Az Orangeways átvette a vári BKV-vonalakat
További Budapest cikkek
-
A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A BKK minden csinnadratta nélkül kihirdette a vári és budai járatok üzemeltetéséről szóló pályázat eredményét, amit az egyetlen induló, az Orangeways Hungária Kft. nyert meg. A cég 25 buszt üzemeltet majd a Várban, és további budai vonalakon, kilométerenként 795 forint (plusz áfáért).
Mint arról korábban beszámoltunk, a 2013-ban kiírt pályázat körül több furcsaság van.
![BJASZ20120116007](https://kep.cdn.index.hu/1/0/783/7830/78309/7830965_4ac7469be764d9434e0d3f2aa3702976_wm.jpg)
A pályázaton nem indult sem a több száz budapesti buszt alvállalkozásban már üzemeltető VT-Arriva, sem a BKV, csak egy kis 2010-ben alakult budaörsi cég, a felnőttoktatással foglalkozó Ormódi-Fitos Kft. A társaságot 2014-ben érte el a változás szele: felvette a tevékenységei közé a szárazföldi személyszállítást, és megérkezett vezetőségi tagnak Kovács Miklósné (aki egyben az Orangeways Magyarország Zrt. igazgatója). A Ormódi-Fitos Kft.-t egy lendülettel át is keresztelték az év végén Orangeways Hungáriává.
Az több mint szokatlan, hogy a pályázaton nyertes, referencia nélküli cég mögé a kezességet egy állami cég, a Gemenc Volán adta.
A Kocsis István BKV-igazgató idején először kiírt midibuszpályázatot már többször elbukta az Orangeways. Először azért mert a BKV 2010-ben a kirívóan alacsony ajánlati árra hivatkozva megsemmisítette az Orangeways győzelmét. (Az Orangeways megtámadta a döntést, és nyert is később a KDB előtt, de akkor már késő volt.) A következő években kiírt pályázatokon az Orangeways egyes cégeinek felszámolási problémái miatt nem vehetett részt. Végül az utolsó pályázatra úgy tűnik, beért.
![BJASZ20120116007](https://kep.cdn.index.hu/1/0/783/7831/78310/7831029_1fc5bceab22ae784917309f3aeda617b_wm.jpg)
Információink szerint az Orangeways által vállalt kilométerdíj drágának számít, és nincs is akkora keret rá, amekkorára szükség lenne. Ezért a BKK gazdasági vezérigazgató-helyettese ellenezte a szerződést. A gazdasági igazgatótól rögtön meg is vált a BKK.
Az Orangeways márkanevet használó cégcsoport késései és járatkimaradásai miatt rengeteg olvasói levelet kaptunk, amiket egy cikkben foglaltunk össze nemrég. Az ügyben a Nemzeti Közlekedési Hatóság 2014-ben vizsgálatot indított az utaspanaszok alapján, majd decemberbentöbb százezer forintra bírságolták a céget.