Nem motorhiba okozta a heathrow-i kényszerleszállást
A hajtóműveken végzett vizsgálat nem talált bizonyítékot mechanikai hibára, és jegesedés, illetve madarakkal való ütközés sem felelős az esetért, áll az előzetes jelentésben.
A British Airways Pekingből érkezett járatának január 17-én nem sikerült elérnie leszállás közben a kifutópálya betoncsíkját, és az előtte lévő füves területen ért földet.
A gép pilótáinak éppen hogy sikerült a repülőtér kerítésén belül letenni a Boeing 777-est, aminek alja az erős becsapódás miatt széttört. A 136 utas és a 16 fős személyzet közül csak páran sérültek meg könnyebben.
A szerencsésen végződött kényszerleszállás után egy nappal nyilvánosságra hozott előzetes vizsgálat azt állapította meg, hogy valamiért nem nőtt leszállás közben a hajtóművek teljesítménye. A pilóták többször is próbálták felpörgetni a hajtóműveket, de egyszer sem tudták, és a gép sebessége ezért csökkenni kezdett.
A belső vizsgálat most az üzemanyagrendszerre koncentrál. Vizsgálják az üzemanyagtartályban talált kis törmelékeket, és a nagy nyomású üzemanyagpumpákat.