval támadó jobbnál jobb ötletek hangzanak el amivel a gyűlöletet és a megosztottságot fent lehet tartani.
És mellesleg, a végén be lehet bizonyítani miért kell nekünk a világ legdrágább metrója, és a legveszteségesebb fővárosi tömegközlekedése.
Amiért a biciklis az autós és a gyalogos fizeti meg az adót....
Amiből azért csurran cseppen tanácsadókra.
Hölgyek urak... a negatív kritikákon és anyázáson kívül van-e valakinek POZITÍV ötlete ???
2009.05.21 10:08:13Nori79
molnibalage: csak annyi közöm van hozzá, hogy utána meg azon panaszkodnak, hogy de szar nekik, hogy a dugóban ülnek. Nem jönnek rá, hogy ez többek között miattuk van. És én szívom az autóik által kibocsátott bűzt.
Amúgy szabad akarat van, de akkor nem kell rinyálni, ők döntöttek így, mégpedig annak az ismeretében, hogy olyan a közlekedés, amilyen (és ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne kellene a tömegközlekedésen változtatni).
Amúgy a környékbeli települések őslakosait megkérdezném, mennyire örülnek a budapestiek kivándorlásának. Van olyan ismerősöm, akinek a családja Nagykovácsiban él már elég régóta, de neki azért kellett beköltöznie, mert nem tudott közlekedni a sok kiköltöző-bejáró miatt.
Amúgy nem szavaztam senkire, ha tudni akarod, mert az összes politikust rühellem. De ezt az ötletet, amit most felvetettek, nem tartottam rossznak.
2009.05.21 10:21:08zsebi66
nori..., molniba....
a fenti kommentek között van olyan aki Budáról akar eljutni Pestre . Szóval Fővárosból - Fővárosba.
:)
Miért is kellene minden embernek és vállalkozásnak Budapesten működnie ???
Vajh megoldódna -e a probléma ha mindenki maradna a sejhaján ? Etyekiek Etyeken, Aszódiak Aszódon, Délegyháziak meg süttetnék otthon...
Fizikálisan nincs elég lakás, ház iskola a munkahelyek környékén. Vagy gettósodni kellene? Apu anyu dolgozzon a Lekvárzsibbasztó gépgyárban, a gyerek a Lekvárzsibbasztó Oviba és iskolába járjon ? Mellesleg vásárolni is a Lekvárzsibbasztó lakótelep szupermarketjébe kellene menni ?
A magyar amúgy sem mobil, ami nagy baj.
2009.05.21 10:21:09K0vasz
Azért akik azt mondják, hogy minden autós váltson bkv-ra, az belegondolt már abba, hogy most is miyen tömeg van a járatokon?? Csúcsidőben örül az ember, ha van egyáltalán állóhely... és járatsűríteni se nagyon lehet már hova, mert ott van pl. a 4/6-os, ami percenként jár, és mégis dugig van. Arról már nem is beszélve, hogy - most én is hadd példálozzak a nyugati városokkal - itt az utasok több mint 50%-a tömegközlekedéssel jár, míg tőlünk nyugatabbra ez az arány kb. 33%...
2009.05.21 10:26:52molnibalage
@Nori79
"csak annyi közöm van hozzá, hogy utána meg azon panaszkodnak, hogy de szar nekik, hogy a dugóban ülnek".
Látom nem látod át a helyzetet. Ha 350'000 ezer emberrel több élne bent akkor szerinted a BKV ki tudná szolágli őket? Nem!
"Nem jönnek rá, hogy ez többek között miattuk van."
De, tudják. Csak még így is jobb autózni, mint Pesten élni. Az meg nem érv, hogy nem fővárosiak, mert a pénzt nagyrészt ők is itt költik el napközben és szórakozás közben, a cég is itt adózik, stb. Tehát akkor a BKV-nak igenis az ő igényeiket is le kéne követnie. Ja, a vidéki is vesz BKV bérletet...
"Amúgy szabad akarat van, de akkor nem kell rinyálni, ők döntöttek így, mégpedig annak az ismeretében, hogy olyan a közlekedés, amilyen (és ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne kellene a tömegközlekedésen változtatni)."
Megintcsak tisztán látszik, hogy nem érted. Azzal, hogy kiköltöztek a bentmaradóknak is jobb LEHETNE, ha a TETŰ városvezetés fejlesztette volnaa közlekedést a megfelelő irányba.
"Amúgy nem szavaztam senkire, ha tudni akarod, mert az összes politikust rühellem. De ezt az ötletet, amit most felvetettek, nem tartottam rossznak."
A többség annak tartja. Pont. Én nem az mondják, hogy "mert csak", hanem érvekkel alá lehet támasztani. Az viszont nem támasztható alá, hogy amit akartak az mitől lenne jó mikor semmi sem adott a normális elviseléséhez...
2009.05.21 10:28:25Trompf
Baromság az egész. Ha az igazi, rendszeres, mindennapi dugó elé raksz egy sávlezárást, akkor semmi nem változik.
Ugyanis egy sávon is gyorsabban ömlenének az autók a városba, mint a városon keresztül a híd, és út-felújításoknak köszönhetően. Kicsit átrendeződne a dugótérkép, de alapvetően minden ugyanolyan fos lenne.
Demszky pedig aki meg véletlenül se lakik Budapesten, és a kétyúk okán terepjáróval jár, lehetne okosabb is.,
Valahogy nem hiszem, hogy példamutatóan BKV-ra szállna.
Azt meg végképp nem értem, hogy ki és milyen okból hozta nyílvánosságra büszkén és örömtelin ezt az agymenést.
Mit reméltek tőle vajh ? Hogy a homlokunkra csapunk ,majd a felismeréstől boldogan a jelenleg is halálrazsúfolt, megritkított BKV-ra szállunk ?!
Mindenesetre ez simán versenyképes ötlet a Magyar Bálint féle "Ne legyenek az iskolában tantárgyak" felismerésssel.
Gyanítom, hogy nem az SZDSZ mindent kitalál, hogy ne legyen meg neki a 200000+1 szavazata.
Unják vagy besokalltak vagy ki tudja ...
De hogy éppeszű ember kampányban ilyen faszságokat, ekkora tudatossággal csak direkt tud szélnek ereszteni, abban biztos vagyok.
2009.05.21 10:31:13molnibalage
"nori..., molniba....
a fenti kommentek között van olyan aki Budáról akar eljutni Pestre . Szóval Fővárosból - Fővárosba."
Többek között ez az irány is egy rakás szar ÉNY - DK irányban. A 4-es metróhoz képest filléres beruházás ezen javíthatott volna. Szimplán össze kellett volna kötni a Szentendrei és a Ráckevei + Csepeli HÉV-et.
"Miért is kellene minden embernek és vállalkozásnak Budapesten működnie ???"
Nem kéne, de sajnos oda mennek nagyrészt.
"Vajh megoldódna -e a probléma ha mindenki maradna a sejhaján ? Etyekiek Etyeken, Aszódiak Aszódon, Délegyháziak meg süttetnék otthon..."
Ennek semmiféle realitása nincs. Ennek társadalmi, infrastrukturális és gazdasági okai vannak. Pl. hogyan üzemeltetsz egy 300 fős mérnöki irodát egy 2000 fős faluban a semmi közepén. Statisztikailag nincs elég képzett ember X lakosságméret esetén. Mo. meg nem USA, nem mobilisak az emberek. Ennek szintén gazdasági oka van.
"A magyar amúgy sem mobil, ami nagy baj."
Tévedés. Én szívesen lennék mobil, csak ehhez 3-szor akkora fizetés kéne, mint most...
2009.05.21 10:31:58Zsolteee
Na akkor íme az én véleményem:
kocsim van, azzal közlekedek, és azzal is fogok járni, kurvara szarok rá, hogy ki mit mond! Van egy autóm, nem dísznek vettem, és nekem senki nem mondja meg, hogy a tulajdonomat mikor használhatom és mikor nem. Dugó van? na és akkor mi van, bele kalkulálom a menetidőbe, de legalább azt csinálok amit akarok, eszem, iszom, zenét hallgatok, akár dugok a bnőmmel, és közbe nem kell a sok idióta bűzét szagolnom, és pofáját bámulnon!Globális felmelegedés?már rég el van szarva a rendszer, szóval erre is szarok. az kedves biciklis és bkv vanok, hogy nektek nincs pénzetek autóra (mert 90 %-nak ez a baja), vagy hülye vagy a jogsihoz nem az autósok hibája, gondolkodj el!akkor se közlekednék alternatívan ha ingyenes bkv limuzinok lennének, vagy 6 sávos bicikli utak, mert nem érdekel, és mert szeretek autózni és mert megtehetem, az autót nem dísznek vettem, ha vkinek ez nem tetszik, be lehet perelni. és te biciklis ki a sávok között cikázol és letöröd a tükrömet (és persze baszol rá), remélem kielégítő volt az írásom, és megértetted egyszer és mindenkorra. Üdv
2009.05.21 10:32:32zsebi66
Olyan tömegközlekedés kellene ami olcsó, környezetbarátabb mint a busz, nem kell 14 millióért építeni 1 méter pályát neki, könnyen gyorsan kiépíthető anélkül hogy a felszínt szanaszéjjel b..(onta)..nák, nincs útba a közműveknek, egy esetleges csőtörés nem jelenti a tömegközlekedés halálát, csendes, és vonzza a turistákat és az öltönyös urakat is a cityben. Nem terheli a meglévő útfelületeket, mert ugye épületet arrébbtolni k..(ülünösen).. nehéz.
És van ilyen ... :)
2009.05.21 10:32:35molnibalage
"Mindenesetre ez simán versenyképes ötlet a Magyar Bálint féle "Ne legyenek az iskolában tantárgyak" felismerésssel."
Egyetértek. Egyik nagyobb barom a másiknál. Esetleg őket kellene visszazavarni az iskolapadba.
2009.05.21 10:35:37molnibalage
"a röhej az, hogy az általam elmondottakat ki lehetett volna hozni abból a pénzből, amit a 4-es metróra elkúrtak.."
Ez így van, de akkor még a 400 milliárdos ár volt. Most majd 550 címke egy semmmire sem jó szarkupacért.
2009.05.21 10:40:45brela
Alapvetően a cél jó (autómentesítés), az eszköz ostoba ötlet. Valaki egy korábbi posztban nagyon helyesen leírta, ezt meg lehetne valósítani MIUTÁN kellőképpen felfejlesztették az alternatívákat: P+R parkolók a város szélén, ahonnan sűrűn közlekedő, tiszta, kényelmes, gyors, kifizethető tömegközlekedési eszközök vinnék az embereket. Az átjáró forgalom lecsökkenhetne, ha végre megcsinálnák normálisan az M0-ás elkerülőt. Amíg ott tovább tart körbeérni, mint a belvároson keresztül, ne várjuk, hogy az elkerülőt válasszák. Az ember az egyéni hasznosság maximalizálásban érdekelt, racionálisan úgy dönt, hogy a rövidebb utat választja. Az M0-áson a balesetek csökkentésére talált megoldás is agyrém: telepakolták 80as táblákkal, ahelyett, hogy normális szélességű, irányonként 3-4 sávos utat építenének. Én elhiszem, hogy az 20 darab tábla olcsóbb megoldás, csak így az elkerülő pont azt nem oldja meg, amiért épült. Kész életveszély a két szűk sávon a kamionok között lavírozni. Ha mindezek készen lesznek, AKKOR lehet majd forgalom korlátozást bevezetni a városban. Addig semmi haszna sincs, nő a dugók miatt a környezetszennyezés, felforr az emberek agyvize, és a mentők tűzoltók sem jutnak el oda, ahová kéne.
Még szerencse, hogy ezt az agyrém ötletet elvetették!!
2009.05.21 10:43:03WUT
Zsoltee.. ".. akkor se közlekednék alternatívan ha ingyenes bkv limuzinok lennének, vagy 6 sávos bicikli utak, mert nem érdekel .."
igazi köcsög vagy, köszönjük, leülhetsz. legyen az egész családod asztmás, tüdőbajos. kívánom neked, hogy legyenek fulladásos rohamaid, és reggelente, mielőtt munkába indulsz, a meteorológiai honlapok légszennyezettségi jelentéseit kelljen nézegetned.. (nekem nem ez van szerencsére, de közeli családtagnak igen.. egyébként bárki, bármikor az élete során lehet még asztmás, Bp.-n erre minden esélye meg is van, a hozzád hasonló köcsögöknek köszönhetően. van olyan ismerősöm, aki például a Práter utcából a Könyves Kálmán körútra jár be dolgozni, és kizárólag autóval. és még hány tízezer ilyen gyökér van, akinek reálisan is lenne más választása, és nem 40 km-ről jár be, meg nem árut szállít..)
".. nektek nincs pénzetek autóra (mert 90 %-nak ez a baja), vagy hülye vagy a jogsihoz nem az autósok hibája, .."
1.) van jogsim, jól vezetek.. 2.) van autóm is, csak nem mindenáron, mindenhová akarom használni, és hajlandó vagyok részben lemondani róla, mert tudom, hogy ennek tétje van, és tudom, hogy a légszennyezettség komoly dolog.
2009.05.21 10:46:25imco
Simán körbe zárnám pestet! pl. du.3-tól este 8-ig
Érd, Budakeszi, Szentendre, Dunakeszi, Kistarcsa, stb. közig határain a pestről kifele jövő sávot zárnám le félpályán. Érezze a próbadugós törödést a főváros is. Tök jó érzés, hogy az aglomerációban reggel 7-től 9-10-ig nagyobb a forgalom mint a Hungárián csúcs időben egy sávos fő uton! Az, hogy egy 3 km útra 15-20' rá kell számolni vicc!
No mind1! Gondolom, most, hogy elmondtam holnaptól már nem igy lesz!!! :)
2009.05.21 10:47:31Zsolteee
WUT Cimbi!
Pechedre a családom vidéken él, szóval ez a veszély nem fenyeget! Igazi köcsög lennék, hm, hát ez van, ha nem tetszik megmondtam perelj be! ha ennyire bánt az autós közlekedés, kapj az arcodba hamar egy jó fajta Ikarus busz kipufogó csövet, aztán utánna okoskodj környezetszennyezésről! Ez van, én autózom, bagózom, itt élek pesten 6 éve, és semmi bajom! Várjál, rájöttem miért: mert én vagyok a terminátor!:D
2009.05.21 10:48:43Nori79
molnibalage: értem én, amit írsz, részben egyet is értek. Az a szar, hogy minden Budapestre koncentrálódik ebben az országban, így aztán túl sokan jönnek ide lakni és dolgozni. Alapvetően egy normális országban akár Szolnokról is lehetne naponta ingázni vonattal Budapestre, és akkor megoldódnának ezek a kérdések. De még jobb lenne, ha nem lenne ennyire centralizált Magyarország.
2009.05.21 10:50:24WUT
még bagózol is.. zsoltee, megtestesíted az ellenségképemet.
2009.05.21 10:55:25Zsolteee
Hát ez van! Én vagyok a nagy népi demokrácia ellensége!
2009.05.21 10:55:29molnibalage
"Szolnokról is lehetne naponta ingázni vonattal Budapestre, és akkor megoldódnának ezek a kérdések."
Kapaszkodj meg, ismerek olyat aki meg is teszi. Elég szar neki.
2009.05.21 10:55:30muci83
agglomerációnak nem kötelező bejönni :)
2009.05.21 11:04:47molnibalage
@muci83
"agglomerációnak nem kötelező bejönni :)"
És akkor a fővárosban megállna 5 perc alatt az élet... Tényleg vicces. :)
2009.05.21 11:05:09zsebi66
Nem értem miért panaszkodik bárki hát még a neve is TÖMEG közlekedés... :)
Miért is akarna az autós váltani ha már a neve sem sugall semmi jót :)
Miért nem hívjuk valami másnak ?
Délpestiek gyertek Tömegközlekedéssel a Vágóhídig... de K jól hangzik !
2009.05.21 11:14:26Nori79
molnibalage: úgy értettem, hogy normális esetben Szolnokról egy óra alatt a belvárosba lehetne jutni Budapesten, ha a vasúti szolgáltatás megfelelő lenne.
Ebben az esetben nem kellene a fél országnak Budapestre és a környékére tömörülnie.
Elhiszem, hogy van, aki most is ingázik Szolnokról, sőt, tudok olyat, aki még messzebbről jön. Minden együttérzésem az övék.
2009.05.21 11:27:14muci83
molnibalage
"És akkor a fővárosban megállna 5 perc alatt az élet... Tényleg vicces. :)"
miért is állna meg?????????
2009.05.21 11:36:31lavór
Nagyon helyes, hogy "elmarad". A kiötlőnek meg pénzbírságot kell kiszabni, úgy 1-2 milkát, hogy ekkora marhaság még véletlenül se jusson máskor eszébe.
2009.05.21 11:38:30molnibalage
"miért is állna meg?"
1. Egy kérőjellel is érthető a kérdés.
2. Látom te sem vagy a számok embere. Az a napi cirka párszázezer ember szerinted láblógázni megy be a főváorsba. Nem. Ők dolgoznak. Most akkor képzeld el, hogy ennyi aktív dolgozó nem jelenik meg. Ki dolgozik majd a TESCO-ban (és ezer más helyen) ahol te kaját vagy bármit veszel? Ki látja el azokat a feladatokat amik egy város mindennapi üzemeltetéséhez kellenek? Stb. Majdnem minden munkakörben találhatsz vidékit.
Van egy szép kerek dolog a nyakadon és van benne egy agy nevezetű szerv. Tessék használni. A főváros és az agglomeráció egymásra van utalva.
2009.05.21 11:55:47muci83
molnibalage
Most akkor elkezdhetünk vitázni azon hogy ezt meg lehetne oldani úgy hogy Budapestiek dolgozzanak ezeken a munkahelyeken ne vidékiek....de persze tudom hogy vidéken főleg kisebb városokban falvakban nincsen ennyi munkalehetőség....de ezen teljesen felesleges vitázni mert egyrészt mint kiderült a diplomámat az egyetemen viccből adták másrészt meg mindenkinek más a véleménye ezekről....nyilván te nem pesti vagy! vagy valakid nem pesti és bejár dolgozni ezért ez a véleményed vagy nagyon szociális vagy :o)...ennyi.
pont.
2009.05.21 12:12:41molnibalage
@Muci83
"Most akkor elkezdhetünk vitázni azon hogy ezt meg lehetne oldani úgy hogy Budapestiek dolgozzanak ezeken a munkahelyeken ne vidékiek....de persze tudom hogy vidéken főleg kisebb városokban falvakban nincsen ennyi munkalehetőség..."
Inkább úgy mondanám, hogy Pesten sincs annyi aki elvállalná. Mikor TESCO rabszolga voltam diákként elég komoly aránya volt a vidékieknek, mert Peseten nem vállalta már senki ezt, egyszerűen nem volt munkaerő. (Vagy csak sokan finnyásak...)
"nyilván te nem pesti vagy! vagy valakid nem pesti és bejár dolgozni ezért ez a véleményed vagy nagyon szociális vagy :o)...ennyi."
Szigetszentmiklósi vagyok, ingázó. Az ikertesóm már Pesten él évek óta és vannak Pesti ismerőseim és közeli barátaim is akik hol ott és hol vidéken vannak többet. Életem során (pedig még csak 26 vagyok...) sok helyen dolgoztam és sok emberrel találkoztam. Van mintám, meg tudom ítélni, hogy mi volt és mi lett. Tizeniksz éve járok be Pestre és használom tömegközlekedést és látom hova tart. A legtöbb helyen csak leépült...
http://hampage.hu/trams/sinek.html
2009.05.21 12:16:51muci83
Hát pont ezért nem kéne még jobban tönkretenni ilyen baromságokkal mint ez!
Az meg hogy a pestiek nem vállalják el?!?! ez nem csak pesti kérdés szerintem...vannak emberek akiknek egész egyszerűen derogál a munka.
Dolgoztam én is a friss diplomámmal egy raktrában mint hivatásos cimkéző :o) ha valaki megteheti hogy ezt nem vállalja el akkor nincs szüksége a pénzre...jó neki :o)
2009.05.21 12:17:18Tuzsi
Muci83
Ha az első bő három sort komolyan gondolod, hááááát.... az gáz...
2009.05.21 12:18:28FlyByWire
kukodajanos: micsoda elb-tt tarisznyás, szakállas ponchós hiperdemagóg életképtelen bölcsész díszpéldány lehetsz, azt hittem ilyen csak a viccekben van :))
(mondom ezt a nyelvszakos első diplomámmal)....
2009.05.21 12:22:52muci83
Én már csak ilyen gáz antiszociális izé vagyok :o)
2009.05.21 12:23:42FlyByWire
"Apathy J
olvasom itt ezt a sok hozzászólást, botrány
mindenki akinek olyan iszonyat fontos a kocsija, mit fog csinálni amikor 30 fok helyett lesz majd 50?"
Az alufólia sisakod a helyén van?
Kéne nekünk is egy Taigetosz, de komolyan :))
2009.05.21 12:26:53Tuzsi
Az nem baj, végül is mindenki maga választ. Csak ez nem oldja meg a tömegközlekedést :-)
2009.05.21 12:40:31lápi lidérc
És ezek után Ikvai miért nem mond le és megy a kurva anyját baszogatni?
2009.05.21 12:46:11Ratnet
Zsebi66! Abba belegondoltál a magasvasúttal kapcsolatban, hogy egyrészt nem illik a városképbe, másrészt nincs hely a megállóknak, harmadrészt -és ez a lényeg- óriási földalatti betonalapokon nyugszik az a vasállványzat a terhelés miatt...
Más téma: én teherautót vezetek, leggyakrabban a fővárosban vannak címeim. Kíváncsian várom, hogy a nagy tiltások közé hogyan csempészik majd be a megoldást, hogy az áruszállítás megbénulása miatt ne megint a budapestiek szívjanak. Azt ugye nem gondolta senki komolyan, hogy hamarabb áll le a belvárosi teherforgalom, mint a céges- avagy a polgári személyautózás?:-)
2009.05.21 15:10:33Stock
azért gratulálok a mélyen tisztelt lebegő csoportnak, hogy több év alatt sikerült kidolgozni, ezt az összetett és bonyolult eljárást "zárjuk lejasávokat osztjóvan"
milyen pénzből működnek ezek??
miért érdekük káoszt és gazdasági hanyattlást előidézni?
2009.05.21 15:25:40Perillustris
"ráadásul már az sem váltana ki túl nagy örömet ha a kicsicsázott, járólappal, szőnyegekkel, stb. ellátott lépcsőházba bevinnék egy bicikli"
Remélem a cipőt nem kell levenned, mielőtt a házba lépsz.
2009.05.21 15:49:16Perillustris
"ugye nem gondolod komolyan, hogy TELJESEN TERMÉSZETES dolog minden nap - esőben-hóban - az Orbán tér-BAH-Hegyalja út-Erzsébet-híd-Belgrád rakpart-Vámház körút-Lónyay utca útvonalat oda és VISSZA kerékpárral megtennem"
LOL - ez kb. 8 km. Odafelé 20, visszafelé 25 perc.
2009.05.21 16:06:18Perillustris
"nem dugó kell ide, hanem 6 db új híd"
Oké, de te az egyik közvetlen közelébe költözöl, rendben?
"az kedves biciklis és bkv vanok, hogy nektek nincs pénzetek autóra (mert 90 %-nak ez a baja)"
Ne állj ennyit a tűző napon, nem egészséges.
2009.05.21 17:39:26kovácske
Stock: káosz már van. hanyatlás már van. a sávok lezárása ezen nem ront. viszont több hely jut gyalogosnak, kerékpárosnak.
támogatok minden sávlezárást, akkor is, ha átgondolatlan és nem szolgálja kellően az autóról bkv-ra váltást.
mindenkinek joga autózni és mások orra alá pöfögni a füstöt, ott ahol nincs lezárva az út.
viszont a bkv kapacitását növelni, a járműveket takarítani kell. ebben az egyben a siránkozókkal egyetértek.
2009.05.21 17:42:17kovácske
Ellenzem az ideiglenes sávlezárást, mert hibás és átgondolatlan elképzelés.
Végleges sávlezárás kell!
(és nem csak a tervezett útszakaszokon, hanem a körúton, a hungárián és az andrássyn, és az összes hídon is!)