Domborzati viszonyok alakítják a CAF villamos elejét
Egy szemfüles olvasónk szúrta ki, hogy a lánchídi hídfő alatti alagútban járkáló, vadonatúj CAF villamosoknak nincs pályakotró lemezük. Utánakérdeztünk, és egy BKV-s forrásunk arra utalt: a több százmillió forintért, pont az új CAF-villamosok miatt átépített lánchídi hídfő alatti alagút átépítésekor mindent kiszámoltak, csak azt nem, hogy a villamosok normál tartozékaként működő pályakotró lemez le fog érni az emelkedőn; így aztán, hogy ne szikrázzon, jól megkurtították.
Ezzel forrásaink szerint nincs is addig probléma, amíg nem kerül véletlenül egy kisállat, egy kisgyerek vagy akár egy ember a villamos elé. A pályakotró lemez ugyanis félretolja a testet, míg annak hiányában vagy budai kurta mivoltában beszorulhat a test a villamos alá.
Mivel ezek nem hivatalos információk, természetesen megkerestük a BKK-t is, hogy mondják el, a budai villamosokon miért nincs pályakotró, a pestieken pedig miért van, valamint hogy befolyásolja-e baleseti biztonságot, ha pályakotró van egy CAF villamoson, vagy sem. Két fotót is mellékeltünk, hogy egyértelművé tegyük a kérdést.
Egészen hihetetlen választ kaptunk, amit egyszerűen muszáj idézni:
„Megkeresésével kapcsolatban tájékoztatjuk, hogy valamennyi Budapesten közlekedő CAF villamoson van pályakotró, ami az Ön által küldött mindkét képen látható. Az előírásoknak megfelelő pályakotrók alkalmazkodnak az adott térség domborzati viszonyaihoz.”
Domborzati viszonyok. Városi villamos.
A baleseti biztonságra vonatkozó kérdésünket a BKK nem méltatta válaszra.