Lecsillapítják az újlipótvárosi forgalmat, kevesebb lehet a baleset

2017.02.14. 14:58

Közlekedési szempontból Budapest egyik legveszélyesebb része Újlipótváros. Tavaly augusztus végén például a Tátra utca és a Radnóti utca kereszteződésében összeütközött két autó, az egyik elsodort egy járdán sétáló édesanyát a két gyerekével. Mindhárman súlyosan megsérültek. 

A XIII. kerület közleménye szerint idén a forgalomcsillapítás a legfontosabb feladat, és ezért több fejlesztés indul a városrészben a Budapest Közút Zrt. közreműködésével.

Tempo 30-as övezeteket alakítanak ki, ahol legfeljebb harminccal lehet majd menni.

Átépítik az egyenrangú csomópontokat, a közepüket kiemelik, hogy fékezésre kényszerítsék az autósokat. (A Radnóti-Tátra kereszteződésében ez már decemberben elkészült.)

A következő tanév kezdetére K+R (Kiss and Ride) zónát alakítanak ki a Hegedűs Géza Általános Iskolánál. Ez egy olyan terület lesz, ahol csak rövid ideig lehet parkolni: nagyjából annyi ideig, amíg a gyerek beér az iskolába.

Négy zebrát építenek: 

  • a Pannónia utca-Ipoly utca
  • a Cserhalom utca-Mura utca
  • a Kassák Lajos utca-Dévai utca
  • és a Kassák Lajos utca-Bulcsú utca kereszteződésénél.

A Népfürdő utca-Viza utca csomópontjánál lámpás átkelő készül gyalogosoknak és kerékpárosoknak. Átépítenek több járdát az Országbíró, a Hegedűs Gyula, a Tátra, a Madarász Viktor és a Kassák Lajos utcában. 

A kerület idén több mint 321 millió forintot költhet útfenntartásra.

Az újlipótvárosi közlekedési problémákkal cikksorozatban foglalkozott a Totalcar. 

Sajnos az Újlipótváros problémáit néhány, a kereszteződés közepére helyezett négyzet alakú fekvőrendőr nem fogja megoldani, írta a cikkel kapcsolatban Vitézy Dávid, volt BKK-igazgató a Facebook-oldalán. A mindent ellepő, minden utcát szegélyező, a járdákat elfoglaló parkolás, a lakóutcákat terhelő jelentős tranzitforgalom, a háttérbe szorított gyalogosok és a hiányzó közterek, valamint a relatíve gyenge tömegközlekedési kapcsolatok jelentik a valódi problémát, tette hozzá. 

Vitézy szerint egy drága, döntően lakófunkciójú, de mégis belvárosias városrészéhez ma már budapesti összehasonlításban is méltatlan az évtizedek óta elavult újlipótvárosi forgalmi és közterület-használati rend. Érdemes megnézni, a belváros déli része vagy a forgalomcsillapított józsefvárosi Palotanegyed mennyivel előrébb jár, a kiterjesztett közterekkel és gyalogoszónákkal, a rendszerszintű egyirányúsításokkal, a kétoldali 45 fokos parkolás helyett rendezettebb és mérsékelt közterületi parkolással.

És akkor a 2-es villamos meghosszabbításáról a (ma már lényegében csak parkolóutcaként használt) Pozsonyi úton a Kárpát utcai lakótelep felé még nem is beszéltünk - ami ugyanolyan természetes tömegközlekedési főtengely lehetne, mint a Népszínház utca vagy a Mester utca a Körút délebbi szakaszaitól kifelé, szögezte le végül.