Szalai: Újra kell gondolni a médiapiacot

2002.09.20. 17:02
Kérdéses, hogyan reagálnak az előző kabinet idején az ellenzéket támogató kereskedelmi csatornák az MTV átrendeződésére - derült ki Török Gábor politológus hozzászólásából a Médiapolitikai helyzetkép című konferencián. A szintén felszólaló Schmidt Mária, Orbán Viktor egykori tanácsadója a sajtót jellemző kettős mércéről, balliberális túlsúlyról beszélt.
"Kettős mérce van használatban, a baloldalon minden bocsánatos bűn, míg a jobboldalon üldözik az embereket" - fejtette ki véleményét a sajtó helyzetéről Schmidt Mária, Orbán Viktor egykori tanácsadója a XXI. Század Intézet Médiapolitikai helyzetkép című konferenciáján. Véleménye szerint a televíziók, újságok kilencven százaléka balliberális érzelmű újságírók, tulajdonosok irányítása alatt áll.

Újragondolni a médiapiacot

Ez alól csak az "adminisztrációs nyomás alá került" Magyar Nemzetet és a Magyar ATV "betiltott" Sajtóklub című műsora kivétel - mondta Schmidt, a konferenciát szervező intézet főigazgatója. A médiapiac egészét kellene újragondolni - fejtegette előadásában Szalai Annamária, a Fidesz médiapolitikusa. Véleménye szerint mára kórosan kiegyensúlyozatlan, manipulált rendszer alakult ki, amelynek megváltoztatásában a médiaelit nem érdekelt.

Kiegyensúlyozás vagy semlegesség

Átrendeződött a nyilvánosság a kormányváltás után - mondta Török Gábor. Az előző ciklus során a kereskedelmi csatornák is elfogultak voltak, kiegyensúlyozandó a közszolgálati televízió kormánypárti elfogultságát - mondta. Nem tudni azonban, hogy a kereskedelmi csatornák a semlegességre vagy a kiegyensúlyozásra törekednek majd a Magyar Televízió átrendeződése után - mondta a politológus.

"Magyarországon értelmezhetetlen, Nyugat-Európában átalakulóban van a közszolgálatiság" - mondta el felszólalásában Baló György, az MTV elnökjelöltje. Véleménye szerint példátlan, hogy a három közszolgálati csatorna közönségaránya alig éri el a 16 százalékot.