900 embert küldene el a BKV
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A BKV idén körülbelül 900 munkavállaló kiszervezésével és elbocsátásával számol, ami a buszágazatban dolgozók több mint negyede, írja a Népszabadság. A cikk szerint a BKV büdzséjéből legalább hat-hétmilliárd hiányzik, ráadásul több külső szolgáltatóval is meg kell küzdeniük. A további buszjáratok kiszervezése miatt pedig sok járművezetőtől, karbantartótól meg kell szabadulniuk. A BKV közleményben cáfolja a Népszabadságban leírtakat.
Az elbocsátások egy részére megoldás, hogy a Volánbusz várhatóan átvesz 320 járművezetőt, de ezzel együtt is legalább 500-550 ember elbocsátásával számol a BKV.
A lap kitért arra is, hogy a cég menedzsmentje szerint az autóbuszvezetők bérezésének átalakítása javítana a cég versenyképességén. A sofőrök ez alapján üzemanyag-megtakarításként kapnák meg a jövedelmük egy részét, amivel a BKV úgy takarítana meg bérköltséget, hogy közben a buszvezetők nettó jövedelme nem változna.
A lap szerint a BKV hétfőn tárgyalta volna a járművezetői bérszerkezet átalakítására vonatkozó javaslatot, az előterjesztést azonban tárgyalásra alkalmatlannak találták: hiányolták az adóhatóság állásfoglalását, mivel az átalakítás miatt jóval kevesebb járulékot és adót fizetne be a fővárosi önkormányzat cége, mint most.
A BKV lapunkhoz eljuttatott közleményében azt írja, hogy a Népszabadság cikkében alaptalan állítások vannak, a cikket hisztériakeltésnek tekinti, amely alkalmas a munkatársak közötti felesleges feszültségkeltésre.
Az új autóbusz-közlekedési modell bevezetéséről azt írják, arról a BKV-nak hivatalos információja nincs, az azonban nyilvánvaló, hogy adott esetben egy esetleges kisebb teljesítmény megrendelése kevesebb humán erőforrást igényel: „Ez a „képlet” igaz lehet a járművezetői állományra, nem áll egyenes arányban azonban a kiszolgáló, karbantartó személyzet létszámával."
Az üzemanyag-megtakarítás kifizetése kapcsán azt írják: „a BKV maximálisan a törvény adta lehetőségek szerint kíván eljárni, és nyilvánvalóan a szabályozás keretein belül keresi a Társaság és a munkavállalók számára legoptimálisabb megoldást. Az ezzel összefüggésben várható esetleges változtatások – mint a cikk is írja – a bértárgyalások témája is, és szó sincs arról, hogy a munkaszerződés módosításának – a dolgozó részéről történő - elutasítása negatívan befolyásolná egy esetleges létszám leépítésben a munkatársak megítélését. Annál is inkább, mert munkaszerződés módosításokról még nem beszélhetünk, hiszen a BKV vezetése most tekinti át az üzemanyag-megtakarítás komplex kérdését, részleteiben elemezve a lehetséges hatásokat és csak az eredmény ismeretében kíván bármilyen konkrét lépést megfogalmazni."