A Margit hídon október első hétvégéjét követően megváltozik a forgalmi rend, a közösségi közlekedést átterelik a déli oldalon kiépített ideiglenes vágányokra. A közlekedés innentől kezdve építési területen zajlik majd. A kivitelező cég és a rendőrség kérésére a taxikat nem engedik fel a hídra.
Csúcsidőben már most is masszív személygépkocsi-sor alakul ki a villamosok között, lassítva ezzel az áthaladást, az új forgalmi sávban azonban ennél is nagyobb torlódások alakulnának ki, nyilatkozta az Indexnek Nyáry Krisztián, a főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója.
Ezért a Budapesti Rendőr-főkapitányság, a BKV, a kivitelező és a lebonyolító egyaránt azt kérte a fővárostól, hogy az ideiglenes vágány kiépítését követően ne közlekedhessenek taxik a hídon. A rendőrség álláspontja szerint a taxi forgalom már most is akadályozza a közösségi közlekedést, a kivitelező pedig jelezte, hogy „akadályoztatásnak” tekintené, ha a taxiközlekedés fennmaradna az építési területen, ez pedig veszélyeztetné a projekt határidőre való szakszerű megvalósítását.
Az elmúlt héten a reggeli csúcsidőben forgalomszámlálást is végeztek a hídon. Ennek eredménye szerint reggel 7 és 9 óra között 174 busz és villamos, 337 kerékpáros és 363 taxi közlekedett a hídon. A 363 taxiból 165 utas nélkül közlekedett.
A Margit híd lezárása kapcsán szó esett a kerékpáros-közlekedés kérdéséről is. Mivel a felújítás ideje alatt a biciklisek csak a kerékpárt tolva haladhatnak át a hídon, a főváros két másik hídon biztosítja a kerékpározást. A döntés értelmében 7-20 óra között e héttől a Lánchíd forgalmi sávjában is lehet kerékpárral közlekedni.
Ebben az időszakban a forgalmi torlódás jellemző, és nincs számottevő sebességkülönbség a gépjárművek és a kerékpárok között. Az esti és hajnali órákban azonban továbbra sem lehet biciklizni a hídon, mert a gyorsabban közlekedő buszokat akadályoznák a lassabb kerékpárok, előzésre pedig nincs lehetőség.
Az Erzsébet híd déli járdáján is engedélyezik a kerékpározást. A budai oldalon a Rudas fürdő parkolójánál lehet kerékpárral feljutni a járdára, Pest felől pedig rámpát alakítanak ki a meglévő néhány lépcső mellett.
Kerékpáros szervezetek korábban kérték, hogy az Erzsébet hídon a buszsávot is használhassák. Ezt az autóbuszok követési sűrűsége és a kikerülési lehetőség hiánya miatt a főváros közlekedési szakemberei nem támogatták, mivel a lassabb járművek jelentősen akadályoznák a közösségi közlekedést.