Árpád
-1 °C
9 °C

Évekig sugározhat engedély nélkül a Sláger Rádió

2002.01.16. 09:50
A Sláger Rádió bírósághoz fordulhat az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) döntése ellen, melyben a testület megszüntette a rádió műsorszolgáltatási szerződését. Ebből fakadóan akár még két éven keresztül is sugározhat a Sláger.
Az ORTT tavaly decemberben azonnali hatállyal felmondta a Sláger Rádió műsorszolgáltatási szerződését, mivel a rádiót működtető cég nem fizette ki a szerződése szerint esedékes 1,3 milliárd forintos díjat.

Arra a kérdésünkre, hogy miként sugározhat a Sláger Rádió érvényes frekvenciahasználati szerződés nélkül, az ORTT jogi irodáján azt a választ kaptuk, hogy erre a médiatörvényből, illetve a két fél közötti szerződésből fakadóan lehetősége van. A Sláger Rádió ugyanis bíróságon támadhatja meg az ORTT döntését. A médiatestület jogi irodáján az Indexszel közölték: államigazgatási eljárás keretében tárgyalhatják az ügyet, amely akár két évig is elhúzódhat. Amíg pedig nem születik végleges döntés, a rádió engedély nélkül is sugározhat.

Előzmények

Az ORTT 1997-ben kötött szerződést a Sláger Rádióval és a Danubius Rádióval. A megállapodás szerint a két csatorna országosan sugározhatja műsorát, ám a nagy hallgatósági elérést biztosító hullámsávoknak igen borsos volt az ára. Mindkét rádiónak 1997-ben a koncessziós díj 30 százalékát kellett befizetnie az ORTT kasszájába, a fennmaradó részt pedig évente részletekben. A jelenlegi szerződés-felbontásnak az az oka, hogy a Sláger nem fizette ki az esedékes műsorszolgáltatási díjrészletet, az 1,3 milliárd forintot.

Ha az én tehenem...

A Sláger előzőleg megpróbált engedményeket kérni a médiatestülettől. Kifogásolták, hogy a négy évvel korábbi frekvenciadíj nem méltányos, mert reklámbevételeik elmaradtak a várttól. Ugyancsak sérelmezték, hogy a Juventus hálózatba szervezett lokális rádióival immár országos csatornának kijáró lefedettséggel bír, pedig nincs ilyen frekvenciára engedélye. A Juventus ügyvezető igazgatója, Mark West erre a kifogásra úgy reagált az Indexnek, hogy rádiója "taktikus üzletpolitika" révén szerzett nagyobb lefedettséget, de a regionális adók is fizetnek frekvenciadíjat, ezért 1000 hallatóra lebontva arányaiban nem fizetnek kevesebb frekvenciadíjat, mint a Sláger.

Nem tudtak megegyezni

A végső fizetési határidő letelte előtt az 1,3 milliárd forintos összege helyett a rádió egy ötszázmilliós befizetésre tett ajánlatot. Az ORTT ezt el is fogadta volna, ha a Sláger nem szab különböző feltételeket. Sajtóértesülések szerint a rádió a tervek szerint csak letétbe helyezte volna az ötszázmilliót addig, amíg nem kap garanciát a 2005-ben lejáró hétéves koncesszió újabb ötéves meghosszabbítására.

Az ORTT tagjai végül elfogadhatatlannak ítélték az ajánlatot arra hivatkozva, ha teljesítik a Sláger Rádió kérését, akkor ezzel a koncessziós díjakat pontosan fizető Danubius Rádiót hozzák méltánytalan helyzetbe. A médiatestület megállapította a törvénysértést, és felbontotta az adóval kötött szerződését.

Erre kontrázott a csatorna: bírósági pert indított azzal az indoklással, hogy a médiatestület elutasította az általuk beterjesztett, a fizetési ütemezésről szóló javaslatot, holott többféle tervezetet is beterjesztett az ORTT-nek.

Maradhat az eredeti felállás

Az ORTT jelezte: nem az a célja, hogy üresen maradjon a frekvencia, így majdnem biztosra vehető a szakemberek prognózisa, miszerint nem válik egyszereplőssé az országos kereskedelmi rádióspiac. A Sláger műsorpolitikai változásait figyelve sem érződik kapuzáró hangulat, sőt: a rádió fél órával növelte legnépszerűbb műsorának, a Bumerángnak adásidejét, emellett új műsorvezetőket szerződtetett, új műsorokat indít.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Utazás aggodalom nélkül?

Utazása előtt sose feledkezzen el utasbiztosításáról!