Egyre több helyen lyukad át a Lánchíd vasburkolata. A híd erősen korrodálódik, de a szerkezet még jól bírja. A felújítás terveit nemrég kezdték el készíteni, maga a rekonstrukció 2015 ben kezdődhet meg. Előnyben lesznek a gyalogosok és a kerékpárosok.
A megfelelő teherbírás miatt cserélni kell a Széchenyi lánchíd pályalemezét, el kell végezni a korrodált acélszerkezetek javítását és korrózióvédelmét, a hídsarukat ki kell javítani, illetve a láncszerkezet szorulásait meg kell szüntetni – állapította meg az a célvizsgálat, ami 2011 szeptemberében a híd állapotának és teherbírásának felmérésére készült.
A híd városközponti elhelyezkedése, egyedülálló környezete indokolja a gyalogos- és közösségi közlekedés előnyben részesítését, jobb kiszolgálását, ezért a felújítás tervezésekor e szempontok prioritást kapnak a híd adottságaihoz igazított járműforgalom biztonságos fenntartása mellett.
A Lánchíd rekonstrukciójával párhuzamosan felújítják a Várhegyi alagutat is, a teljes gépészeti rendszer, az alagút szigetelése és útburkolata is ki lesz javítva. A Clark Ádám tér forgalomtechnikai kialakítását is felülvizsgálják.
A tervek 2015-re készülnek el, a rekonstrukció pedig még 2-3 évig eltart.