Felmondta a főváros reptéri drosztszerződést
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Felmondta a fővárosi önkormányzat a Budapest Airporttal (BA) kötött drosztszerződést, mert a korábban ingyenesen átadott jogokért a BA nem akart cserébe adni semmit, amit az új fővárosi vezetés kért volna. A 2006-ban kötött drosztszerződés ügyében egy jobbikos feljelentés alapján egyébként nyomoz az ügyészség. A reptérnél háborúznak a volt zónások és főtaxisok.
A főváros új vezetése és a Budapesti Közlekedési Központ 2010 végén kezdett tárgyalásokat a repülőtér üzemeltetőjével, hogy a 2011. május 25-én lejáró, de 2011. március 25-ig felmondható, különben automatikusan újabb 5 évre meghosszabbodó szerződés feltételeiről, de a tárgyalások kudarcba fulladtak, derül ki Tarlós István főpolgármester sajtóközleményéből.
Az önkormányzat azt szerette volna, hogy a 2006-ban ingyenesen átadott jogokért a BA adjon valamit, azaz vállaljon a repülőtér térségében olyan közcélú fejlesztéseket, amelyek elősegítik a reptér közlekedési kiszolgálását.
Szó volt többek között a tömegközlekedési kapcsolatok javításáról, a buszmegállók utastájékoztatásának fejlesztéséről, új jegyautomaták és utastájékoztató berendezések létesítéséről, továbbá a repülőtéri terminálokon tömegközlekedési információs központ és jegypénztár létrehozásáról. A BA a főváros szerint visszalépett a megegyezéstől, de a tárgyalásokat még folytatják.
A 2006-os reptéri drosztszerződés másoknak is szúrta a szemét. Februárban Staudt Gábor, a Jobbik budapesti elnöke tett feljelentést hűtlen kezelés gyanúja miatt. A politikus szerint százmillió forintos kár érte a fővárost azzal, hogy 2006-ben 5+5 évre ingyen adta a Budapest Airport Zrt. üzemeltetésébe a ferihegyi taxiállomásokat.
Staudt Gábor információi szerint 2006 és 2010 között a Budapest Airport 230 millió forint bevételhez jutott a taxiállomásoktól, "ebből azonban egy forintot sem látott a tulajdonos fővárosi önkormányzat". A Fővárosi Főügyészség márciusban megindította a nyomozást.
A ferihegyi droszton a taxisok között is dúl a háború, ami már annyira elfajult, hogy a Budapest Airport az év elején Pintér Sándor belügyminiszter segítségét kérte "a közrend helyreállítására".
A BA szerint - a korábban a ferihegyi drosztokat szerződés alapján használó - Zóna taxijai tilosban parkolnak, dolgozói zaklatják az utasokat és az árban aláígérnek a tavaly december óta szerződött új partnernek, a Főtaxinak.
A taxisoknak azonban ez a lépés kevés volt, a kamara egyenesen a drosztkezelői jogok elvételét követelte az elmúlt hetekben a tehetetlen Budapest Airporttól. A BKIK szerint a terminálon belül a korábbi szerződött szolgáltató (Zóna taxi) agresszív fuvarszerző tevékenysége rendkívüli mértékben rombolja az országimázst, a repülőtér biztonságát, a taxis szakmai jó hírnevét.