Lesz Orbánnak metrója a választásra
Belső BKV-s és BKK-s forrásaink szerint 140 ezer kilométernél jár a 4-es metró tesztüzeme, ami azt jelenti, hogy már csak 10 ezer kilométer van hátra az előírt 150 ezer kilométeres problémamentes futás teljesítéséig. Eddig a tesztfutáson nem történt semmi olyan nagyobb probléma, ami korábban előfordult, például váratlan ajtókinyílás, vagy bakra futás.
Ha a hátralévő hosszon nem lesz komolyabb műszaki probléma, akkor a teljes rendszer átmegy a vizsgán, és a 4-es metró átadható lesz az április 6-i választásig. Úgy tudjuk, ha meglesz a szükséges kilométerszám, a tesztfutást óvatosságból akkor is március 10-ig folytatják. Március 10 után megkezdődik a beüzemelés, a dolgozók betanítása. (A metróvezetőket már korábban kiképezték.)
A tesztfutás január 23-án kezdődött információink szerint. Hatvan nap alatt kellett teljesíteni a kötelező hibamentes 150 ezer kilométeres futáshosszt, de a teszteket felpörgették, hogy 45 nap alatt el tudják végezni.
A tesztelés még nem az automata üzemmódra vonatkozik, az forrásaink szerint még legalább egy évig eltart.