Az NFM közzétette az M0-s autóút 10-es és 11-es főút közti szakaszának kijelöléséről szóló kormányrendelet-tervezetet, ahol várják a véleményeket.
A kormány tervei szerint a körgyűrű északi nyomvonala Budakalász, Üröm, Pilisborosjenő, Solymár és Budapest közigazgatási területén vezet át.
Az M0 hiányzó, 10-es és 11-es út közötti szakasza jelentősen tehermentesítheti Óbuda és belső Buda közúthálózatát, a fővárosi önkormányzat és a BKK ezért kiemelten támogatja a tervezett kormányzati beruházást.
Mint beszámoltunk róla, 2018 és 2020 között épülhet meg az M0-s új, északnyugati szakasza: a nyolc kilométeres sztrádaszakasz a Megyeri hídtól a mostani 10-es útig tolja ki a körgyűrűt. Az új úton Budakalásznál egy völgyhidat kap, és pályája 5,2 kilométeren keresztül alagútban fut majd.
A Megyeri hidat és a 10-es főutat összekötő szakasz 8041 méter hosszú lesz. A 11-es főút után egy viadukton halad majd át a szentendrei HÉV vonala és a mellette haladó 1115-ös számú út felett, ezután pedig rögtön lemegy a föld alá. Ez az első alagút mintegy két kilométer hosszú lesz, az Ezüsthegy alatt halad, és a Budakalászi útnál ér véget. Ezután egy újabb, 3,2 kilométeres alagút következik, majd a Köves-bércnél bukkan ki a föld alól, és itt éri el a 10-es főutat.
Az ütemterv szerint 2014 első negyedévében hirdethetik meg a közbeszerzési eljárást az autóút engedélyezési terveinek elkészítésére. A tervek 2015 őszére készülhetnek el, és 2016 tavaszán lehet jogerős építési engedély.