Jövőre ledobják a dugóbombát a Nyugati térre
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Nemrég adták át a felújított Nyugati teret, ez volt azonban a konfliktusmentesebb része a térre tervezett munkáknak. Bár sokáig kétséges volt, lebontják-e, mára eldőlt, hogy jövőre nekiugranak a tér felett átívelő vasbeton felüljáró felújításának, ami sok városvédőnek régóta szúrja a szemét, sőt sokan egyenesen a teret elcsúfító förmedvénynek tartják.
A BKK tavaly augusztusban írt ki feltételes közbeszerzést a Bajcsy-Zsilinszky úti és Váci úti villamosvonal kiépítésének megtervezésére, ami magában foglalta a Nyugati téri felüljáró problémáját is. Mint akkor írták, a villamosközlekedés Bajcsy-Zsilinszky úton történő visszaállítása mind a Nyugati téri felüljáró elbontása, mind annak megtartása esetén megoldható, ezért a felüljáró jövőjének eldöntése érdekében részletes forgalmi és városépítészeti vizsgálatokra, elemzésekre van szükség. Amennyiben az elemzés alapján a felüljáró elbontása mellett dönt a fővárosi városvezetés, úgy a villamos tervezőjének feladata lesz a felüljáró bontási tervének elkészítése.
Arra kérdeztünk rá a BKK-nál, most egy év eltelte után, mire jutottak a városépítészeti elemzők: megmarad a felüljáró, vagy elbontják?
A tömör válasz szerint jelenleg nincs olyan ok, amely miatt a felüljárót el kellene bontani. A felüljáró felújításának tervezése az év végéig lezárul, a kivitelezés a szükséges források biztosítása után, legkorábban 2016 második felében kezdődhet.
A Deák tértől a Lehel térig tartó villamos-szakasz, ami egyfajta „pesti fonódóként” átszállásmentesen összekötné a déli és az északi villamosvonalakat, úgy tűnik, a papíron marad. A főváros ugyanis a Thököly úton közlekedő újpalotai villamosvonalat és az 1-es villamos Etele téri, valamint Külső-Bécsi úti meghosszabbítását ajánlotta kormánytámogatásra, amit ezek a tervek meg is kaptak.
Az is igaz, hogy sokáig első helyen kezelt közlekedésfejlesztési tervek hirtelen az utolsó helyre kerültek, és ez alapján minden megtörténhet, még az is, hogy mégis lesz Bajcsy-Zsilinszky úti villamos. A Nyugati téri felüljáró viszont biztosan marad.