Kihaltak a 4-es metró fenti munkaterületei
A 4-es metró projekt műszaki készültsége mára megközelítette a 70%-ot, válaszolta megkeresésünkre a DBR Metró Projektigazgatóság. Az alagútépítés már tavaly befejeződött, ahogy a szerkezetépítés is a budai oldalon, idén ősszel pedig a pesti oldali állomásokban is véget érnek a szerkezetépítés munkák.
A legtöbb állomásban már dolgozik a belső beépítő, zajlik a mozgólépcsők beszállítása és szerelése, a vágányépítés megközelítette a Duna vonalát, de már a rendszerépítő is több helyen hozzáférést kapott.
Több területen befejeződött a kapcsolódó felszínrendezés, döntően már csak az állomások fölött lekerített felszínrészeken vannak hátra ezek a munkák (itt ugyanis az alagútépítés hozzávetőleg kétéves késedelme miatt a ráépülő munkák esetében a leadónyílásokra még szükség van). A felszínek végleges átadása 2012 második, illetve 2013 első felében történhet meg, de ahol lehetséges ott természetesen szűkíti a DBR Metró Projekt Igazgatóság a még meglévő munkaterületeket.
Ezt tapasztalhattuk idén a Bocskai út, a Szent Gellért tér, vagy a Rákóczi tér esetében. A közeljövőben hasonló változások lesznek a Móricz Zsigmond körtéren, illetve a Kálvin téren (a szintén forgalmas Baross téren a felszínrendező vállalkozót még nem választották ki).
A kelenföldi járműtelepet szeretné még az idén átadni a DBR üzemeltetésre, a műszaki készültsége megközelítette a 100%-ot. A teljes vonal egyébként várhatóan 2014 első felében nyílik majd meg az utazóközönség előtt.