Nem kezelte a jegyét az automata, büntetés lett a vége

2014.07.16. 14:29

Új típusú (hőpapíros) tömbjegyemet a 4-ből 3 zölden világító, működő jegykezelő automata többszöri próbálkozás során sem kezelte le

– írta olvasónk, aki a 4-es metrón utazott Kelenföld vasútállomás felől kedden, azonban nem sikerült kezelnie a jegyét, és végül büntetés lett a vége, hiába mondta el a történteket az ellenőröknek.

Szerinte a próbálkozásait végignézte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) két munkatársa is. Miután sietnie kellett, a kezeletlen jegyek ellenére felszállt a metróra, ahol azonban néhány megállóval később ellenőrökbe futott. Amikor elmondta nekik, miért nincs érvényes jegye, együtt visszamentek a végállomásra az eredetileg is ott álló két BKK-munkatárs és több ellenőr gyűrűjében megvizsgálni a jegykezelő gépeket.

Több vastagabb próbajegyre az összes automata hibátlanul működött, ám a tömbjegy fedlapját – ami azonos vékonyságú, anyagú, és méretű papírra nyomtatódik, mint a tömbjegy – nagyjából a negyedik próbálkozásra sikerült lekezelni. Ezek után az automata működőnek, én pedig hazug, trükköző bliccelőnek lettem nyilvánítva

– írta.

Megbüntették, és be is fizette a 8000 Ft-os helyszíni bírságot, bár kifogásolja, hogy nem nézték meg a biztonsági kamera felvételét, amin látszódott volna, hogy megpróbálta kezelni a jegyeit. Szerinte ehelyett körbeállták, „üvöltözve meghurcoltak, mint egy bűnözőt."

Ráadásul azt is kifogásolja, hogy szerinte az ellenőrzést végzőket nem érdekelte, hogy az automaták sokszor nem kezelik a berakott jegyeket. Szerinte ez egy általános probléma, máskor is előfordult már vele, hogy az új típusú jegyeket nem kezelte le a metró automatája. Ilyenkor a jelenlévő személyzet a jegye alá tett egy próbajegyet, így lett érvényesíthető a jegye.

Elküldtük kérdéseinket a BKK-nak, még várjuk válaszukat.