Százmilliárdért kiszállna az AKA Rt. az M5-ösből
A Magyar Nemzet szerint az AKA Rt. tulajdonosai rájöttek: hosszú távon ilyen díjak mellett nem lehet nyereségesen üzemeltetni az autópályát. A koncessziós jog megszerzése az államnak negyven-ötvenmilliárd forintba kerülne, továbbá átvállalná az AKA Rt. 190 millió eurós adósságát is.
Kovács Ferenc, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium helyettes államtitkára az Indexnek július közepén úgy nyilatkozott: ahhoz, hogy 2006-ra elérje a sztráda Szegedet, jövő tavasszal el kell kezdeni az építést. Az állam és az AKA közötti tárgyalások elsősorban annak előkészítésére irányulnak, hogy az AKA építheti meg az 50-70 milliárd forintba kerülő új szakaszt is, de alacsonyabb útdíjakat állapít meg, és az M5-öst is engedi bekapcsolni a sztrádamatrica-hálózatba. Amennyiben nem sikerül megállapodásra jutni ennek feltételeiben, úgy előtérbe kerülhet az a változat, hogy az állam kivásárolja a francia-osztrák többségi tulajdonos részét és átvállalja hiteleit is. Ez legalább százmilliárd forintba kerülne, és akkor még egy kilométer új autópálya sem épült.