A Budapesti Útépítő bővíti az Andor utcát
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Közbeszerzési Értesítő szerint nettó 1,52 milliárdos ajánlatával a Budapesti Útépítő Konzorcium nyerte az Andor utca bővítésére kiírt pályázatot. Az út kétszer két sávosra bővítését több mint 12 éve vitatják a környezetvédők, az M1-M7-es és az M6-os bevezető szakaszokat összekötő útvonal hiányzó szakasza viszont naponta autósok ezreinek keseríti meg az életét.
Régi vita dőlt el az eredményhirdetéssel, ami tulajdonképpen akkor kezdődött, amikor kiderült, hogy a Lágymányosi híd budai forgalmát nem egyenesen a Hamzsabégi úton, hanem kerülő úton, a Szerémi úton és az Andor utcán keresztül vezetik az M7-es és az M1-es autópályáig.
A Dél-budai tehermentesítő út III. szakaszát 2010. január 15-én kezdheti építeni a győztes Budapesti Útépítő Konzorcium, tájékoztatott a főpolgármesteri hivatal. A befejezési határidő 2010. október 31.
Az Andor utcán a Dél-budai tehermentesítő már meglévő szakaszától a Szerémi útig kétszer két sávra bővítik az utat, a Galvani úton a Szerémi úttól a Budafoki útig pedig felújítják kétszer egy sávon.
Sáv bővítés nagyobb térképen való megjelenítése
Az utat a forgalom fenntartása mellett, megelőző közműépítésekkel, közművezeték felújításokkal, közvilágítási hálózat korszerűsítéssel, jelzőlámpás csomópontok módosításával építik. Az építési szakaszon kiépül a passzív zajvédelem, a környező lakóépületeken 1700 ablakot cserélnek ki.
Tájékoztatás szerint a beruházás összköltségét bruttó 3,5 milliárd forintra becsülte a tervező. Ám a pályáztatás eredményeként sokkal kedvezőbb árajánlatot kapott az önkormányzat. A nyertes Budapesti Útépítő Konzorcium ajánlata nettó 1,52 milliárd forint, ami bruttó 1,9 milliárd forintot jelent (melyhez hozzájönnek a lebonyolítási, a tervellenőri, a műszaki ellenőri és egyéb feladatok ellátásának költségei).
A kivitelezőnek ezért az árért el kell bontania a meglevő kétszer egy sávos utat és teljesen új kétszer két sávos utat kell építenie két kilométer hosszan. Befejező munkaként 380 darab fát ültetnek.