Előbb érkezett a fúrópajzs a Kálvinra
Október vége helyett már szombaton megérkezett a Kálvin térre a 4-es metró északi fúrópajzsa, egy héttel a déli után - mondta a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője.
Pető Szabolcs arról is beszélt, hogy a DBR bár tudomásul veszi, de nem fogadja el a kivitelező Bamco konzorcium késéseit: sem azt, hogy továbbhaladása előtt a fúrópajzsot a tervezett három helyett hat hétig tartják karban, sem azt, hogy a Baross térig 22 helyett csak 50 hét alatt érnek el.
A 4-es metró két fúrópajzsa közül a déli egy hete érkezett meg a Kálvin térre, az északit az eredeti ütemterv szerint október végére várták, de az egy héttel korábban odaért. A fúrást a talajviszonyokhoz igazítva ütemezik, és a pajzsok körülbelül 100 méter követési távolságban haladnak, hogy elkerüljék a szükségtelen rezgéseket - mondta Pető Szabolcs.
Az egyhetes váratlan gyorsaság annak ellenére következett be, hogy a a Fővám és Kálvin tér közötti 300 méteren a talajviszonyok rosszabbak, mint a budai oldalon - mondta a szóvivő.
A Bamco a továbbhaladás előtt most karbantartja a pajzsokat, de a korábban megszokott három helyett hat hétig. A DBR tudomásul veszi, de nem fogadja el ezt - közölte a szóvivő. Ugyanez vonatkozik a Bamco október közepi bejelentésére - akkor azt mondták, hogy az állomások kivitelezése túlzottan előrehaladott állapotban van, ezért nehezebben tudnak előremenni a fúrással, és a Baross térre, az első szakasz végére a szerződésben rögzített 22 helyett 50 hét alatt fognak elérni.
A DBR legfeljebb 36-37 hetet tart reálisnak - mondta Pető Szabolcs.
Rákényszeríteni nem tudják a Bamcót a szerintük elvárható "másfajta vállalkozói magatartásra", de jövő augusztusban, amikor várhatóan megérkezik az alagút a Baross térre, "kasszát készítenek" arról, ki miért felelős - tette hozzá.