Felújítják a Lánchidat és az alagutat
Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Fővárosi Önkormányzat közlekedésfejlesztési beruházásait megvalósító Budapesti Közlekedési Központ a Széchenyi lánchíd és a Várhegyi alagút felújításának tervezésére - írja a Főpolgármesteri Hivatal és a BKK közös közleményében. A budapesti Duna-hidak felújításának sora a Szabadság híd, az Északi vasúti híd, a Margit híd után a Széchenyi lánchíddal folytatódik.
A jelenkor igényeinek megfelelő teherbírás kialakítása érdekében cserélni kell a Széchenyi lánchíd pályalemezét, el kell végezni a korrodált acélszerkezetek javítását és korrózióvédelmét, a nem megfelelően működő hídsarukat ki kell javítani, illetve a láncszerkezet szorulásait meg kell szüntetni – állapította meg az a célvizsgálat, ami 2011 szeptemberében a híd állapotának és teherbírásának felmérésére készült.
A híd városközponti elhelyezkedése, egyedülálló környezete indokolja a gyalogos- és közösségi közlekedés előnyben részesítését, jobb kiszolgálását, ezért a felújítás tervezésekor e szempontok kerülnek előtérbe a híd adottságaihoz igazított járműforgalom biztonságos fenntartása mellett - írják.
A Lánchíd felújításához kapcsolódva kerül sor a Várhegyi alagút felújítására is, a teljes gépészeti rendszer, az alagút szigetelése és útburkolata is javításra kerül. A felújítások tervezése során a Clark Ádám tér forgalomtechnikai kialakításának felülvizsgálatára is sor kerül.
Az ajánlati felhívás eredményhirdetése 2013. június 3-án lesz, a nyertesnek a felújítási terveket 2014-ben kell leszállítania, és forrás biztosításáról szóló döntést követően ezután kezdődhetnek el a 2-3 éven át tartó kivitelezési munkák.