Teljes káosz Budán
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Óriási a dugó Budán a Margit híd és a Lánchíd környékén a forgalmi korlátozásokkal járó különböző munkák miatt. A rakparti villamos enyhíthetné a káoszt, de a felújított vonal átadása késik, és a villamospótló buszok csak növelik a torlódást.
A főpolgármesteri hivatal sajtóosztályának tájékoztatása szerint háromféle munka zajlik a környéken, ezek miatt vannak forgalomkorlátozások és lezárások. A budai Duna-parti főgyűjtőcsatorna építése és a hozzá kapcsolódó rakpartátalakítás miatt sávlezárások vannak az Üstökös utcában és az Árpád fejedelem útján, az alsó rakpartot gázvezeték-építés miatt zárják le.
Villamos nincs, a kerékpárút fel van szántva
A sajtóosztály arra a kérdésre egyelőre nem tudott válaszolni, miért késik a 41-es villamos rakparti pályájának átadása. A csúszás szóba került a fővárosi közgyűlés városüzemeltetési bizottságának szerdai ülésén.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szóvivője, Vitézy Dávid – a bizottsági ülés állandó külső meghívottja – elmondta, hogy a felújított villamosvonal átadását március végére ígérték, de a kivitelező egy ciszterna okozta probléma miatt hosszabbítgatja a határidőt.
A villamospótló buszok álldogálnak a dugóban, Vitézy mérései szerint a villamossal hat percig tartó távot fél óra alatt teszik meg, és fokozzák a torlódást. Az ülésen kiderült, hogy a vonal átadásának időpontjáról más információkkal rendelkezik a főváros, és más információkkal a BKV, ezért nem lehet tudni, mikor lehet villamosra szállni.
Mint képeinken is látszik, a vonal szinte teljesen kész van, már nem dolgozik ott egy ideje szinte senki. A vágányokat a biciklisták használják, mert a kerékpárút még mindig fel van szántva. Az ülésen a VEKE kezdeményezte, hogy a főváros lépjen fel azonnal és erélyesen a kivitelezőnél az azonnali átadás érdekében.
Dugók a Margit hídtól délre
Június 22-én, hétfőn reggel a főgyűjtőcsatorna kivitelezője elkezdte a budai felső rakpartról a Margit hídra vezető felhajtó – a Liptay utca – helyreállítását, mert befejeződött az utcát érintő csatornaépítés. Első ütemben a parkolósávot és az épületek felőli sávot foglalják majd el, második ütemben megnyitják ezeket a helyreállított sávokat, és a fennmaradó külső (Duna felőli) sávon dolgoznak. A forgalomkorlátozás a tervek szerint július közepéig, tehát megközelítőleg három hétig tart.
Június 21. és augusztus 1. között lezárják a budai alsó rakpartot a Margit hídtól dél felé, a Halász utcáig. Erre azért van szükség, mert a Főgáz Zrt. gázvezeték-felújítást végez ezen az útszakaszon, majd újraaszfaltozza az útpályát. Az útlezárás ideje alatt mind az északi, mind a déli irányba közlekedő autósok a Halász utcai le- és felhajtót tudják használni.
A Budai alsó rakpart útpályájának felújítása három különálló projekt részeként, illetve összehangolásával valósul meg. A Halász utcától a Bem térig a Főgáz, a Margit híd déli lehajtójától a Zsigmond térig pedig a budai Duna-parti Főgyűjtőcsatorna kivitelezője dolgozik augusztus 1-jéig. Augusztus 1-jétől ismét a Margit hídi felhajtóig lehet majd használni a Budai alsó rakpartot.
Dugók a Margit hídtól északra
A Margit hídtól északi irányban ezután is folytatódnak a munkák a lezárt rakparton. Egyrészt a rakpartszélesítés bizonyos részfeladatait kell még elvégezni, másrészt a fővárosi önkormányzat útfelújítási beruházása zajlik majd a Zsigmond tértől a Mozaik utcáig (a rakpart északi végéig). A főváros arra törekszik, hogy szeptember második felétől teljes hosszában újra járható legyen a Budai alsó rakpart.
Június 21-től (vasárnap délutántól) augusztus 1-ig sávlezárásokkal és forgalomterelésekkel találkozhatnak az autósok az Árpád fejedelem útján, mert az Üstökös utca vonalában elkezdődik annak az új közlekedési csomópontnak az építése, amelyik az alsó és felső rakpart között teremt új átjárást.
A forgalomkorlátozás idején az eredetileg kétszer három sávos Árpád fejedelem útján északi irányban csak egy, délirányban két sáv lesz járható.