Lebontották a beléptetőkapukat a metrónál
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Leszerelték a 3-as metró Corvin negyed megállójánál felállított négy beléptetőkaput, amiket eddig a BKK és az azokba betévedő néhány utas tesztelt. A legutóbbi hír a kapukról az volt, hogy a 444.hu videófelvétele szerint az utasok túlnyomó többsége kikerülte őket, mert a jegyeket amúgy is leellenőrizték az ellenőrök.
A négy kapun ennek ellenére tavaly nyár óta nagyon sok utas átment kíváncsiságból, és meg is írták véleményüket a BKK-nak. A cég most összegzi a tapasztalatokat. Mint megtudtuk, ezek a tapasztalatok hasznosak lesznek, amikor az új kapukat telepítik, meg akkor is, amikor az e-jegyrendszer megvalósítási pályázatán előírják a kapuk paramétereit.
Az e-jegyrendszerre kiírt pályázat már túl van az előminősítésen. Hat cég maradt versenyben. A pályázat nem egyes elemekre, hanem a teljes rendszer leszállítására lett kiírva (kapuk, fedélzeti jegykezelők, központi rendszer, több millió kártya, stb).
A metrókban a bliccelést gyakorlatilag teljesen kiszűrő módszer az elektronikus jegyrendszer és az ahhoz kapcsolódó beléptetőkapuk bevezetésével lesz majd teljes. Korábbi információk szerint a BKK nyáron írhatja alá az e-jegyhez kapcsolódó 16 milliárd forintos finanszírozási szerződést az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bankkal. A tervek szerint 2014-től minden BKK-járaton bevezetnék az e-jegyet.
Egy tavaly őszi konferencián elhangzott, hogy a beruházás a várakozások szerint nyolc év alatt megtérülhet a növekvő árbevételeknek köszönhetően. A tervek szerint időalapú lesz az új tarifarendszer, ami azt jelenti, hogy adott intervallumokra lehet majd jegyet vásárolni, és ez alatt korlátlan lesz az átszállások lehetősége a főváros különböző tömegközlekedési járművein. Bevezetnének egy napi költség-limitet is, ha valakinek egy napon többet kell utaznia, mint amire számított, akkor se kelljen többet fizetnie egy napijegy áránál. A limit elérése után minden tranzakciója ingyenes lesz azon a napon.
A forrást a projektre hitelfelvétellel és önerővel biztosítja a főváros. Az erről szóló, nyolc éves futamidejű hitelszerződés jóváhagyásáról az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) Igazgatótanácsa 2013. július 23-i ülésén döntött. Az 54,5 millió eurónyi hitel folyósításáról szóló szerződést a múlt héten írták alá. A főváros közgyűlése ehhez a beruházáshoz, valamint a jegyautomaták beszerzéséhez 8,3 milliárd forintos önerőt biztosít.
A tender egyébként csúszik, az eredeti tervek szerint a szállítási szerződést 2014 elején írták volna alá a nyertes pályázóval. A szerződés aláírása után első lépésként megjelennek az új jegyautomaták, és megkezdődik a chipkártyás bérletek bevezetése. Az eredeti tervek szerint 2015-16-ban tűnnek el a jegylyukasztók, ezt követően üzemelhetik be az új beléptető-kapukat.