Jó nekünk, hogy Budapest a futók Mekkája?

Dugóhíradó

2010.10.09. 11:12 - Fehér János, Tenczer Gábor

Szombaton újból lezárják a Lánchidat. Ezúttal a Gyaloglás világnapja alkalmából gyalogosok gyalogolnak a lezárt hídon, demonstratíve. Sokan el sem hiszik, egyik héten futóverseny, a másikon triatlonkupa, a harmadikon jótékonysági gyaloglás. Bárki lezárathatja már a várost, ha kedve tartja?! - teszik fel egyre többen a kérdést. Megpróbáltuk mérlegre tenni, mit hoznak Budapestnek az utcai versenyek, mit vesznek el a közlekedni akaróktól, mekkora rendezvényt bír még el gond nélkül a város közlekedési hálózata.

A futóversenyek, utcai sportrendezvények mennyisége 2007 novemberében érte el azt a kritikus tömeget, hogy éles politikai csatározást váltson ki. A közterület-használati engedélyeket jóváhagyó városfejlesztési és városüzemeltetési bizottság besokallt, és 2008-ra egyetlen utcai futóversenynek sem adott engedélyt.

Ughy Attila, bizottsági elnöke úgy vélte, hogy ezek az utcai rendezvények aránytalanul zavarják a fővárosiak közlekedését. Az SZDSZ-frakció elképesztőnek és ostobának nevezte a döntést, majd Demszky Gábor is nyomás alá helyezte a testületet, amely végül mégis kiadta az engedélyeket.

Ughy Attila szerint valamivel ugyan több az egyeztetés a szervezőkkel, de a helyzet azóta sem sokat változott. Tíz nagy és számtalan kisebb utcai sportrendezvényt engedélyeznek évente Budapesten. A főváros általában ingyen adja a rendezvényekre a közterületet, ha viszont van reklám a versenyen, fizetni kell. Be is folyik némi pénz ebből a város kasszájába, de Ughy szerint a kutya se ellenőrzi, hogy tényleg annyi-e a hirdetés, mint amennyit a szervezők mondanak.

A "csak egy híd lehet lezárva" elv már rég nem érvényesül

A sportversenyek mellett inkább a sportszakma és a marketingesek állnak ki, a közlekedési szakemberek óvatosabban ítélik meg a kérdést. Az egyik legnagyobb hazai közlekedési mérnökcég vezető tervezője szerint van egy olyan régi elv, hogy Budapesten egyszerre csak egy híd lehet lezárva ahhoz, hogy ne legyen probléma a forgalommal. Ezt mostanában nehéz teljesíteni, mert korábban a Szabadság híd volt sokáig felújítás miatt lezárva, most pedig a Margit híd.

A Margit híd miatt most különösen érzékeny a Lánchíd térsége a lezárásokra, márpedig az összes rendezvényszervező a Lánchidat pécézi ki magának és a rendezvényének, lévén a Lánchíd jelkép, látványos panorámája pedig világörökség. A Szabadság híd lezárása például sokkal kevésbé fájna Budapest közlekedésének, de az nem kell senkinek.

SZP 9895

A szakértő elismeri, hogy a nyugat-európai nagyvárosokban divattá vált a rendezvények, sportesemények utcára vonulása, és ezzel a trenddel Budapest sem mehet szembe. Ugyanakkor hozzáteszi, hogy nyugaton megvan a terelésekhez szükséges úthálózat, míg Budapesten számos nagy úthálózati elem (körút, híd) hiányzik ehhez.

A közlekedési mérnök szerint meg kell nézni, mit hoz egy rendezvény Budapestnek, és csak akkor engedélyezni, ha pozitív a mérleg. Véleménye szerint a szeptemberi triatlon-vébé már sok volt Budapestnek. Néző kevés volt, az is inkább külföldi. Egy budapesti maraton teljesen más kérdés: sokkal több embert mozgat meg versenyzőként és nézőként is.

A triatlonosok szerint a főváros is hibás a dugókban

Mányai Roland, a triatlon-vébé szervezőbizottságának ügyvezetője is tudta, hogy elkerülhetetlen lesz a dugó. Gondolkodtak más útvonalakban, de kényszerpályán mozogtak. A Nemzetközi Triatlon Szövetségnek ugyanis alapelvárása volt, hogy a belvárosban tartsák a versenyt. Az útvonalterveket ráadásul folyamatosan változtani kellett, mert a főváros számos építkezést nem fejezett be időre.

Mányai úgy véli, hogy a be nem fejezett építkezések és a verseny együttesen okozták a közlekedési nehézségeket, és ez a fővárosi koordináció hiányára írható. Világversenyt azonban nem mindig rendeznek Budapesten, így fel kéne ismerni, hogy a kellemetlenséghez képest sokkal több pozitív hozadéka van, érvelt.

Fekete László, a Budapesti Turisztikai Hivatal igazgatója szerint az utcai sportversenyek ma már hozzátartoznak egy modern nagyvároshoz. Az események anyagi hozadéka egyfelől a versenyzők, családtagjaik, szurkolóik által elköltött pénz utáni adóbevétel.

Az elköltött pénzekből nemcsak a szállodák részesednek, jut a borásznak, taxisnak, az oda zsemlét készítő péknek. A szállodák és a többi vendéglátóhely tavaly egymilliárd 400 millió forintos idegenforgalmi adóbevételt hozott össze Budapestnek, a szolgáltatók pedig az iparűzési adóval szálltak be a bevételbe.

Fekete elmondta, hogy emellett óriási marketingértéke van annak, ha egy nagyobb sportverseny kulisszájaként Budapest megjelenhet az eseményt közvetítő tévék tudósításaiban. Ha ezért külön fizetni kellene, százmilliókat költhetne rá a magyar főváros.

Budapest a futók Mekkája

SZP 6354

A különböző futó szakújságokból kiderül, hogy az unióban Budapest az egyik legkedveltebb versenyhelyszín, nagyon szeretnek a futók itt versenyezni. Ha pedig a futónak tetszik, akkor előbb-utóbb a családját és ismerőseit versenyen kívül is elhozza.

A főpolgármesteri hivatal számításai szerint a külföldön is ismert budapesti maratoni és a félmaratoni futóversenyeken rendszeresen mintegy háromezer külföldi versenyző vesz részt, ez körülbelül nyolcezer, kifejezetten emiatt Budapestre látogató turistát és 21 ezer vendégéjszakát jelent. Ezek a turisták hozzávetőlegesen 600 millió forintot költenek el évente budapesten. A háromhetes Tavaszi Fesztiválra csak harmadennyi kulturális célturista érkezik a fővárosba.

Bősze Sándor, a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. irodavezetője szerint alapvető, hogy a közlekedők tudják, hogy mikor, hol lesz verseny miatti lezárás, hogy fel tudjanak készülni. Igaz, nagyon sokan csak annyit jegyeznek meg, hogy lesz valami lezárás a belvárosban valami verseny miatt, a pontos helyszínt nem tudják, ezért bele is szaladnak a kordonokba.

Ilyenkor pedig megkezdődik a kapkodás, a terelő útvonal sem mindig jó, mert elvezet messzire a céltól, ráadásul a hétvégi vezetők nagy része csak a megszokott útvonalat ismeri, arról letérve elbizonytalanodnak, nem tudják mik az alternatív útvonalak. Nekik kellene ilyenkor hónuk alá nyúlni, kitáblázni az alternatívát, hogy ne érezzék azt, hogy a város magukra hagyja őket.

Az autósok idővesztesége forintosítható

Bősze szerint egy-egy engedély kiadásánál mérlegelnie kell a fővárosnak. Ma már uniós normák szerint ki lehet számolni, milyen forintosítható időveszteség éri a lakosokat ilyen esetben.

Ha például azt vesszük, hogy a triatlon-vébé miatt egy átlagos autósnak egy órával meghosszabbodott az útja, és hogy a rendezvénynek 80-100 ezer autós-utas érintettje volt, és ezt felszorozzuk az egy órára jutó ezer forintos szorzóval, akkor kiszámolható, hogy az időveszteség a budapestieknek mintegy 80-100 millió forint mínuszt jelentett.

Emellett az egyórás üzemidő-növekedéssel növekszik az üzemanyag-fogyasztás is, ami egy átlagos dízel autónál 3, egy benzinesnél 5 literrel több üzemanyagot feltételez, ez pedig megduplázza az időveszteség miatti 80-100 millió forintot. További, persze jóval kisebb költséget jelent a terelések miatt növekvő baleseti kockázat, és az akadozó haladás miatti környezetterhelés is.

A triatlon világbajnokság eredetitől eltérő helyszínválasztása Kocsis Árpád, a Budapest Sportiroda (BSI) vezetője szerint is elhibázott volt. A budai alsó és felső rakpart továbbá a Clark Ádám tér egyidejű és átgondolatlan lezárása katasztrofális viszonyokat okozott, és ez a
futóversenyeink megítélésén is sokat rontott, mondta.

A legtöbb fővárosi futást immár két évtizede a BSI rendezi. Tavasszal a Vivicitta, ősszel nemzetközi félmaraton és maraton versenyeik miatt vannak forgalomkorlátozások.

Küzdenek, hogy kikerüljenek a hülyegyerek-státuszból

Kocsis Árpád azzal egyetért, hogy a sok egymást követő rendezvény miatt lezárt város sokaknak okozhat bosszúságot, de úgy érzi méltatlan ezért kizárólag a futóversenyeket támadni. "Küzdünk azért, hogy kikerüljünk a hülyegyerek-státuszból, mondta. A mi versenyeink által okozott kellemetlenségeket sokan felemlegetik, de ha például más kulturális vagy egyéb tömegrendezvény miatt zárják le akár egész hétvégér  az Andrássy utat, vagy a Lánchidat, az már nem kap akkora nyilvánosságot."

Dulin Jenő közlekedéspszichológus szerint az autósok két táborra oszthatók abból a szempontból, ki hogyan reagál a sportversenyek miatti kerülőkre, torlódásokra. Az egyik táborba tartozók szeretik a sportot nézni, megértőbbek, megfelelő kommunikációs előkészítés után elfogadóbbak ilyen helyzetekben. A másik csoportba tartozót csak a saját önös érdeke érdekli, káromkodik, agresszív, ha tereléssel találkozik. Ez utóbbi csoport a kisebb, és viselkedésük más esetekben is ilyen.

Dulin Jenő úgy véli, hogy a budapesti utcai sportrendezvények jól szervezettek, előre felkészítik a város lakóit rájuk a sajtóban, ezért a többség elfogadja őket. Az agresszív kisebbséget pedig véleménye szerint arra kell késztetni, hogy gondolja végig, az ő életvezetése helyes-e.

Az irigység is belejátszik az autósok dühébe

Kérdésre, hogy az egészséges sportolók látványa külön dühítheti a keveset mozgó autósokat, Dulin Jenő úgy válaszolt, hogy az irigység belejátszhat a viselkedésbe, de nem domináns motívum. Hozzátette, hogy a dühöngő autós egy idő után magával ránthatja a többieket is, erre jó példa, ha valaki elkezd dudálni a sorban, akkor hamarosan a többség is dudálni kezd.

hetfodugo5

A BSI futóversenyei közül a maraton tart a leghosszabb ideig, a leglassabb futónak öt és fél órája van, hogy teljesítse Budapesten a 42 kilométert, de ez nem jelent ilyen hosszú zárást. Az adott útszakaszon csak a futók elhaladásáig, a maraton elején fél, a cél környékén 3 órát tart az elterelés. A többi eseménynél ennél lényegesen rövidebb időről van szó.

Kocsis szerint még így is sokszor kényszermegoldásokat választanak az útvonaltervezésben. "A világ többi nagy maratonján is a legfrekventáltabb helyeken futnak, Londonban a Buckinkgham Palace-nál, Párizsban a Champs Élysée-n. Mi is meg akarjuk mutatni a várost, de sokszor éppen a közlekedési viszonyok miatt önkéntesen lemondunk egy-egy szebb szakaszról" - jelentette ki.

Mányai szerint is a fővárosnak lehetne sokkal nagyobb szerepe abban, hogy milyen rendezvényeket enged a közterületekre. Ez örök vita minden nagyvárosban, nem Budapest-specifikus probléma. Mérlegelni kellene, melyik esemény milyen haszonnal jár. Egy világverseny esetében ez nem kérdés, de kisebb rendezvényeknek már nem biztos, hogy minden esetben helyet kell adni.

Csak a triatlonosok egymilliárd forintot költhettek

Mányai július-augusztusban adna ki ilyen eseményekre engedélyt, de nem ártana, ha a főváros is tudná, hogy az éppen zajló útfelújítások vagy metróépítkezések eleve problémássá teszi a közlekedést.

A BSI idén hat futást tartott a fővárosban, bár ők ennél lényegesen több rendezvényt is szerveznének. Idei versenyeinken 51 ezer futó vett részt, ha ehhez hozzávesszük a családtagokat, kísérőket, szurkolókat is, akkor egy 150-200 ezres budapesti futást kedvelő táborról beszélhetünk.

SZP 0510 (1)

A triatlon vébére 3500 külföldi versenyző látogatott, de a kisérőkkel és a sportkonferenciákra érkezőkkel együtt mintegy ötezren jöttek Budapestre. Ők 25 ezer vendégéjszakát töltöttek itt, a becslések szerint összes költésük meghaladta az egymilliárd forintot is. Ebből, akár az a taxis is profitálhatott, aki éppen a verseny miatt ült dugóban.

Mányaiék számítása szerint 200 millió forint közvetlen adóbevétel képződött a verseny miatt, így már csak emiatt is pozitív mérlegű a világbajnokság. A triatlon világbajnokságot az állam bruttó 170 millió forinttal támogatta, igaz ebből a hazai szövetségnek 300 ezer eurót egyből le kellett tenni rendezés jogáért.

A BSI felmérései is szép bevételekről számolnak be, tavaly a két nemzetközi versenyükre 8850-en jöttek külföldről, és közel 30 ezer vendégéjszakát töltöttek el. A futóturisták a két verseny kapcsán 940 millió forintot költöttek el.

Kocsisék minden évben megkapják a magukét a dugók miatt, de erre már felkészültek. A versenyeik promóciójának egy része már eleve arról szól, hogy felkészítsék a dugóra az autósokat. A Budapest Maraton előtt már négy nappal korábban rádiós és internetes kampányt folytattak, hogy felkészítsék az autósokat a forgalmi változásokra. A zűrősebb csomópontokon még szórólapoznak, és alternatív útvonalakat is javasolnak.

Az árat zsebünkön érezzük, a bevételt nem

Megpróbáltuk tehát mérlegre tenni, mit hoz és mit visz egy nagyobb utcai verseny, konkrétan a triatlonvébé költségeit és árát becsültük meg nagy vonalakban. Ebből egy nagyon hozzávetőleges számítás szerint az jött ki, hogy a költség (időveszteség, többletbenzin, baleseti kockázat, környezeti terhelés) elérheti egy napra a 200-250 millió forintot, ám az országimázs forintosítható népszerűsége és megugró turisztikai forgalomból származó adóbevételek is elérhetik ezt az összeget. A baj csak az, hogy míg az árat minden egyes érintett budapesti a saját zsebén érzi, a bevételből személyesen nem lát semmit.

Míg a kisebb futóversenyekről nem, a triatlonvébéről a számok szerint már elmondható az is, hogy nagyon azon a határon táncolt, amin túl már megkérdőjelezhető a megrendezés értelme. Az sem ártana, ha a város közlekedését megzavaró utcai versenyeket nem egyszerre, hanem időben jobban széthúzva rendeznék.

A franciák még fizetnek is a dugóért

Nálunk egyelőre vörös posztó egy belvárosban tartott sportesemény, máshol viszont egyenesen odáig vannak érte. A franciák például még fizetnek is a kellemetlenségekért. A Tour de France rajt- vagy a célhelyért például rendre versenyeznek a települések, évente legalább 250, és nem kevés összeget fizetnek azért, hogy vendégül lássák a Tour de France karavánját. Több  tízmillió néző előtt megmutatni magát egy városnak, már önmagában elég jó reklám, de a mezőnyt és a szurkolókat ellátni a városban már egy nap alatt is jelentős turisztikai bevételt hozhat. A starthelyért általában 45 ezer eurót kell fizetni, a célul kijelölt városnak, viszont ennek legalább a dupláját. Különleges elbírálás alá esnek a Tour nyitószakaszának otthont adó városok, melyek gyakran nem is Franciaországban vannak. Idén Rotterdamból indult a Tour, míg 2007-ben Londonból startolt a mezőny. Az angol főváros 1,5 millió eurót fizetett a szervezőbizottságnak, hogy megkapja a nyitószakaszt.

Kommentek

  • 2010.10.09 20:18:38donoris2

    Mondjuk ez a kádári katyvasz már Mikszáthnál megjelent pl. a Rokonok-ban. Szerintem ez inkább magyar sajátosság.

  • 2010.10.09 20:20:36Éhesló

    donoris2: bocsi én sem. Benéztem valamit....
    Elnézést kérek.

  • 2010.10.09 20:20:52donoris2

    Nem haragszom :))))

  • 2010.10.09 20:21:45Éhesló

    donoris2: nem magyar sajátosság. Emberi. Ahol nincs erkölcs, felelősség és büntetés, ott mindenhol burjánzik.

  • 2010.10.09 20:27:56donoris2

    Igaz.

  • 2010.10.09 20:36:22kafferbivalybalamber

    "Jó nekünk, hogy Budapest a futók Mekkája?"

    Néhány ezer futónak jó.
    Néhány százezer közlekedőnek meg nem jó.

  • 2010.10.09 20:45:35tejfogubandi

    ha meg nem jönnek a futók akkor meg jön a sírás ,hogy nincsenek turisták.
    Járjál BKVval vagy kerékpárral azokon a vasárnapokon amikor valami van. Vagy kerüld el !

  • 2010.10.09 20:47:42Éhesló

    tejfogubandi: miért is nem jó a járdákon gyalogolni, futni?
    Nem fértek el olyan sokan vagytok?
    Libasorban nem megy?
    Miért is nem jó a budai hegyekben futni?
    Miért is kell pár száz, jobb esetben ezer ember miatt tízezreknek bosszankodni?

  • 2010.10.09 20:51:52cbc

    Egy dolgot nem szabad elfelejteni: sokan keresnek a futóversenyeken, de leginkább a cikkben megszólaló szervező urak.

    Budapest a mostani úthálózatával és autós-terheltségével csak nagyon mérsékelten alkalmas ilyen rendezvényekre. Dőreség összehasonlítani Párizzsal, ahol enyhén szólva fejlettebb a tömegközlekedés.

    Ennél egyébként már csak a nyári hétvégi Lánchíd lezárások a szebbek "kulturális programként" ami valójában a kacatosmaffia szarainak minél könnyen értékesítésére van kitalálva.

    (Egyszer egyébként magam is bekerültem egy futóverseny miatti dugóba, a Szentendrei úton futottak kifelé, mellettük 3 sávban dugó és füst - biztos van értelme).

  • 2010.10.09 21:05:41stefikarcsi

    Csak azt szereetném kérdezni a moderátortól, hogy hova lett a hozzászólásom?

  • 2010.10.09 21:06:26jacint70

    Le kéne végleg zárni az Andrássy utat:
    [link]

  • 2010.10.09 21:28:03Kuku

    Borzasztó.
    Az lakói hétvégén használni kezdték a várost, és közben nem füstölnek.
    Ez tarthatatlan. Kádár alatt jobb volt.

  • 2010.10.09 22:07:06sbuci2

    Már vártam egy ilyen cikket, hogy elmondhassam:
    Évente 2-3 ilyen jellegű rendezvény még rendben van, az ember próbál jópofát vágni hozzá. Na de azért az, hogy lassan minden második hétvégén képtelen vagyok otthonról (Lánchíd környéke) eljutni oda, ahova szeretnék, mert egyesek a belvárosban szeretnének futkározni??? Azért ez már sok. Valahol mérlegelni kellene tényleg, hogy meddig éri meg ez a társadalom számára. A Critical Mass-al ugyan így tele lenne a bugyra mindenkinek, ha állandóan lezáratnák a várost, mert most vonulni szottyan kedvük.

  • 2010.10.09 22:11:40Reggie

    Miert nem futkorasznak a Margitszigeten? Ott nem zavarnak senkit, lezarni sem kell nagyon, a fas kornyezet is idealisabb.

  • 2010.10.09 22:11:53pöcsköszörű

    A nagy valóságban is olyan az idióták és a normális emberek aránya, mint a kommentelők között? Hiába írja be 20 tag, hogy
    1. az egész világon működik és fontos a városi futóturizmus (évi néhány verseny az adott város legszebb részein és nem kinn a picsában)
    2. vasárnap vannak a lezárások és általában 1 óránál alig hosszabb, kivétel az évi egy maraton
    3. okos edzéssel és normális futócipőben nem árt az izületeknek a városi verseny, de hatalmas élmény, évi sokezer ember ezért utazik ide

    szóval 20-an leírták már ezt, de csak jönnek a szűklátókörű trollok, akik vagy nem tudnak olvasni, vagy mindent leszarnak magukon kívül, csak odáig látnak, hogy lezárás van. Szerencsétlen egy ország.

  • 2010.10.09 22:14:21Forever Mankini

    Hétvégén reggelenként konzervműsorok mennek a rádiókban, miközben már a főváros valamelyik pontján már áll a bál, infó meg semmi. A munkám olyan jellegű, hogy hétvégén is dolgozom, és időre kell megjelennem akár többször is. Nem tudom írták-e már, de nem lehetne vidéki városainkat is bevonni ezekbe a sportturisztikai versenyekbe? A maratont is lehetne futni országúton, nem? (Jobb levegő stb...)

  • 2010.10.09 22:19:03muhi

    Nem kell indulatoskodni. Nyilván nem fogják betiltani az összes versenyt, és biztos nem ugrik a duplájára a rendezvények száma sem.

    Éppen most számolta ki az Index, hogy nem jól vannak a dolgok úgy, ahogy vannak, de még a követendő útirányt is kijelölte. A megoldás nagyon egyszerű: ami viszi a pénzt vagy aránytalanul sújtja a fővárosiakat, az megy a levesbe, a többit meg várjuk tárt karokkal.

    Egy apróság jutott eszembe: annak idején érkezett a BRFK-ra egy bejelentés, amely szerint valami környezetvédő csoport demonstrációt tervez 'Zöld Piknik' néven. Cél: felhívni a figyelmet a közösségi közlekedés fontosságára és a környezet megóvásának szükségességére. Tervezett helyszín: József krt. mittomén hány szám, a demonstrálók a piknik idejére (3 óra időtartam) a körút jobb oldalát és a 4-6-os útpályáját teljes szélességben le kívánták zárni. A világ legnagyobb kapacitású villamosának kiiktatása és a teljes város totális megbénítása nyilván remekül szolgálta volna a környezet védelmét.

    Mégis, ezt elhivatott emberek teljesen komolyan gondolták. Ezek után én már semmin sem csodálkozom, pedig a kommenteket olvasgatva lenne min.

  • 2010.10.09 22:23:43pöcsköszörű

    Na itt a következő. Miért nem Margitsziget? Azért bazmeg, mert az a lényeg, hogy a város legszebb részein megy a futás a világ összes félmaratonján és maratonján. Ezért jön többezer turista, akik még sokezernek viszik az ország jó hírét. A faszér nem lehet büszkének lenni arra, hogy Közép-Európa legnépszerűbb maratonja Budapesten van. A göteborgiak 95 százaléka büszke arra, hogy övék Európa legnagyobb félmaratonja, pedig 50 ezer ember van, ha jól rémlik, sokkal nagyobbak a lezárások is. Várják a napot és aki nem fut, kint drukkol, bulizik, sétál. A lezárások kis odafigyeléssel kikerülhetők és több tízezer ember élvezi a sportot, a várost. Az igaz, hogy túlzásba sem jó esni, az valóban nem szerencsés, ha minden vasárnap van valami lezárás.

  • 2010.10.09 22:27:17jibacoa

    Budapesten lakom.
    Itt volt a vállalkozásom is bejelentve.
    Az iparüzési adómért kaptam a hétvégi dugókat.
    A vállalkozásom már átjelentve vidékre.
    Az elmaradt bevételét szedje be a főváros a hétvén futkározóktól.
    Oszt jónapot.

  • 2010.10.09 22:34:47Kage

    Ez egy vicc ami itt folyik komolyan..
    Alapjában véve "bhull-dog" -al értek egyet, ő már leírt nagyjából mindent amit én is osztok.
    Kellene használható tömegközlekedés a gyalogolni vágyóknak, normális úthálózat az autózni vágyóknak, kerékpárutak a kerékpározni vágyóknak, stb, stb. BPn mindenből csak egy kicsi van, az is össze vissza.
    A futóversenyeknek pedig valóban nem a belvárosban a helye, büdösben, betonon, nem is értem miért jó. De ha már mégis, legalább egy vasárnapi napon, amikor a legkisebb a forgalom. Hétköznapi napra csak egy idióta tudja rakni..

  • 2010.10.09 22:36:18vora

    A szeptember végi maraton napján a lezárt terület kellős közepére, a Kossuth térre mentem be autóval a gyerekeimmel, hogy szurkoljunk az apukájuknak. Annyi volt a titok, hogy figyeltem a jó előre kihirdetett lezárásokat. Nem a rádiós hírek alapján, ahol eldarálták fél perc alatt, hanem a futórendezvény honlapján, ahol pontos időtartamra meg voltak adva a lezárások. És még a cél helyszínén, a Felvonulás tér melletti Dózsa György úton is gond nélkül lehetett közlekedni...
    Csak ehhez jó a pontos tájékoztatás, ha bemondják a honlapcímet, vagy a telefonszámot, ahol részletes tájékoztatót lehet kapni az elterelésekről.

    És igen, a város imidzsének, sőt az országénak is jót tesz, hogy utcai versenyei vannak. Mi is erősítjük a futóturizmust más országok városaiban is.
    Ki kellene látogatni csak egyszer egy verseny rajtjához vagy céljához, hogy az ellenzők is megérezzék, milyen lélekemelő, saját korlátainkat legyőzni, testben, lélekben, jellemben fejlődni.
    De hát van, aki ilyesmire nem vágyik, annak időpocsékolás erről beszélni, rojtosra beszélhetjük a billentyűzetet, úgysem fogják érteni.
    Legfeljebb akkor, amikor majd életük párja fejébe veszi, hogy teljesít egy távot, és kimennek neki szurkolni :o)

  • 2010.10.09 22:40:53prolee

    Sosem felejtem el azt a kb. 10-12 évvel ezelőtti futórendezvényt, amikor egy borongós őszi vasárnap délelőtt a szentendrei nagyszülőkhöz mentünk, az Árpád hídon egy sávban araszoltunk, mellettünk a sűrű kipufogógázban futottak az egészséges sportolók, a négy éves lényom sírva szarta össze magát az autóban az alatt a másfél-két óra alatt, amíg a hídon ragadtunk, miközben a férjem infarktus közeli állapotban ordítva szidta a Demszky Gábor jó q... édesanyját.
    Ez a rendezvény egy életre szóló élmény volt számomra.
    Éljen az egészséges életmód!!!!

  • 2010.10.09 22:41:13nudistatrappista

    Ma nem volt sportesemény, mégis hatalmas dugók voltak kint a déli M0-áson mindkét irányban, így gondolom sok átutazó választotta az Erzsébet hidat, ahol szintén dugó volt. Nagyon örültem hogy végre valaki nemet mert mondani a Red Bull repülősversenynek. Én is remélem: ezek a futóversenyek és hídivásárok sem csak Budapestre korlátozódnak a jövőben!

  • 2010.10.09 22:44:03prolee

    vora! Akinek senkije nem fut a rendezvényen, az a Mount Everest magasságából szarja le a futórendezvény honlapját.

  • 2010.10.09 23:08:14Perillustris

    Tudjátok milyen plusz forgalmat generál egy-egy koncert az Aréna környékén? A Hungexpo kiállításairól nem is beszélve (beleértve az Autókiállíást is). Be kell tiltani mindet! Autókiállítást az Alföldön, koncerteket Bivalybasznádon!

  • 2010.10.09 23:09:58Perillustris

    Ja, és még több közösségi rendezvényt a közösségnek, a közösség helyén. :P

  • 2010.10.09 23:14:48Ammo

    aaa

  • 2010.10.09 23:15:39Ammo

    Szeptember 5-én is a futóbolondok miatt volt megbénítva a város. A gyereknek megígértük, hogy elmegyünk a vidámparkba. (Négy éves gyereknek magyarázd el, hogy most a futók miatt nem lehet elmenni.) Öt rendőrt kérdeztünk meg, merre van a kerülőút, de csak az értelmi szintjüknek megfelelő választ kaptuk, nevezetesen "nem tudom, nem is ismerem Pestet, engem csak idevezényeltek Bivalyb@sznád alsóról és fogalmam sincs hol vagyok". A hatodik rendőr mondta, hogy rakjuk le az autót itt, ha találunk helyet és néhány kilométer gyaloglás után eljutunk a vidámparkba. (Gondolom ez a rendőr egy kapitányságvezető volt, mert ez volt a legértelmesebb, de nyilván ez is kivitelezhetetlen egy kisgyerekkel.) Végül bő másfél órás furikázás után, úgy nyolcadik próbálkozásra megtaláltuk az egyetlen odavezető utat. Út közben egy záróvonalat is át kellett lépnem, de ez is elkerülhető lett volna, ha vagy én vagy a rendőrök ismerik a lezárt terület hollétét. Tehát volt kerülőút, csak ezt senki nem ismerte. Úgy vélem az ilyesfajta rendezvénynek helyet adó főváros a felelős a várost uraló teljeskörű fejetlenségért, hiszen az engedély kiadása előtt, neki kell tudakozódnia arról, hogy a szervezők alkalmasak-e a rendezvény lebonyolítására. Jelen esetben alkalmatlanok voltak, hiszen a kerülőutak a helyszínen táblákkal jelölve nem voltak, továbbá a rádiós hírekben sem voltak megfelelően lekommunikálva a lezárások. Felmerül a rendezvényre kivezényelt rendőrök alkalmatlansága is, hiszen nekik tudniuk kellene a lezárt terület pontos helyét, mégsem tudták. (Igaz a rendőröktől nem is vártunk sokkal többet.) Az ilyesfajta rendezvényeket véleményem szerint mindaddig Nyékládháza külterületi részén, éjjel kettőkor kéne lebonyolítani, míg nem biztosított a megfelelő szervezés, a megfelelő rendőri helyszínbiztosítás és az épelméjű fővárosi engedélyezés.

  • 2010.10.09 23:21:47Perillustris

    Ammo: napokkal előtte erről volt szó, de a te felelősséged fel sem merül, gondolom.

  • 2010.10.09 23:22:05A.. Közbiztonság Szilárd

    A sportversenyeket vigyék a sportpályákra. A kurva nayját annak is, aki kitalálta, hogy a városban rendezzen ilyet. Ha a versenyzők kíváncsiak a városra, vegynek jegyet egy városnéző buszra. VAgy ha a városban akarnak mindenképp ilyet, ám legyen. Évente 1 nap. És ebben legyen benne a buzibiciklisták (hálistennek a rendőrök legalább idén a seggükbe rúgtak, már rég kellett volna) CM-je is.
    A többi napon viszont lehet a sportpályán sportolni. És a kerékpár is sporteszköz.

  • 2010.10.09 23:22:38A.. Közbiztonság Szilárd

    Na, megjött a biciklista főfasz is...

  • 2010.10.09 23:24:16lyght

    Szerintem minden úton kell húzni pár sárga csíkot: buszsáv, kerépkárossáv, a többin meg fusson mindenki más. Hülye gépjárművek kizárva. Éjjel-nappal. Nem lesz szmog, mindenki egészsées lesz és boldog.
    Ja igen, és azt az 500000000000Ft jövedéki adót, ami eddig üzemanyagból származott, tessék már legyenszíves összedobni minden évben. Csak pár tucat versenybicaj, vagy pár száz futócipő ára fejenként...

  • 2010.10.09 23:24:18A.. Közbiztonság Szilárd

    pöcsköszörű:
    Igen, baszd meg, ha évente 1 ilyen lenne, biztos itt is örülnének.
    Csak hát hetente van.

    (Legnagyobb félmaraton? Miért, az övék 25 km?)

  • 2010.10.09 23:25:20Ammo

    Perillustris értem amit írsz! Mint említetettem volt a rádióban is pontatlanul és nagyon hiányosan volt lekommunikálva az útlezárás. Pontosan miben érzed a felelősségem? Elmagyaráznád?

  • 2010.10.09 23:25:42A.. Közbiztonság Szilárd

    pöcsköszörű:
    Nem. A valóságban sokkal több a hozzád hasonló idióta.

  • 2010.10.09 23:32:32Perillustris

    Ja, hogy a média szarul kommunikálta? S ezért a futóverseny szervezői a felelősek?

    Ki nem szarja le az 500 milliárdod? Majd elköltöd másra. :P

    Stock=A.. Közbiztonság Szilárd vajon?

  • 2010.10.09 23:33:52Perillustris

    Á, nem, eltér a stílus, persze ki tudja (ők)!

    Ja, azt mondtam, hogy még több futóversenyt a városba?

  • 2010.10.09 23:34:11Carlos>

    A.. Közbiztonság Szilárd:
    "Dulin Jenő közlekedéspszichológus szerint az autósok két táborra oszthatók":
    "A másik csoportba tartozót csak a saját önös érdeke érdekli, káromkodik, agresszív, ha tereléssel találkozik. Ez utóbbi csoport a kisebb, és viselkedésük más esetekben is ilyen."
    Na ez te vagy.

  • 2010.10.09 23:37:06Storm-Mos

    nekem az a velemenyem, hogy rossz helyen van a belvaros.

    minden futonak igaza van, sokkal jobb a szabadsaghidon futni, mint dugoban ulni a bukkben vagy mashol a termeszetben. :-)

  • 2010.10.09 23:44:19Ammo

    Perillustris Így van, jól látod, a szervezők a hibásak abban, hogy a média szarul kommunikálja. A média azokat az információkat olvassa fel, amit a szervezőktől kap, az információt nem a kisujjukból szopják a hírolvasók. Jelen esetben ezekért az információkért az iskolában még elégséges sem jár. Mondjuk még mindig nem látom a saját felelősségem. Elképzelhető, hogy a fővárosunkat használó 1.0-ás USER-ként felelős vagyok én is, csak nem tudom miben.

  • 2010.10.09 23:48:14lyght

    >Perillustris: a zsét nem én költöm el, elköltJÜK. Sok felesleges doolog mellett pl. mentőautót kellene venni, óvodát építeni, stb. De neked biztos nincs gyereked, mert a futás mellett nincs időd rá, és mentőre se lesz szükséed soha, mert olyan egészséges vagy a sok futástól. Ez csak a szociálisan érzéketlen bunkó autós szülőket érinti, akik órát állnak saját füstjükben, hogy a gyereket elvigyék az orvosi ügyeletre két kerültettel odább. Azok meg megérdemlik...

  • 2010.10.09 23:56:21mikrobi79

    Mindenki a turizmust emlegeti. Elárulom nektek, hogy ezek a rendezvények KÁROSAK rá. Dolgoztam benne, tudom, miről beszélek. Egy 60-70 fős buszon kb. 10 ember lesz, akinek tetszik a dolog, de a többi elégedetlen, amiért az 5 perces utat 45 (nem túlzás) teszik meg. Plusz esetleg be sem hajthatnak olyan helyekre, ahol lenne látnivaló.
    Nettó hazugság az, hogy csak évente pár alkalom, ráadásul nem a rendezvények számával, hanem a SZERVEZÉSÉVEL van gond. Sokszor olyan útvonal kerül kijelölésre, ami teljesen ellehetetleníti a közlekedést, mivel nincs lehetőség kikerülni azt, vagy csak nagyon nehezen.

    Aki azt állítja, hogy normális dolog 5 perces utakból félórásat csinálni, az elmebeteg, mivel a nagyobb dugó nagyobb szennyezést okoz. Ezt nehéz felfogni?

    Miért gondolja azt bárki is, hogy az autózás hobbi? Ekkora ökörséget hogy írhat le valaki?

  • 2010.10.09 23:58:27CsImi

    Autósfelvonulás minden nap van. Akadályozza a közlekedést? Igen.

    CSI

  • 2010.10.10 00:00:09Ammo

    Azok az állítólagos milliárdok, melyeket a városlezárások hoznak "nekünk", hasonlatosak ahhoz, mint amikor a Közterület-fenntartó 2000 köbméter szemetet elvisz egy rendezvényről. Ha a levegőt kiengeded az üres palackokból és összerázod picit a hulladékot, nem lesz több 3 köbméternél. Szerintem ennyi pénzt hoz nekünk a futás is.

  • 2010.10.10 00:03:28Carlos>

    Komoly szemléletváltásra van szükség. Az autósok sírásai vagy agressziója mind a dominanciájuk elvesztéséért való aggódás terméke. De hát semmi nem tart örökké, egyszer csak a józan ész remélhetően felülkerekedik.

  • 2010.10.10 00:13:00Storm-Mos

    Carlos:

    Gondolod azert sirnak az autosok mert elvesztik a dominanciajukat egy futoverseny miatt? Hogy lehet ilyen hulyeseget irni...:-)

  • 2010.10.10 00:25:03mikrobi79

    "De hát semmi nem tart örökké, egyszer csak a józan ész remélhetően felülkerekedik."

    igen, én is ebben reménykedem, hogy újra megnyitják az OPNI-t és futhattok oda egyenesen!

  • 2010.10.10 00:29:00ybso

    ja, amúgy a pl. 2007 óta ismeretes, hogy "buzitriatlon" világkupa döntőjét és a kapcsolódó programokat Budapest rendezi/rendezte...
    egyébként, kevés kivétellel a triatlon versenyek az alföldön zajlanak. és van ami, figyelj, mert világhírű.

    és mivel 25v éve rendezik meg a fél maraton és a maratont Budapesten közel mindig ugyanabban sz időben, talán már be kellett épülnie a köztudatban. mellesleg mindig előre bemondják a hírekben hol és merre vannak a lezárások, a verseny honlapon pedig mindig pontosan le van írva mi merre és hogyan. és ha még se, más információs oldalon biztos megtalálod! talán venni kéne a fáradtságot informálódni.
    mert fogadjunk, hogy ha a nagyérdemű hallja, hogy útépítés itt, felújítás ott, akkor bezzeg annak utána tud nézni.

    más nagy/ kisvárosokban is vannak ilyen versenyek. pl Siófokon 2 is, ott is a le szokott lenni zárva a belváros.
    sőt, a Balaton körül is szokott lenni 3 verseny, 2 futó és egy kerékpáros. A Tisza- tó körül is, a Bükkben, a Kékesen, a Mecsekben, Bécstől Budapestig, ja igen és a Hortobágyon is. Éves rendszerességgel, és útlezárásokkal. és igen, a Margitszigeten is vannak futóversenyek. ott is szoktunk futni.

    a versenyek nevezési díján is rajta van az áfa.

    az hogy a Szabadság-híd, a Margit-híd felújítása, a metró építés miatt éveken át kellett/kell kerülő úton menni, az nem volt baj?
    az említetteken kívül pl. a BAH csomóponton, a Nagykörúton és a Hungárián is minden nap dugó van és lépésben halad a forgalom ki és be, az nem zavar senkit? az nem terheli a környezetet?

  • 2010.10.10 00:32:15ybso

    be kéne végre látni, hogy Budapest közös életterünk, minden hibájával együtt. nem a te városod, nem az én városom, ha nem a mi városunk. toleráljuk már egy mást egy kicsit is.
    közösségi programokra pedig szükség van, függetlenül attól, hogy éppen hány embernek jó, vagy nem jó.

  • 2010.10.10 00:55:56Nagyzee

    Ammo, ha a rádióból nem volt világos, hogy hol mi merre lesz lezárva a futás napján, akkor foghattad volna magad, és az állatkertbe indulás előtt 5 perc alatt kiguglizol minden infót. Ennyi. Persze ez eszedbe sem jutott, gondolom. A városban bolyongani, majd utólag puffogni nyilván egyszerűbb és kényelmesebb.

  • 2010.10.10 00:56:38Loir

    Stock -- Nem te vagy a többség :)

    A társadalom öregszik, így a hétköznapokban, vagy dolgozik, vagy tanul általában, ami a hétvégéket ritkán érinti. A közlekedés egy híd, mint útfelület hiányában, ami jelen esetben a Lánchíd lenne, nem omlik össze Budapesten. :)
    Ne riogassuk a népet ilyen minősíthetetlen ostobasággal. :)
    Rövidesen megnyitják a Margitot. Ott lesz két sávjuk az autóknak újra. Ajándék a Lánchídért :)

    Elintézni lehet dolgokat felhalmozva, így rohanva idegeskedve, de lehet némi szervezéssel ésszerűsítéssel is nyugodtan is.
    Budapesten 4-5 km el többet kocsikázni egy TÁVOLABBI célpont érdekében, mert remélhetőleg nem Pestről Budára, vagy Budáról Pestre közlekedünk autóval, talán nem nagy áldozat egy kényelmes ülésben horpasztva.
    Próbálj meg vidéken egy egy hidat kisatírozni a térképről és kerülgetni. 30-40 km-be is fájhat.
    A társadalomnak nagy szüksége van élhető környezetre! :))

  • 2010.10.10 01:00:48Malu

    Sziasztok!

    Igaz, én nem mondhatom magam túlzottan sportembernek, de meg nem fordulna a fejemben az, hogy a szmoggal teljesen szennyezett belvárosban fussak órák hosszat. Nem is értem, hogy képesek sportemberek mégis ezt tenni?!

  • 2010.10.10 01:27:28cstm

    A benzin-kiadásnak például a kétharmada adóként megjelenik a túloldalon...

    Egy "hétvégi autós" egészen nyugodtan felcsaphat egy térképet, ha nem ismeri a környéket.

    A "Nyár a Lánchídon"

    [link]

    és egyéb rendezvények sem kímélik az autósokat, aztán mégis vannak.

    A "kiadásokat mindenki érzi, a bevételeket senki" meg egy agymosó demagógia.

    De nem baj, hajrá! Mozogjunk kevesebbet, biztos a sok futó sok kórházi kezelése kerül sokba!

  • 2010.10.10 04:47:54KeepTheBalance

    Belvárosban futni...micsoda baromság! :)
    Ez rohadtul nem jó sem a futók tüdejének sem az autósok idegeinek.

  • 2010.10.10 06:41:37midnight coder

    1. Ki lehet tiltani az autókat a városból, de akkor budapesten csak a cigányok maradnak akik jól megélnek segélyből, és elvannak lovaskocsival is.
    2. Ezeknek a szaroknak a reklámértéke nagyjából 0. Látott már valaki mondjuk szlovákiában, lengyeleknél, stb. tartott félmaratoni futóversenyt ? Lúfütty. Ezek az izék olyan sportágak akiknek minimális a nézőközönsége. Az ebet nem érdekli hogy Gipsz Jakabka térdig lógó nyelvvel lohol az aszfalton X kilométert. Amúgy meg vicc hogy felnőtt emberek olyan dologban versenyeznek egymással amit egy kutya is sikeresebben tud megtenni mint ők.

  • 2010.10.10 06:49:15midnight coder

    @Heck Albert: A 90 éves nagyi valóban megbetegedett a szmog következtében. Ami nem szép dolog. De ugyanez a nagyi vidéken a szép tiszta levegőn már úgy 80 évesen jó eséllyel föld alatt van. Mert hogy az átlagéletkor a tiszta levegőjű vidéken valahogy alacsonyabb mint az agyonszennyezett budapesten.

  • 2010.10.10 08:34:13bikila

    kergülök =kerülök

  • 2010.10.10 08:34:47shorty

    érdekes, hogy nincs olyan hsz hogy ˝lenyomtam a triatlon vb age group futamát és a BP maratont, de tök sz@r volt, ilyet máskor ne rendezzenek itt˝.ehelyett a pitiáner életük minden bajáért felelősnek most éppen az utcai sportrendezvényeket okolók ostoba fröcsögése. Hihetetlenül szánalmas

  • 2010.10.10 08:36:57ybso

    @midnight coder:
    én pl láttam Szlovákiában: Pozsonyban és Kosicében, sőt a lengyeleknél is láttam: Varsóban, Poznanban és Wroclavban is. és szerencsére a mi félmaratonunk sokkal nevesebb.

    mert egy focimeccsnek, pl fradi-újpestnek nagyobb nézettsége van, mint a félmaratonnak vagy a maratonnak? szerintem ez a lófütty! mert hogy nagyobb.
    és akkor maradjunk a focinál. ott is felnőttek versenyeznek egymással.

  • 2010.10.10 08:43:52whiterose

    @Kuku: Lájk!!! :)

  • 2010.10.10 09:38:50midnight coder

    @shorty: Az hogy ki milyen hülyeséggel foglalkozik a szabadidejében alapvetően magánügy. De Pl. akik számítógépen játszanak azok sem szokták kirakni a széküket, asztalukat és a laptopjukat a hidak közepére csak azért hogy látványosabb helyen játsszanak a gépükkel. Ha futni akarsz akkor ott a Margitsziget. Vagy ha nagyon nagy rendezvény, akkor vannak erre a célra stadionok, ott futkározhatnak körbe ameddig csak akarnak.

    @ybso: Egy profi focimeccsnek (és most ne a magyar fociról beszéljünk hanem mondjuk egy EB-ről) komoly nézettsége van. Az viszont hogy Kovács Pistike megnyerte a triatlont budapesten az ebet nem érdekli azon a pár száz sportbuzin kívül akik a szünetjelet is megnézik a sportcsatornán, illetve a Kovács Pistike szűkebb családján kívül.

  • 2010.10.10 09:43:09pöcsköszörű

    @ Közbiztonság Szilárd

    Jó, hogy magadra veteed, pont az ilyenkre gondoltam, mint te Milyen jó ország lehetne nélkületek.

    Göteborgban a létszám a legnagyobb, nagy futóverseny miatt fontos utak pedig általában évente 6-7-szer vannak lezárva vasárnaponként. Az idei hétköznapi triatlon egyszeri volt és elbaszott is, azt nem szabadott volna.

  • 2010.10.10 09:57:59trinidadi tini Dani

    Ha épülne egy közúti alagút a Csalogány és az Alkotmány utca vonalában, 2x3 teljesértékű sávval (buszsáv nélkül) akkor felőlelem egész évben lezárhatnák a Lánchidat az Alagúttal együtt.

  • 2010.10.10 10:00:13kala majka

    Látatlanban megmondom, hogy fővárosunk úthálózata köszönőviszonyban sincs Göteborgével!

  • 2010.10.10 10:26:29Loir

    Malu -- "meg nem fordulna a fejemben az, hogy a szmoggal teljesen szennyezett belvárosban fussak"

    Meg nem fordulna a fejemben, hogy a belvárosban legalább napi egy óra hosszára a kis gyermeket levihessék az emberek a játszótérre némi futkározásra. :(
    Meg nem fordulna a fejemben, hogy a napi becsületesen elvégzett nyolc, vagy több óra munka után ne tegyek egy sétát a körúti fák és városi parkok zöldjében, vagy ne kirakatokat nézegessek és könnyű sétát tegyek a zöld növények, mint körúti fákkal szegélyezett útvonalakon.

    Főképp úgy, hogy az éves szinten elfogatható szmog mennyiséget rendszeresen, az első negyedévében túllépjük.

    Meg nem fordulna a fejemben, hogy a jelenlegi forgalom mellett, mért is ne lehetne lezárni a Lánchidat, ha helyette két sáv lesz a Margiton. :)

    cstm --- Nagyon tetszik :)

    "De nem baj, hajrá! Mozogjunk kevesebbet, biztos a sok futó és sportoló kórházi kezelései kerülnek sokba! "

  • 2010.10.10 10:26:57Carlos>

    Komoly szemléletváltásra van szükség. Az autósok sírásai vagy agressziója mind a dominanciájuk elvesztéséért való aggódás terméke. De hát semmi nem tart örökké, egyszer csak a józan ész remélhetően felülkerekedik.
    Ma már olyan városban kell gondolkozni, ahol a közlekedésen belüli prioritásban is csak a negyedik helyre szorul az autó (tömeg, gyalog, kerékpár után). A rendszeres közösségi programok pedig fontosabbak az autósok önző érdekeinél.

    Az viszont tény, hogy ilyen eseteknél sokkal profibb tájékoztatást kell adni a kerülőutakról. Előre is és a helyszínen is.

  • 2010.10.10 10:33:10Perillustris

    "a szervezők a hibásak abban, hogy a média szarul kommunikálja"

    Ammo: Nem nagyon ismered a média mechanizmusát, de sebaj.


    "Sok felesleges doolog mellett pl. mentőautót kellene venni, óvodát építeni, stb."

    lyght: a lélegeztetőgépet kifelejtetted.

  • 2010.10.10 10:40:34midnight coder

    @Carlos: Ennek hosszú távon az lesz a következménye, hogy az autósok szépen elmennek vidékre. Ugyanis, a net fejlődésével egyre kevésbé lesz érdemes pesten fenntartani egy céget. Munkaerőt találsz jobbat olcsóbban vidéken, most már logisztilailag is egyre szarabb pest, az pedig hogy pesten legyen irodád és boltod a net korában egyre kevésbé szempont. Akkor meg minek ?
    Így aztán előbb-utóbb Pesten és a többi nagyvárosban sok-sok biciklisfutár fog ide-oda tekerni a kristálytiszta levegőben, igaz megbízásuk nem nagyon lesz. Turizmus sem, elvégre a kiürülő pesten egyre rosszabb lesz a közbiztonság.

  • 2010.10.10 10:43:48midnight coder

    @Loir: a szüleink/nagyszüleink generációjának eszébe se jutott 30 kilométereket futni/tekerni, mégis megéltek/megélnek átlagban úgy 80 évet. Többet te se fogsz, ha a beledet kitekered akkor sem. Lásd az élsportolóinkat: semmivel sem élnek tovább mint egy átlagpolgár. A fiatalon meghalt élsportolókról nem is beszélve.

  • 2010.10.10 10:48:05Carlos>

    midnight coder:
    A logikád szerint Koppenhága, Amszterdam, stb. már rég kihalt, Berlin is az utolsókat rúgja.

    Azt bírom, hogy az ilyen provinciális, bezárt műveletlen emberek akarnak rendszerszintű problémákat megfogalmazni, miközben a rövidtávú önző érdekeiken soha életükben nem voltak képesek továbblátni.

  • 2010.10.10 11:08:57hoppika

    Bazz, eszeteknél vagytok?

    Végre egy pozitívum miatt dícsérik Budapestet, ki az a barom, aki az ezzel járó negatívumokra helyezi a hangsúlyt? Persze szükség van a negatívumok összeszedésére is, de a cikkíró felületes hozzáállása mellett nem mehetek el. Nem említi meg, hogy milyen jó dolog is a sport, hogy az embernek szüksége van rá, hogy mentálisan és fizikailag pótolhatatlan előnyökhöz juttatja, nem is beszélve az ún. endorfin-bummról, szóval ezer meg ezer más pozitív hatása is van.

    Ráadásul aki fut, sokkal erősebb ember mind fizikailag, mind mentálisan, mint nem sportoló társai. És igen, az akaró, a tenni vágyó embereket pedig támogatni kell.

    Hozzátenném, hogy a cikk írója pusztán pénzügyi megközelítéssel is a futók javára dönt, de a futások fontossága ennél jóval nagyobb.

  • 2010.10.10 11:32:54janper

    @midnight coder:

    Az elettartam sajnos genetikailag meglehetosen kodolt. A kerdes az az, hogy egeszsegesen eled-e le vagy sem. A nevedbol itelve abbol elsz, amibol en is -- nekunk kulonosen fontos, hogy estenkent futkarozzunk, bringazzunk, etc. Ja, a szuleink generacioja atlagban nemhogy 80-at nem elt, de 70-et sem.

    Ezren sirnak itt a kozlekedes miatt. Gyertek el barhova kulfoldre: semmivel nincs jobb autos kozlekedes a vilag nagyvarosaiban, mint otthon. Az emberek metroznak, buszoznak. Ja, es a metrok sem feltetlen jobbak, mint otthon, Londonban peldaul iszonyatos tomeg van mindenhol -- az embereknek megsem budos hasznalni. Az oltonyos cegvezereknek sem.

  • 2010.10.10 12:07:47shorty

    @midnight coder:

    hiába írod le 200x hogy több ezer futó egy 400m-es pályán fusson maratont, attól ez még ostobaság marad

  • 2010.10.10 12:10:39Perillustris

    "Ennek hosszú távon az lesz a következménye, hogy az autósok szépen elmennek vidékre."

    Pá-pá. Helyettük majd jönnek azok, akiknek a tisztább levegőjű Budapest már vonzóbb.

  • 2010.10.10 12:22:09Carlos>

    Sokakban felmerült a téma kapcsán az élhető város fogalma, ezzel összefüggésben pedig az autós és kerékpáros közlekedési alternatívák viszonya. Ezt a kérdést a szabálysértések szempontjából véleményezem itt, ha valakit érdekel:[link]

  • 2010.10.10 12:53:39Carlos>

    Ja, bocs. A "Szabálytalan biciklista" link újra, helyesen:[link]

  • 2010.10.10 15:06:51Ammo

    Nagyzee Gondolod, hogy ha bárhonnan a tudomásomra jut a sok barom vasárnapi futkosása, akkor nem keresek rá a Neten? Barátom, Te most hülyének nézel engem vagy te vagy az? Gondoltam egyértelmű, de ha nem, akkor leírom: NEM tudtam a versenyről, nyilván azért, mert a szervezők nem megfelelően szervezték a versenyt, ugyanis nekik a dolgok, hogy minden érintett tudomást szerezzen róla, és nem az utolsó pillanatban, mint a jelen példában. A verseny napján kapott rádiós információ pedig elégtelen volt.

  • 2010.10.10 16:40:38Mária néni

    Aki lezárja a hidakat az oje kocso

  • 2010.10.10 16:42:52Mária néni

    "...az akaró, a tenni vágyó embereket pedig támogatni kell."
    Igen, kitámogatni őket a városból. Fussanak az erdőben, biciklizzenek a mezőn és okoskodjanak a Gödörben.

  • 2010.10.10 18:31:10Ómájgád

    @Normális: "Nem kérdés, hogy túlnyomórészt nem viccből, vagy szórakozásból autóznak, hanem mert munkájuk, családjuk, kikapcsolódásuk, egyszóval az Élet megköveteli."


    Az Élet nem követeli meg az autózást!

  • 2010.10.10 19:44:50bajai

    Ha nem a városban lenne a maraton, akkor nem vennénk részt rajta. Sem Budapesten, sem Kassán, sem Bécsben, sem Párizsban. Nem véletlen, hogy a látványos városok, látványos részein rendezett maratonok a legnépszerűbbek.
    Ha nem kell Budapestnek, hát ne legyen. Szerintem ezzel leginkább Kassa nyerne, meg Bécs.

  • 2010.10.10 21:09:08Perillustris

    Ammo: a döntő többség tudott róla. Ez volt a cél, ez sikerült is.

  • 2010.10.10 23:20:24őze bálint

    Kenyai siker a Chicago Marathonon
    MTI 2010. október 10., vasárnap 21:37

    Megvédte címét a vasárnapi Chicago Marathonon Samuel Wanjiru, a szám 2008-as, pekingi olimpiai bajnoka....

    A chicagói futáson TÖBB MINT 38 EZREN vettek részt.

  • 2010.10.11 04:44:21monerd2

    na, nem ment át a kommentem?

  • 2010.10.11 04:45:06monerd2

    akkor még1x. :)

    lol ennyi baromságot régen olvastam már. ;)

    gyorsan ki is emelem a legviccesebb baromságot:

    "2010.10.09 20:47:42Éheslótejfogubandi: miért is nem jó a járdákon gyalogolni, futni?
    Nem fértek el olyan sokan vagytok?
    Libasorban nem megy?"

    - libasorban, hát észnél vagy? mindenkinek más a tempója, más sebességgel fut. ez verseny, nem libasorban kocogás.

    "Miért is nem jó a budai hegyekben futni?"

    - kérdezd meg az achilles inadat, hogy szeretne-e mindennap hegyre futni!

    "Miert nem futkorasznak a Margitszigeten? Ott nem zavarnak senkit, lezarni sem kell nagyon, a fas kornyezet is idealisabb."

    - és szerinted annyi ember elfér ott?

    "Én is remélem: ezek a futóversenyek és hídivásárok sem csak Budapestre korlátozódnak a jövőben!"

    - nos, eddig sem csak bp-en voltak ilyenek. képzeld el nemcsak budapest van a világon.

    "Legnagyobb félmaraton? Miért, az övék 25 km?"

    - jólvan ez is nagyfokú tájékozatlanságra utal. legnagyobb olyan értelemben, hogy ott van a legnagyobb mezőny.

    "Egy profi focimeccsnek (és most ne a magyar fociról beszéljünk hanem mondjuk egy EB-ről) komoly nézettsége van."

    - egyéni ízlés kérdése, hogy kinek melyik sport tetszik. én pl. bealszom a focin :)

  • 2010.10.11 13:49:11ehunevazze

    Malu: nem is fogod sosem megérteni, mert olyan egyszerű vagy, mint a faék...

  • 2010.10.11 14:01:15ehunevazze

    azt látom, hogy a legfőbb primitív itt nem más, mint midnight coder. Kiérdemli a főprimkó címet. Felesleges vitába szállni vele, mert ha lemész a szintjére (ami 80-as iq alatt van), akkor ott simán legyőz.

  • 2010.10.11 20:19:14chagaal

    röhej valahol az egész, kétféle ember van Pesten:
    a pofátlan autó nélküli és a pofátlan autós...
    viszont a közutakat az autósoknak találták ki, innentől kezdve nincs miről vitatkozni... futkározzanak a bicikliutakon meg a Metró alagutakban, ha már erre vágynak, vagy menjenek a Hortobágyra... Petőfi szerint az a legszebb... tényleg elképeztő hogy évek óta a gyereket hétvégéken nem lehet elvinni az Állatkertbe, mert MINDIG van valami baromság, ami miatt megközelíthetetlen...

  • 2010.10.11 20:31:18Mária néni

    Jó ötlet, futkározzanak a metró alagútjaiban a síneken.

  • 2010.10.12 01:38:49monerd2

    nem biztos h a metróalagút annyira jó ötlet. biztos (remélem) csak viccből mondtad, de pl. 1x volt olyan futás, ahol a lánchídi alagúton át mentünk és majd megsültem, valszeg mert nem volt elég szabad a levegő odabent. szerintem biztos a metróban is ilyen lenne... ja meg csak úgy mellékesen, a föld alatt sötét is van, meg elbukik az ember a sínekben...

    a hortobágy meg messze van.

    amúgy, a közutak már léteztek mielőtt az első autót legyártották volna.

    az állatkertbe gyerekként én gyakran bkv-val mentem (néha autó de főleg bkv, emlékeim szerint), és simán kibírtam, nem volt gáz érzés. talán mert a gyerekek még hajlandóak mozogni vmennyit.

    szóval miért kell ennyi baromságot leírni ide, komolyan kérdezem :P

  • 2010.10.12 01:41:01monerd2

    még hortobágy: van hortobágy félmaraton, de egyrészt azért nem mentem mert 1) messze van, 21km-ért nem szívesen utazok annyit 2) minden évben a nyár közepén rendezik amikor sehol semmi árnyék. +1) az már nem is zavart volna annyira, hogy a terep egyenetlen, lábad elé kell nézni, hogy boka ki ne menjen. engem a tűző nap zavart volna nagyon (sapkában is!).

  • 2010.10.12 11:00:17Mária néni

    Ha annyira nehéz futkároznotok, és csak a Lánchíd alkalmas rá, akkor más sportot kell választani. Rgyik helyen nem kaptok levegőt, a másikon meleg van, a harmadikon göröngyös az út, a negyedik messze van.
    Mi lenne, ha lemennétek a Gödörbe és ott szívnátok egy kicsit a többiekkel?

  • 2010.10.16 00:54:07monerd2

    nem értem miből gondolod h csak a lánchíd alkalmas rá de semmi gond :PP szórakozóhelyre járás meg nem sport, bocs

  • 2010.10.16 19:19:38Éhesló

    Blogmotor, köpöd ki!

  • 2010.10.16 19:20:19Éhesló

    A 15. Coca-Cola Testébresztő Női Futógála ideje alatt forgalomkorlátozások, elterelések az alábbi útszakaszokon lesznek (ABC sorrendben) 2010. október 17-én:
    Andrássy út a Hősök tere és az Oktogon között 11.50 - 13.00
    Dózsa György út a Városligeti fasor és a Podmaniczky utca között 11.50 - 13.00
    Dvorák sétány 06.00 - 15.00
    Felvonulási tér az Ajtósi Dürer sor és a Damj anich utca között 10.30 - 13.15
    Hermina út Városliget felőli útpálya a Kós Károly sétány és az Erzsébet királyné útja között 12.00 - 12.30
    Hősök tere részlegesen 10.00 - 13.20
    Kós Károly sétány 10.00 - 13.20
    Olof Palme sétány 06.00 - 15.00
    Városligeti körút a Kós Károly sétány és a Paál László sétány között 06.00 - 15.00
    Városligeti körút a Zichy Mihály út és az Olof Palme sétány között 06.00 - 15.00

1 | 2 | 3 | 4

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Parkolási szégyenfal

Keresés