Királyutcásodik a Belváros új főutcája
Éppen öt hónappal a Belváros új főutcájának nevezett útszakasz átadása után megjelentek a díszburkolat romlásának első jelei. Öt-nyolc méteres szakaszokon a díszkő kockái kilazultak, peremei kiállnak a síkból, az autós közlekedést még nem, a biciklisek biztonságát azonban már veszélyeztetve.
A problémák a forgalmas részeken jelentkeznek, ott ahol buszok járnak, vagy a piros lámpánál hosszan állnak az autók. Groteszk módon a legnagyobb úthibák a beruházásra büszke ötödik kerület polgármesteri hivatala előtt láthatók.
Az úthibák ugyan még nem jelentősek, de a Király utca példájából tanulva tudható: a kövezet fellazulása, töredezése az első jele a leromlásnak, ami aztán az utca más pontjain is jellemző lesz. A Király utcában néhány hónap kellett ahhoz, hogy terepversenyekhez alkalmas helyzet alakuljon ki. Éppen ezért megkerestük a kerület alpolgármesterét, Puskás Andrást, aki elmondta: tudnak a problémáról, nemcsak a hivatal előtti szakaszon, hanem az utca két-három más pontján is.
Hangsúlyozta ugyanakkor, hogy mivel egy 3,6 kilométeres út felújításáról volt szó, a problémák nem számítanak jelentősnek. Ráadásul ezeket a hibákat a kivitelezőnek garanciálisan ki kell javítania. Különösen, hogy az önkormányzat a forgalmasabb szakaszokon szigorúbb standardokat határozott meg, amelyeknek a kivitelező az alpolgármester szerint nem tett eleget. A burkolatra egyébként hároméves garancia van.
Puskás András szerint a probléma nem feleltethető meg a Király utcában már ikonikussá vált helyzetnek, ott ugyanis vékony kőlapokat alkalmaztak, amelyek az autók súlya alatt összetöredeztek. Itt viszont a robosztus kőkockáknak csak a kilazulásáról van szó. Ennek ellentmondanak felvételeink, amelyeken látható, hogy a felületből kiálló elemek sérültek, éleik már letörtek.