További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A járművek légrendszere fagyott le. A közlekedési társaság szabadnapos karbantartókat is behívott, hogy el tudják végezni a javításokat. A BKV hétköznap reggelente 1100 buszt indít.
Este negyed nyolcig összesen 420 BKV-busszal volt valamilyen probléma csütörtökön, a járművek egy részét csak a garázsban, többségüket azonban már a helyszínen meg tudták javítani, mondta Héri József, a BKV műszaki üzemeltetési igazgatója Délelőtt 10 óráig 243 járművel volt probléma,a legtöbb gondot a fűtés- és légrendszerek okozzák, utóbbival együtt autóműködési hibák is felléptek.
A hibákat éjszaka javítják majd ki, emiatt a közlekedési társaság több munkatársát behívták dolgozni. Egyelőre nem tudni, hogy hány olyan busz volt, amelyet csak a garázsban tudtak megszerelni. A BKV tájékoztatása szerint a járművek többségét már a helyszínen megjavították.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint már reggel 400 BKV busz robbant le a fővárosban. A probléma szinte az egész várost érintette, vannak vonalak, ahol alig néhány busz jár, a várakozási idők egyes helyeken 7-8 percről fél órára nőttek. A BKV fődiszpécsere annyit megerősített, hogy nagy számú meghibásodás volt, de a közlekedés biztosított, kisebb mértékben megnövekedett követési időkkel.
A BKV buszállományának állapota a kritikus ponthoz érkezett, a járművek átlag életkora 17 év. A társaságnak mindent meg kell tennie, hogy a legtöbbet kihozza a jelenlegi buszparkból, de az állomány
megújítására a városi és az állami költségvetésből kellene pénzt biztosítani - mondta Vitézy Dávid, a VEKE szóvivője
A BKV fődiszpécsere annyit közölt, hogy valóban sok meghibásodás volt csütörtök reggel, de nem csak a fagyás miatt, hanem más jellegű műszaki gondok is voltak. A közösségi közlekedés azonban biztosított, a buszok követési ideje a megállapított 10 perc helyett egyes helyeken néhány perccel megnőtt.
A BKV a lehetőségeihez mérten végrehajtotta eszközeinek téli felkészítését, azonban figyelembe kell venni azt a tényt, hogy járműveik újra egy évvel idősebbek lettek, így például a legtöbb meghibásodást okozó autóbusz park átlagéletkora több mint 16 év - közölte a társaság. Ennek egyenes következménye, hogy a leggondosabb üzemeltetés mellett is több lesz a műszaki hiba.
A BKV Zrt. folyamatosan ellenőrzi járművei műszaki állapotát, így ismert forgalombiztonsági hiányossággal egyetlen jármű sem áll forgalomba. A járművek karbantartásánál mindig a fogalombiztonsági szempontok az elsődlegesek. A társaság járműparkjának nagy részét azonban meg kellene újítani, de a cég ezt önerőből nem tudja megtenni - közölte a BKV.
"Egy megbízhatóbb, magasabb komfort fokozatú közlekedés csak egy korszerű járműállománnyal képzelhető el." Ez új autóbuszok beszerzésével - 1000 darab buszra lenne szükség - illetve egyes működő típusok rekonstrukciójával valósítható meg.