50 helyett 35-tel döcög a Combino

2015.05.29. 11:27

Olvasónk szúrta ki, hogy kitették az első lassújelet a most felújított nagykörúti villamospályán. A Teréz körút - Podmaniczky utca kereszteződésnél 50 km/óra helyett csak 35 km/órával haladhat a Combino. (A lassújel egy olyan forgalmi jelzőtábla, mint a sebességkorlátozás tábla, csak sárga színű, és sínen közlekedő járműveknek szól.) 

Az ügyben keressük a BKV-t és a BKK-t.

Frissítés: 

Független források szerint a 35-ös sebességkorlátozást a keresztező trolivezetékek miatt tették ki. Információnk szerint a napokban kábelsérülés is volt a helyszínen. Maga a felújított pálya alkalmas lenne az 50 km/órás sebességre, de a vezetékek találkozásánál lassítani kell.

A cikkhez volt BKV-s trolivezető olvasónk annyit fűzött hozzá, hogy a BKV forgalmi utasításai szabályozzák a munkavezetékek kereszteződése alatti elhaladást. 35 km/h nagyon gyorsnak számít ilyenkor. Ezek a lassújelek egészen drámaiak is lehetnek, 15, 10, de akár 2-3 km/h is lehet a korlátozás. Ennek oka, hogy az esetlegesen rosszul kopott áramszedő szénbetét beleakadhat a felsővezeték elemekbe, és szakítást, áramszedőtörést eredményezhet.

Frissítés 2:

Megjött a BKV válasza is, ami lényegében alátámasztotta független forrásaink véleményét. Viszont egy érdekes új elem van benne: a Podmaniczky utcai kereszteződés már alkalmas arra, hogy 50 km/órával haladjanak át rajta a villamosok, mert mind a pályát, mint a felsővezetéket korszerűsítették az elmúlt egy évben. Ehhez azonban még egyrészt a felsővezeték gyártótól meg kell érkeznie a megfelelőséget igazoló dokumentumoknak, igazolásoknak, nyilatkozatoknak. Másrészt próbaüzem nélkül  ilyen intézkedés nem hozható meg, legalább egy-két hónapig a keresztezésnek az eddig alkalmazott sebesség mellett hibamentesen kell működnie. Jelenleg ez a folyamat zajlik.

Ehhez csak annyit lehet hozzátenni: Hajrá!

Az Aradi utca és a Tátra utca közötti vonalszakasz – ahol a BKV komplett pályafelújítást végzett március-április-májusban – utoljára 1994-ben, illetve 1997-ben, azaz 18-21 éve épült át. Az azóta eltelt időben a néhány óra alatt elvégezhető pályafenntartási és hibaelhárítási munkákon kívül csak néhány kisebb szakaszon javították vagy cserélték az elhasználódott pályaelemeket, ezért estek neki most a teljes rekonstrukciónak. 

Az Aradi utca és a Tátra utca között a 2355 méter hosszon korszerű, úgynevezett sínkörülöntéses technológiával épült át a villamospálya. A pályafelújítás részeként kicserélték az Aradi utcai elhasználódott vágánykapcsolatot is. A Nagykörút további villamosvonal-szakaszainak felújítási technikájáról a mostani építési, és a leendő üzemi tapasztalatok alapján döntenek majd.