Egy ember meghalt a csepeli helikopterbalesetben

2009.02.10. 11:21 Módosítva: 2009.02.10. 15:44
Eddig tisztázatlan körülmények között a Dunába zuhant egy helikopter Csepelnél. Egy ember meghalt, ketten sérülések nélkül megúszták a balesetet.

Egy ember meghalt, amikor kedden délelőtt 10.30 körül a Dunába esett egy helikopter a Lágymányosi hídnál, az épülő csepeli szennyvíztisztító közelében. A gépen a pilótán kívül ketten utaztak: az építtető konzorcium egyik alvállalkozó cégének vezetője és egy fotós, aki a munkálatokat fényképezte.

Az épülő szennyvíztisztító
Az épülő szennyvíztisztító

A balesetben a cégvezető halt meg, a fotós és a pilóta nem sérült meg. Ők saját felelősségükre a kórházba sem mentek, mondta Győrfi Pál, a mentőszolgálat szóvivője.

Kis-Guczi Péter, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság sajtóügyeletese elmondta, 11 óra körül megtalálták a gép roncsait. A távirati iroda információi szerint Robinson-44 típusú helikopter zuhant le.

A balesetnek a szennyvíztisztítónál dolgozó munkások közül többen szemtanúi voltak, ők egy csónakkal mentek a helyszínre, és rögzítették a gépet, hogy ne süllyedjen el.

A roncsokat nem sokkal 12 óra előtt kihúzták a Csepel-szigetre.

A rendőrség vasúti, légi vagy vízi közlekedés veszélyeztetése bűntett miatt indított eljárást ismeretlen tettes ellen. Az ügyben a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) is vizsgálatot indított, de annak lezárultáig nem nyilatkozik, közölte Szabó Aliz, az NKH kommunikációs referense.

Az épülő műszigetet fotózták

A csepeli szennyvíztisztító ideiglenes műszigetét építő alvállalkozó cég saját munkáját fényképezte, közölte a központi szennyvíztisztító telep tervezését és kivitelezését végző Csepel 2005 FH Konzorcium.

A Duna sodorvonalában, a folyó közepén egy ideiglenes műszigeten épül az a műtárgy, ahol a szennyvíztisztítási folyamat végén a megtisztított vizet belevezetik majd a Dunába.

A beruházó Fővárosi Önkormányzat, a szennyvíztisztítót tervező és kivitelező Csepel 2005 FH Konzorcium, valamint a beruházás megvalósításában részt vevő partnerek részvétüket fejezték ki az elhunyt munkatárs családjának.

Helikopterbalesetek 2008-ban

2008. január 31. - A Szolnok megyei Óballa településnél egy Mi-8 típusú katonai helikopter gyakorló területen földnek ütközött, kigyulladt, majd kiégett. A balesetben egy ember meghalt, kettő súlyosan és egy könnyebben megsérült.

2008. június 22. - A Somogy megyei Nagybajom külterületén mintegy 15-20 méter magasról lezuhant egy magánhelikopter, utasai súlyosan megsérültek.

2008. július 31. - Kiskunlacháza és Apajpuszta között lezuhant egy Eurocopter EC 135 típusú mentőhelikopter. Az ápoló meghalt, a pilóta életveszélyesen, az égési sérült gyermek édesanyja súlyosan, az orvos könnyebben sérült meg, a szállított beteg nem szenvedett újabb sérüléseket. Augusztus 3-án éjjel meghalt a helikopter vezetője is.

A Robinson 44-es

Nevét tervezőjéről, Frank Robinsonról kapta. A négyszemélyes R44-es tervezése ugyan 1985-ben elkezdődött, első prototípusa mégis csupán 1990 márciusában szállhatott fel.

Az R44-es őse az 1975 óta repülő, kétszemélyes R22-es, amelyből már több mint 4.000 darabot adtak el. Az új típust Frank Robinson a kétüléses, könnyű forgószárnyúak és a méregdrága, többfeladatú, gázturbinás helikopterek közötti hiány kitöltésére szánta.

A gép a Raven (Holló) nevet kapta és a nagyközönségnek az 1991 januárjában megrendezett "Heli-Expo" kiállításon mutatták be Anaheimben. Az első szerződéseket 1992-ben kötötték és a következő évben 31 darab R44-est értékesítettek.

A világsikert aratott, könnyű kategóriájú helikopter jelenleg gyártott, második fő változata, a Raven II-es erősebb hajtóművel készül. Ezt négy alváltozatban gyártják. A csúszótalpas rendőrségi, kiképző és kamerával felszelt verziókon kívül gyártják még a Clipper nevű, úszótalpas változatot is. A gépből több mint 3.000 darabot gyártottak.

A helikopternek két lapátja van, átmérőjük 10,06 méter. Hajtóműve hathengeres, vízszintes boxer motor, amely közvetlen hajtású, léghűtéses.