Ambrus
-7 °C
3 °C

Ötmilliós büntetés és 10 perces adásszünet az RTL-nek

2001.05.17. 09:09
Az ORTT elmarasztalta az RTL Klubot az április 23-án sugárzott A Riporter: Frei Tamás című műsor miatt. A testület azonban nem a miniszterelnök elleni merénylet árára vonatkozó kérdés, hanem amiatt büntette meg a kereskedelmi csatornát, hogy nem figyelmeztette a televíziónézőket arra, hogy a műsort 18 éven aluliaknak nem javasolja. Az ORTT az RTL Klubot ötmillió forintot meghaladó kötbérrel és tízperces képernyő-elsötétítéssel sújtotta.
Az ORTT a testületi tagok kérésére vizsgálta Frei Tamás bérgyilkosokról szóló riportműsorát, és eredetileg a pénzbüntetés mellett csak néhány perces műsorszünetet javasolt. Azonban a testület tagjai arra hivatkozva, hogy a csatorna elmulasztotta bejelenteni, hogy a műsort nem ajánlott megnézni 18 éven aluliaknak, végül úgy döntött, hogy az ötmillió-hétszázezer forintos kötbéren felül, a médiatörténelemben először az RTL Klubnak tíz percre kell felfüggesztenie adását. Az RTL bíróságnál fellebbezhet a testület döntése ellen.

Az RTL Klub megsértette a fiatalok és serdülők védelméről szóló törvényt

Az Országos Rádió és Televízió Testület állásfoglalása szerint a kereskedelmi csatornának a Riporter: Frei Tamás című műsort 23 óra után kellett volna vetítenie. Mivel sem a figyelmeztetés, sem pedig a késői műsoridőre vonatkozó törvényt nem tartotta be a kereskedelmi csatorna, a testület szerint megsértette a fiatalok és serdülők védelméről szóló médiatörvényt.

A testület ugyanakkor nem foglalkozott azzal a kérdéssel, ami közvetlenül az adás után elindította a Frei-botrányt. A magyar kormányfő elleni merénylet árára vonatkozó Frei-kérdés ügyében nem foglaltak állást.

Az RTL Klubnak Bárdos András az olajtanú Nógrádi Zsolttal készült interjúja miatt már egyszer öt percre fel kellett függesztenie műsorát - emlékeztet a Népszabadság.

A Külügyminisztérium nem foglalkozhat a műsor tartalmával

Horváth Gábor, a Külügyminisztérium szóvivője szerdán bejelentette, hogy megérkezett a minisztériumba az a hivatalos jegyzék, amelyben az orosz fél tájékoztatást kért a "bérgyilkosinterjú" ügyében. Ugyanakkor az is kiderült, hogy semmilyen módon sem tartozik a tárca hatáskörébe egy kereskedelmi csatornán sugárzott műsor, valamint, hogy a minisztériumnak nincs jogosultsága az állítólagos orosz bérgyilkos - avagy Juszt László szerint bolti eladó - riportalany kilétére való vizsgálatra sem. A Külügyminisztérium így a jegyzéket az illetékes ügyészi és rendőri hatóságokhoz továbbította.