A Népszínház utcánál a 4-es metró fúrópajzsa
A tervezettnél egy héttel korábban érte el a 4-es metró déli alagútépítő pajzsa az utolsó előtti, Népszínház utcai állomást, áll a DBR Metró Projektigazgatóság közleményében.
A korábban prognosztizált hathetes felkészítés helyett is csak két-három hét karbantartási időt tervez az alagútépítő a megállóban, így április végén már megkezdheti a pajzs az utolsó szakasz munkálatait.
Ha minden a tervek szerint alakul és a BAMCO tartani tudja ezt az ütemet, akkor akár már június közepén elérheti a déli pajzs az első szakasz ideiglenes, Keleti pályaudvari végállomását.
A déli pajzs március 8-án indult el a Rákóczi téri állomásról és öt hét alatt tette meg a mintegy 450 méteres távot a Népszínház utcáig. Északi párja néhány nappal később startolt.
A budaival ellentétben a pesti oldal tehát továbbra is nagyon jó, a várakozásokat felülmúló haladási sebességgel épül annak ellenére, hogy ezen a részen a talajviszonyok jóval változatosabbak, mint ahogy azt Budán megszokhatták az alagútépítők.
Nem számolnak már jelentősebb nehézségekkel a szakemberek, bár a pályaudvar előtti szakaszon kiérnek majd a pajzsok az agyagos talajból. A szintén 450 méteres szakasz utolsó 150 méterét helyenként kavicsos rétegben fogják megtenni, ami ha lelassulást remélhetőleg nem is eredményez majd, speciális előkészítő munkákat és nagyobb odafigyelést mindenképpen igényelni fog.