Natália
-3 °C
7 °C

Felszámolják Orbánék imázslapjának kiadóját

2006.01.05. 11:02
Egy ideig azt gyanították, hogy 867,5 millió forinttal károsította meg az államot a Mert 2000 Rt., amely az Orbán-kormány alatt többek között a Millenniumi Országjáró című lapot adta ki, mára viszont eladósodott, és felszámolást kezdeményeztek ellene, írja a HVG.

A Pest Megyei Bíróság elrendelte a Mert 2000 Rt. felszámolását, írja a HVG. A cég az Orbán-kormány regnálása alatt, a Wermer András-féle országimázsért felelős Happy End Kft. egyik fő beszállítójaként vált ismertté.

A cég adta ki Millenniumi Országjárót, amely többmillió postaládába juttattak el. Az ingyenes kiadványt előállító cég vezetőjét, Tüske Szabolcsot 2002-ben őrizetbe vették, és ellene nyomozást indítottak, mert a rendőrség gyanúja szerint 867,5 millió forinttal károsította meg az államot, nevezetesen a Miniszterelnöki Hivatalt. A rendőrség szerint az egykori Országimázs Központot szándékosan tévesztette meg a Happy End Kft. és az általa alvállalkozóként bevont Mert 2000 Rt.

Nem bűncselekmény

A Happy End a Millenniumi Országjáró című kiadvány előállításával bízta meg a részvénytársaságot 2000 márciusában. A nyomdai munkákkal végül a Szikra Lapnyomdát bízták meg. A Mert 2000 Részvénytársaság tényleges munkát nem végzett, hanem fiktív számlát állított ki a jogtalan haszon megszerzésére, gyanította a rendőrség. Az ügyészség viszont ugyan elismerte, hogy túlfizették a céget, megszűntette az eljárást, mert szerintük nem történt bűncselekmény.

A Mert 2000. Rt a kormányváltás után folyamatosan ellehetetlenült, majd a jegyzett tőkéje 2004 végére mínusz 168 millióra csökkent, adóssága eléri a 320 milliót.