Werber kitart az utcai politizálás mellett
További Belföld cikkek
- Injekciókkal mérgezett halálra egy idős beteget egy ápoló a pécsi belgyógyászati klinikán
- Erős széllel és záporokkal búcsúzik a hideg
- Elfajult a vita, megvertek egy kukás autóst Pest vármegyében
- Szalay-Bobrovniczky Kristóf: Most is szükség van Közép-Európa hangjára, véleményére
- Átlátszó: Leuralta Újbuda zöldítési közbeszerzéseit egy cégcsoport
"Magyarországon nincs igazi független média"
Navracsics szerint a választók nagy részének lojalitását a sajtóban megjelent cikkek nem befolyásolják, igazán ritkán fordul elő, hogy egy munkásember Magyar Nemzetért, vagy hogy egy fideszes vagy MIÉP-es szavazó Népszaváért állna sorba, hogy megnézze mi van a másik oldalon.
A politikusok és az újságírók kapcsolatát úgy jellemezte, hogy a két szakma között igazi jó barátság nem lehetséges, mert mindkettő olyan információkból él, amelyeket nem lehet megosztani a másikkal, ezért legfeljebb "üveggyöngyökön" alapuló korrekt partnerség alakulhat ki közöttük. Magyarországon az sem kedvez a szigorúan vett "független" újságírásnak, hogy a magyar médiapiac logikája olyan, hogy valamelyik oldalon szerepet kell vállalnia mindenkinek.
"Az utca hatásosabb a sajtónál"
Ron Werber, aki kifejezetten a konferencián való részvételért utazott Budapestre Izraelből, az elméleti megközelítés helyett a politikai kommunikáció gyakorlatiasabb oldalát taglalta. Werber két fontos alaptételből indította expozéját: szerinte az élet megközelítés kérdése, másrészt az élet politika.
Werber szerint a média valóban fontos kommunikációs eszköze a politikának, de nem szabad túlértékelni. A kampányszakember két amerikai választást hozott példának: Al Gore, illetve John Kerry is médiakedvenc volt, Bush viszont szinte vicctémaként szerepelt az elnökválasztási kampány alatt a sajtójában, elvesztette az összes tévévitát, a választáson mégis nyert. Ugyanez történt 2002-ben is Magyarországon: a jobboldali sajtó egyértelműen a Fideszt támogatta, a baloldalinak kikiáltott média viszont "sokszor túl objektív volt az MSZP-vel", mégis a Fidesz vesztett.
Werber szerint a leghatásosabb eszköz ezért a szavazók kegyeinek megnyerésére nem egy-egy országos médium, hanem sokkal inkább az, hogy a párt aktivistái az utcán, a lakóhelyen, a munkahelyen megszólítsák az állampolgárokat. Egy főtéri szórólap sokkal hatásosabb, mint egy cikk az országos sajtóban.