Kiderült, miért szívat a BKV a mozgólépcsők menetirányának felcserélésével
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Járókelő blog most megírta a választ a minden budapesti metrózót érdeklő kérdésre:
Egyrészt az is baromi kényelmetlen, hogy mikor rutinból elindulnánk a mozgólépcső felé, azt látjuk, hogy szembe jönnek az emberek: én konkrétan máig nem tudtam még megszokni az új rendszert. Ahol eddig lefelé kellett menni, ott most jönnek föl az utasok, ahol meg fel, ott le.
Hát kinek kellett ez?
De talán ennél is idegesítőbb az, ami a Kálvin téren történik:
„A Kálvin téren a 3-as és a 4-es metró közötti mozgólépcsők irányát megváltoztatták. Így amikor valaki a 4-es metrótól indulva leér a mozgólépcsőn, a terelő korlát a baloldalra vezeti. A leérkező utasok összezavarodva a szemből érkezőket keresztezve a jobb oldalra mennek. Majd amikor a 3-as metró feljáratához érnek tapasztalják, hogy ott is megváltozott és megint keresztezni kell a leérkezők útját. Eddig itt a jobb oldali közlekedés volt a megszokott a terelő korlátok is úgy vannak kialakítva. Más megállóknál is történt ilyen változás.″ - írja a járókelő.hu bejelentője.
Mindez így néz ki egy ábrán elmagyarázva:
Most viszont kiderült, hogy ebben az őrületben is van rendszer. A BKK válasza röviden arról szól, azért volt szükség a menetirány felcserélésére, hogy a mozgólépcsők ne mindig csak az egyik irányba kopjanak. De ami a legjobb hír: a nyári szívatás csak átmeneti! Ezt írták:
„A mozgólépcsők haladási irányának időszakonkénti megváltoztatását műszaki szempontok indokolják. A haladási irány megváltoztatását a könnyebb átállás érdekében a nyári menetrendi időszakra ütemeztük, hiszen kevesebb utassal számolva ez a változás nem okoz komolyabb fennakadást az utasforgalomban. A mozgólépcsők élettartamát növeli, illetve havária esetén a használhatóságukat biztosítja, ha folyamatosan – mindkét irányban – működtetjük azokat. Ha állandóan egy irányban működnének, akkor fennállna a veszély, hogy a kopások miatt a lépcsőt nem lehet a fordított irányban járatni. Utasaink megértését és türelmét kérjük, az átmeneti kellemetlenség miatt elnézést kérünk.″