További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
„A 8004-es donorkocsi lett, hiányoznak a külső tükrök, a műszerfalból már kiszedtek kapcsolót, áramszedőt is raktak át törés miatt másik kocsira, az utastérben az összes felső rekesz nyitva.......és a tetejét még nem is néztük!″ – jelent meg az alábbi értesülés Index trolibuszos fórumán.
Mivel a donorbusz-jelenség nem új a BKV-nál, már régebben is írtunk erről, ezért most is megkerestük a BKV-t és a BKK-t az ügyben.
A BKK válasza szerint a 8004-es pályaszámú trolibusz nem lett donor jármű. A jármű balesetet szenvedett, a javítást a BKV, mint a jármű üzemeltetője fogja végrehajtani. A jármű javításához szükséges technológiát kidolgozta, azt a gyártó felé jóváhagyásra megküldte. A javítási feladatok technológiájának gyártói jóváhagyása az esetleges garanciavesztés miatt szükséges. A gyártó jóváhagyását követően a javítás megtörténhet.
A gyártóval kötött szerződés alapján a gyártó több garnitúra tartalék alkatrészt is leszállított, a folyamatos karbantartás és üzemeltetés érdekében. A trolibusz oldallemezét színminta-vétel, a hiányzó kapcsolót szintén mintavétel miatt szerelték ki ideiglenesen. Ezek visszaszerelése a szükséges mintavételeket követően megtörténik. A javítást követően a jármű forgalomba áll, írta a BKK.
Az új buszokkal megtámogatott fővárosi tömegközlekedésben nem csak a félreállított trolik okoznak deja vu érzést. A napokban egy csepeli megállóban feltűnt egy múzeumi célra félretett Ikarus 412-es is, amit kisegítőbusznak állítottak forgalomba, állítólag a gázos Mercedes Citarók késése miatt. A matuzsálem nem is bírta sokáig a terhelést, reggel 8-kor már a vontatóra várt.
Mint arról korábban beszámoltunk, 2015 elején ugyanis költségtakarékossági okokból olyan döntés született, hogy a VT-Arriva buszainak egy részét (a szolgáltatási szerződésben meghatározott buszokon felüli opciós mennyiséget, 60-70 járművet) a BKK nem veszi idén igénybe, hanem a BKV olcsóbb üzemeltetésű, de régebbi buszai járnak helyettük.