Teljes a káosz a BKV agglomerációs járatai körül - írja a Népszabadság. Az első járatokat a parlamenti választás napján, április 6-án venné át a Volánbusz, de még mindig nem tudni, hogy hány sofőr megy át az új szolgáltatóhoz, és azok milyen beosztásban fognak dolgozni.
A Volánbusz Budakeszire, Budaörsre, Diósdra, Gyálra, Nagykovácsiba, Pécelre, Remeteszőlősre, Solymárra, Szigetszentmiklósra és Törökbálintra szállítja majd az utasokat, azaz majdnem kétszázezer ember mindennapi tömegközlekedését kell megszervezniük.
Az érintett buszvezetők nem tudják, hogy saját maguk jelentkezzenek-e a Volánbusznál, vagy a korábbi ígéretek alapján a BKV, netán a BKK gondoskodik-e az átvételükről .
A fejlesztési minisztérium tavaly októberben állapodott meg a BKK-val abban, hogy az agglomerációs járatokat pályázat útján kiválasztott szolgáltatóval kell biztosítani. A pályázaton a Volánbusz nyert, a szolgáltatási szerződést február 27-én írták alá.
A BKK közleményben cáfolta a Népszabadság hírét, eszerint "zavartalan a szolgáltatóváltás az agglomerációs vonalakon és stabil az autóbusz-vezetők munkahelye". Mint írják, "az új szolgáltatóval kötött szerződés számos garanciát tartalmaz mind a szolgáltatás színvonalának minőségére, mind az érintett járatokon dolgozó 320 járművezető továbbfoglalkoztatására". A BKK szerint az érintett vonalakon gyakorlott sofőrök teljesítsenek majd szolgálatot, az utazóközönség pedig a legkisebb fennakadást sem érzékeli majd a tavaszi szolgáltatóváltáskor.
Tavasztól 135 új busz áll forgalomban Budapesten és egyes környező települései (Budakeszi, Budaörs, Diósd, Gyál, Nagykovácsi, Pécel, Remeteszőlős, Solymár, Szigetszentmiklós, Törökbálint) között. Az új autóbuszok üzemeltetéséről 8 évre írt alá szerződést a BKK és a Volánbusz. Az új buszok a 13-as buszcsalád, a 22-es buszcsalád, a 38-as buszok, a 40-es buszcsalád, a 63-as busz, a 64-es buszcsalád, a 84E, 89E, 94E, 294E buszok, a 88-as busz, a 140-es busz, a 169E busz, a 172E és 272-es buszok vonalán közlekedő járműveket váltják majd le.