További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Gyorsan növekszik a közeljövőben várható lánchídmentes hónapok száma: múlt heti közgyűlési tudósításunkban még azt silabizáltuk ki az előterjesztésből, hogy másfél évig lesz lezárva a Lánchíd a felújítás miatt. Erre rákontrázott az Origo.hu azzal, hogy két év lesz az a másfél év.
Majd mikor hivatalosan is feltettük a kérdést a városházának, a következő választ kaptuk:
A lánchíd az építkezés teljes ideje alatt, tehát két és fél évig le lesz zárva a gépjárműforgalom elől. Összehasonlításképpen: a Margit hidat – amit a felújításkor hosszában ketté kellett vágni –, annak idején 2 év 4 hónap alatt sikerült befejezni.
A hivatalos menetrend ezek szerint a következő: 2017. június 1-jén elindítják a közbeszerzési eljárást. Ennek vége ugyan „az eljárás esetleges jogorvoslatai miatt előre nem meghatározható”, de jó eséllyel szeptembertől megkezdődhet a munka. Az átadás pedig a két és fél éves építkezést alapul véve 2020 tavaszán lehet.
A két és fél évig tartó 22,33 milliárd forintos rekonstrukció a következő elemeket tartalmazza:
- a közúti pályalemez teljes elbontását és újjáépítését,
- mindkét oldalon a gyalogos járdakonzolok teljes elbontását és újjáépítését,
- a megmaradó acélszerkezetek javítását és korrózió elleni védelmét,
- a gyalogos korlátok műemléki felújítását,
- a kőfelületek javítását és felülettisztítását, a köz- és díszvilágítás korszerűsítését,
- a Duna-meder szükség szerinti rendezését,
- a hídfőkben lévő gyalogos aluljárók szélesített átépítését,
- a hídfő lépcsőinek átépítését,
- a hídfők helyiségeinek felújítását és lehetőség szerinti hasznosítását.
A hídfelújítással egy időben felújítják a Váralagutat is. Az Alagútban az úttesten kerékpársávot festenek fel. Sőt, átépítik a Clark Ádám teret is, ahol a körforgalom mérete csökken, a gyalogosnak viszont több helyük lesz, és az úgynevezett gyalogosterek új díszburkolatot is kapnak.
A Lánchíd hídfője felőli oldalra új gyalogátkelőhely kerül, ezzel a teljes Clark Ádám tér mind a négy negyede átjárhatóvá válik. A pesti hídfőnél teljesen új aluljárórendszert építenek. Ez egy korábbi terv, de valami ilyesmiről lehet szó az aluljáró átalakításakor:
És most nézzük, hogy a két és fél évig tartó 22,33 milliárd forintos rekonstrukció milyen elemeket nem tartalmaz:
- nem lesz zöld park, nem lesz több sétány vagy egyszerűsített közúti felhajtás a Széchenyi téren (mint a fenti látványterven). Autósok: * Kerékpárosok: * Gyalogosok: *
- nem lesz sem gyalogoshíd (tömegközlekedéssel), sem csökkentett, egyirányú forgalmú a Lánchíd. Autósok: * Kerékpárosok: * Gyalogosok: *
- hiába bontják el és építik újra a gyalogos konzolokat (tartószerkezetet), nem szélesítik ki a járdát egy korábbi javaslatban foglaltak szerint. (Pedig a gyalogosok és kerékpárosok egyszerűen nem férnek el már a szűk járdafelületen.) Kerékpárosok: * Gyalogosok: *