Újjáépítik a Százlábú hidat
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Budapesti Közlekedési Központ aláírta a kivitelezési szerződést a „Százlábú híd” felújítására. A felüljáró a Kerepesi út forgalmát vezeti át a Keleti pályaudvar bejárati vágányai fölött. A nettó 3,9 milliárd forint értékű beruházásra a KC-2013 Konzorciummal szerződött a BKK, a munkálatok 2014 első negyedévében kezdődhetnek meg.
A híd kiemelt jelentőségű útvonal a fővárosi úthálózatban: a 3. számú főút ki- és bevezető szakaszán helyezkedik el, és fontos összekötő elem a helyi forgalomban is. A híd azért kapta a százlábú becenevet a vasutasoktól, mert az északi pályaszerkezet nem néhány masszív pilléren nyugszik, hanem számos karcsú oszlop tartja. A híd legutóbb 1973-ban épült át, s nyerte el jelenlegi formáját. A közel negyven év alatt mindkét, egyenként 40 tonnás teherbírású szerkezet állapota rendkívül leromlott.
Az új, nagyobb nyílású híd építését két ütemben valósítják meg, hogy közben ne kelljen leállítani se a közúti forgalmat, se a trolibuszok közlekedését. Az első ütemben az északi – a Keleti pályaudvar felé tartó forgalom által használt – híd, a második ütemben pedig a déli – a Hungária körút felé haladó forgalmat kiszolgáló – szerkezet épül újjá.
Az első ütemben a híd északi oldalának felszerkezetét bontják el, majd az új híd alapozása, az alépítmény kivitelezése és az acél felszerkezet helyszíni szerelési munkálata kezdődik a vasúti forgalom lehető legkisebb zavarásával. A kivitelezés első ütemében készül el az új híd fél pályája: a három forgalmi sávot, az osztott kerékpárutat és a járdaszegélyt várhatóan 2014 végén adják át. A második ütemben elbontják a régi híd felszerkezetét, ha elkészül az új alépítmény és felszerkezet a déli oldalon is.
A híd – összhangban a vasúti fejlesztésekkel – a réginél 30 méterrel hosszabb lesz, és várhatóan 2015 októberére készül el. A tervezett munkakezdési időpontokról és a felújítással járó forgalomkorlátozásokról a BKK közleményeiben, illetve a BKK Info oldalán adnak folyamatos tájékoztatást.