Foghíjas lett a Szabadság híd díszvilágítása
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Csütörtök este nagy csinnadratta mellett a főváros vezetése felkapcsolta a Szabadság híd díszvilágítását, ám sokan meglepetten vették észre, hogy a fényív a híd közepén megszakad, ez a rész sötétbe borul.
Megkérdeztük a kivitelező és üzemeltető Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft.-t, mi történt, ahol elmondták, hogy a Kulturális Örökségvédelmi Hivataltól ilyen világításra kaptak engedélyt.
Horváth Lajos, a Budapesti Dísz- és Közvilágítási Kft. igazgatója közölte, hogy a híd világítása még nincs kész teljesen, júniusban még négy oszlopon lesz közvilágítás a híd közepén. Ez ugyan oldalról nem sokat segít a díszvilágítás hiányosságán, de felülről, például a Gellérthegy tetejéről jobban lehet majd látni a középső szakaszt.
Horváth Lajos hozzátette, hogy a középső részen azért nem folyamatos a díszvilágítás, mert a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal kemény előírásai szerint a hidat nem szabad túlvilágítani, elegendő, ha csak az elemeket világítják meg. A fényerőt is szabályozták, nehogy a Szabadság híd túlragyogja a Lánchidat.
Megkerestük a Kulturális Örökségvédelmi Hivatalt, röviden annyit közöltek: még tart a világítás beszabályozása, és nem fejeződtek be az ezzel kapcsolatos tárgyalások sem.
A Szabadság híd felújítását 2007. május 2-án kezdték el, az 5,6 milliárd forintos felújítást mintegy 2,5 milliárd forinttal támogatta az Európai Unió Európai Regionális Fejlesztési Alapja.
A Közbeszerzési Értesítőben megjelent adatok szerint az eredetileg becsültnél bő 10 százalékkal drágábban, mintegy 250 millió forintból építette ki a közvilágítást a közbeszerzésen nyertes cég.
A díszvilágítási koncepcióban a kiemelt kapuzatoktól egyre csökkenő erősséggel kívánták a felső hosszanti tartókat láttatni, ám a valóságban egyelőre nincs átmenet, csak egy fekete lyuk a híd közepén.