Mándi Sándor a politika Overdose-án lovagol be
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Mándi Sándort, az MDF főpolgármester-jelöltjét egy augusztusi hétvégén, betonozás közben kereste meg a párt, vállalná-e a pozíciót. Mándi szerint az MDF a politika Overdose-a, aminek a hátán októberben be fog lovagolni a városházára.
Elég későn, augusztus 18-án jelölte az MDF. Mikor keresték meg, és milyen vetélytársakat ütött ki a nyeregből?
Nem tudom kikkel tárgyalt előttem az MDF. Nem is különösebben érdekel. Megtalálták a legjobbat.
És mikor keresték meg?
Hétvégén, a telken, betonozás közben kerestek meg, 36 óra alatt kellett döntenem, vállalom-e.
Mi volt az érv, ami miatt végül is vállalta?
Elegem lett. Amit most látok a mai Magyarországon, azzal egyszerűen tele a hócipőm.
Foglalkozott korábban politikával?
Engem a tévéműsorokban semmi más nem izgat, csak a politika, és én mindig egy tenni akaró ember voltam. De nem találtam meg eddig azt a pártot, amihez kapcsolódhatnék. Jött az MDF, ez a párt volt az első olyan, amire azt mondtam, hogy megújult, felfrissült, és számomra izgalmas. Korábban sok mindenki befért, de mára csak ez az egy erő maradt, amivel el tudom képzelni az együttműködést.
Rögtön indulásnak egy főpolgármesteri pozíciót megcélozni, nem túl nagy falat?
Nem. Ha én valamibe belekezdek, azt én foggal-körömmel végigcsinálom. A mostani választékot végignézve rendkívül nagy az önbizalmam.
A bemutatásakor elhangzott önről, hogy 28 évig volt rendőr, közlekedési területen. Szinte biztosra veszem, hogy programjában hangsúlyosan megjelenik a közlekedés, hiszen Budapesten van mit javítani rajta.
Talán az a legkevésbé rossz terület, de ezzel is óriási baj van, ha a BKV konfliktusait nézzük. De igen, a közlekedés hangsúlyosan szerepelni fog a programban.
Mi az öt legsúlyosabb probléma, amihez azon nyomban hozzányúlna?
Abban a kezdeti pozícióban, ahol most vagyok, mélységi tudással nem rendelkezem, de abban biztos vagyok, hogy ha a közlekedésről beszélünk, akkor a 4-es metró és a BKV ide tartozik. Én nem félek azoktól a dolgoktól, amibe nem ástam bele magam, mert tudom, hogyan kell megtalálni azokat, akik értik a problémát, azt is tudom, hogyan kell vezetni egy csapatot, a felelősséget... De előtte egy kérdésem lehet?
Persze.
Fidesz-mellettes lesz ez a cikk?
Nem.
Na, én a felelősséget azoktól is számon kérném, akik ott voltak a tűznél, és nem kiabáltak, nem rohantak a médiához, elviselték, hogy a BKV-nál a személyzetis hazavisz százmillió forintot. Én egy radikális, rámenős, törvényes, hatékony és emberközpontú vezető vagyok. Mint ahogyan a bemutatásomon is elhangzott, rendőrként én vezettem be a számítógépes gépjármű-nyilvántartást, az új okmányrendszert, így a szigorú ellenőrzés eredményeként évi 27000-ről 7000 alá csökkent a gépjárműlopások száma. Ezt nevezem hatékonyságnak.
Nyilván lesz vagy már van programja.
Én nem vagyok polihisztor. Ezt talán Orbán Viktor tudja magáról elmondani. Az igazi vezetők nem úgy dolgoznak, hogy minden betűt ők írnak le, hanem a szakértők előadják az érveket, a vezetőnek azt kell tudni megmondani, hogy ezek az érvek jók, vagy nem jók, és eredményesen képviselhetőek-e vagy sem.
Rendőrségi nyugdíjaztatása után ön lett az autójogász. Mit takar ez a foglalkozás?
Én közlekedési ügyekkel foglalkozó ügyvéd vagyok. A közlekedési baleseteknek, a biztosítási témáknak, az ezzel kapcsolatos szabálysértési és büntetőeljárási vonzatoknak a specialistája vagyok. Így lettem én autójogász.
Nem tart attól, hogy a kerékpárosok szavazatait veszti el, mint autós érdekképviselő?
Én kifejezetten zöldpárti vagyok, és ez nem csak a sajtónak szóló szöveg. A kerékpárosokkal kapcsolatos jogszabályokat viszont át szeretném nézni. Támogatom, legyen több kerékpárút, legyen több zöldövezet, én magam is villamosssal járok, vagy sokszor gyalog, de az nem működhet, hogy a kerékpárosokat felszabadítjuk, és egyfajta "azt csinálok, amit akarok" helyzetbe kerülnek, megfelelő oktatás és ellenőrzés nélkül.
Az autójogász villamossal jár?
Azért járok villamossal, mert a csúcsforgalmat, meg a magyar parkolási rendszert én nem tudom jogszerűen kezelni. Visszatérve a kerékpárosokra, most sok mindent megengedtünk nekik, de átestünk egy picit a ló másik oldalára, mert már olyanokat produkálnak, amit egy gépjárművezető nem tud, csak halálfélelemmel kezelni.
Az MDF, mint azt kifejtették, azt várja öntől, hogy rendbe tegye Budapest őskáosz állapotát. Milyen területeken látja leginkább gomolyogni az őskáoszt?
Nem kell szakosítani a területeket. Az alapkorrupció a baj, amikor már rögtön azon kell gondolkozni, hogy milyen pénzt, honnan fognak lenyúlni. Én 28 éveig olyan pozícióban voltam, hogy szétkorrumpálódhattam volna, de nekem ezt a szakmai tisztességem nem engedte meg. Az a baj, hogy a fővárosi önkormányzatnak bármilyen területére tévedünk, arról szól a történet, hogy kinek a zsebébe vándorol a pénz. Ha döntési helyzetbe kerülök, akkor itt betűről betűre végig kell nézni az összes szerződést, és rendet rakni.
Hasonló rendtevést, azaz ahogy mondta, tereprendezést és kiszellőztetést ígér Tarlós István is. Hogyan különbözteti meg magát tőle?
Úgy, hogy tessék megnézni a III. kerületi önkormányzatot, vajon mennyire van ott kiszellőztetve. A másik pedig, hogy igen jelentős pozíciót töltött be Tarlós István ellenzéki frakcióvezetőként. Ott miért nem lehetett már időben kiabálni?
Ön szerint mekkora az esélye, mi tartana jó eredménynek?
Én leszek a győztes. Van, akit a vállunkon visznek be, vannak, akik gyalog mennek be. Én lóháton fogok bemenni. Mert az MDF olyan mint az Overdose. Az Overdose-ról tudja mindenki, hogy amikor árverés volt, ő maradt ott utoljára, mint egy csenevész, gyenge ló. Megvette ez a zseni magyar ember, és ki ma az Overdose? Na, ezt fogja elérni az MDF is.