Elkezdődött a Százlábú híd felújítása
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Megkezdte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a fővárosi „Százlábú híd” felújítását, de jelentős forgalomkorlátozásra csak áprilistól kell számítani – áll a BKK hétfői közleményében
A felüljáró a Kerepesi út forgalmát vezeti át a Keleti pályaudvar bejárati vágányai fölött. A munkálatok a vasúti és a troli-felsővezetékek átépítésével, valamint a szükséges útkorrekciókkal és közműkiváltásokkal kezdődött el.
Április elején a kivitelező lezárja a Kerepesi úton a belváros felé vezető útpályáját az Asztalos Sándor út és az Aréna Pláza között, a forgalmat a másik útpályára terelik, így a belváros felé egy, a városból kifelé vezető oldalon pedig két sávot használhatnak a közlekedők. Ez után kezdődik el a híd tényleges átépítése a bontási munkálatokkal. A 80-as és a 80A troli, valamint a 908-as, a 931-es, a 956-os és a 990-es éjszakai busz útvonala nem változik, de a Gumigyár megállót áthelyezik.
Az átépítés két ütemben zajlik: az elsőben a Keleti pályaudvar felé, a másodikban a Hungária körút felé haladó forgalmat kiszolgáló szerkezetet építik át közel nettó 4 milliárd forintért.
A várható dugókra a BKK is figyelmeztet:
Április elejétől jelentős forgalomkorlátozásra kell számítani, a munkák jelentős kényszerű fennakadást, torlódást okoznak majd a közlekedésben. Emiatt a tömegközlekedést sűríteni fogjuk a térségben, terelő utat azonban a Kerepesi út hálózati szerepe miatt csak igen korlátozott eredményességgel tudunk biztosítani.
A híd kiemelt jelentőségű útvonal a fővárosi úthálózatban: a 3. számú főút ki- és bevezető szakaszán helyezkedik el, és fontos összekötő elem a helyi forgalomban is. A híd azért kapta a százlábú becenevet a vasutasoktól, mert az északi pályaszerkezet nem néhány masszív pilléren nyugszik, hanem számos karcsú oszlop tartja. A híd legutóbb 1973-ban épült át, s nyerte el jelenlegi formáját. A közel negyven év alatt mindkét, egyenként 40 tonnás teherbírású szerkezet állapota rendkívül leromlott.
A híd – összhangban a vasúti fejlesztésekkel – a réginél 30 méterrel hosszabb lesz, és várhatóan 2015 októberére készül el.