Lemondott a BKV vezérigazgatója
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A BKV Zrt. vezérigazgatója ma írásban felajánlotta azonnali hatállyal történő lemondását Tarlós István főpolgármesternek, olvasható a főpolgármesteri hivatal és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közös, pénteken kiadott közleményében. A közlemény szerint a főpolgármester a BKV igazgatósági elnöki tisztét is betöltő Várszegi Gyula lemondását elfogadta.
Várszegi Gyula közlekedésmérnök és a közgazdaságtudományok doktora, aki 2010. november 16-án lett a BKV igazgatóságának elnöke és a cég vezérigazgatója, valamint akkor került a BKK igazgatóságába is. Tavaly szeptember 4-én, az addigi vezérigazgató Kocsis István távozásával lett vezérigazgató is.
Várszegi az életrajza szerint korábban dolgozott a Metróbernél, volt a fővárosi önkormányzatnál főtanácsadó közlekedési referensként, míg a rendszerváltás előtt, 1986 és 1988 között, a MÁV vezérigazgatója, míg a hetvenes években a Budapesti Földalatti Vasút igazgatója volt.
Várszegi Gyulát a Fideszből is érték bírálatok azt követően, hogy csütörtökön a mainap.hu megírta: a cégnél több százmillió forintnyi prémiumot fizettek ki vezető beosztású munkavállalóknak. A lap azt írta: a vezérigazgató-helyettesi szinttől lefelé, egészen a művezetői szintig – vagyis a legalacsonyabb vezetői beosztásig – osztották ki a pénzeket, vagyis igazgatók, főosztályvezetők, osztályvezetők, üzemvezetők részesültek a prémiumokból.
Mindeközben a BKV-nál a nemzetgazdasági miniszteri és kormányzati ajánlások ellenére, pénzügyi okokra hivatkozva nem fizettek bérkompenzációt az alacsony keresetű dolgozóknak – akik nettója így az szja-változások miatt csökkent –, másfelől a cég továbbra is súlyosan eladósodott, és szintén egy csütörtöki hír szerint újabb 11,5 milliárd forintos hitel felvételére készül.
Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke azt mondta: erkölcsileg tarthatatlan volt a prémiumfizetés, mivel a dolgozóknak még a bérkompenzációt sem fizették ki, felmondták a plusz juttatásokat is tartalmazó kollektív szerződést, hogy spóroljanak, írja az MTI.
Nemes Gábor, a Közlekedési Érdekvédelmi Körök Szövetségének (KEKSZ) alelnöke az MTI-nek úgy nyilatkozott, „törvényszerű” volt a vezérigazgató lemondása, mert a kifizetések körüli helyzetet, valamint a keddi demonstráció miatt rá nehezedő nyomást nem tudta kezelni. A KEKSZ alelnöke egyetértett Gulyás Attilával abban, jogos, hogy az elmaradt prémiumot kifizetik, de az időzítés rossz volt.