Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

Őrmezőig hosszabbítanák a 4-es metrót

2005.12.15. 16:20
A Fidesz hosszabbítgatná a még nem is létező négyes metrót. Molnár Gyula viszont csak kapavágás után tárgyalna a javaslatról.

A négyes metró vonalának meghosszabbítását szeretné elérni az Őrmezei Közakarat Egyesület, amelynek aláírásgyűjtési akciójához csatlakozott a Fidesz is. Kupper András, a párt fővárosi frakcióvezetője, egyben XI. kerületi képviselője csütörtökön ennek jegyében napirend előtti felszólalásban javasolta az újbudai (XI. kerületi) képviselőtestület ülésén, hogy Molnár Gyula MSZP-s polgármester is írja alá a petíciót, amelyben az őrmezeiek a budaörsi virágpiacig hosszabbíttatnák meg a tervezett metróvonalat.

Kupper hangsúlyozta, hogy a négyes metró manapság már nem is az eredeti nevének megfelelő nyomvonalon halad, ugyanis már nem megy el a tervek szerint sem Rákospalotáig (ami a DBR rövidítésből az R betűt jelenti).

Kupper szerint Dél-Buda problémáit is jobban megoldaná a Budaörsig való meghosszabbítás, pontosabban a beruházás módosítása, az, hogy ne csak a Kelenföldi és a Keleti pályaudvar, illetve a Bosnyák tér közötti szakaszok épüljenek meg.

Budaörs jobb lenne?

A budaörsi verzió egyrészt tehermentesítené az aláírók szerint Őrmezőt, jobban bevonná az agglomerációt a pesti tömegközlekedésbe, valamint a gazdagrétiek számára is előnyös lenne, minthogy a kelenföldi végállomás tőlük jóval távolabb lenne.

Molnár Gyula, az MSZP budapesti elnöke, XI. kerületi polgármester átvette Kuppertől az aláírásgyűjtő ívet, ám azt mondta: addig nem írja alá, amíg el nem kezdődik a négyes metró beruházása. Ha azonban az első kapavágás megtörténik, azonnal aláírja - feltéve, hogy nem tartalmaz Újbuda érdekeivel ellentétes kitételeket -, mert akkor már tényleg mindenkinek érdeke a metró meghosszabbítása.

Molnár azért nem akarta most aláírni a petíciót mert szerinte az lassíthatná a metróépítés megkezdését, márpedig aki módosítgatni akarja a terveket, nem mindig jó szándékkal teszi ezt. Molnár tehát most már nem akarja megzavarni az előkészítést, és inkább a jelenlegi formájában támogatja a beruházást, de amint a kivitelezés fázisába lép a metróprojekt, hajlandó megvitatni a lehetséges hosszabbításról szóló javaslatokat.