Lebontják a 4-es metró vezetőfülkéit
Lezárult az M4-es metró utasforgalmi próbaüzeme 2015. december 30-án; a járművezető nélküli, teljesen automata vonatvezérlésű metróvonal megkapta a végleges használatbavételi engedélyt a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól, áll a főpolgármesteri hivatal közleményében.
A metróvonal építése 2006-ban kezdődött, utasok először 2014. március 28-án szállhattak fel rá. A 7,3 kilométeres, tíz megállós M4-es metró két különálló alagútból áll, a budai végállomásáról, a kelenföldi vasútállomásról indulva a Bikás parknál, Újbuda-központnál, a Móricz Zsigmond körtéren, a Szent Gellért téren, a Fővám téren, a Kálvin téren, a Rákóczi téren és a II. János Pál pápa téren áll meg, a végállomása a pesti oldalon a Keleti pályaudvar.
A vonalra összesen 15 darab, egyenként négy kocsiból álló, egy légterű, automata vezérlésű metrószerelvény érkezett. Vonatkísérők csak az utasforgalmi próbaüzem idején – 2015 őszéig – voltak a szerelvényeken, hamarosan a járművekben található vezetőfülkéket is elbontják.
Közép-Kelet-Európában egyedül a budapesti M4-es metróvonalon alkalmaznak járművezető nélküli üzemet, de egész Európában alig található ilyen fejlettségű automata metróvonal. Az M4-es metrónál különösen magas, 99,96 % feletti a rendelkezésre állási szint, azaz nagyon kevés a meghibásodás, írják a közleményben.
Ha kíváncsi, milyen lesz vezetőfülke nélküli metróban utazni, nézze meg hamsterhamster videóját a nürnbergi automata metróról: