Egy lábujjsérült kálváriája az élményfürdőben
További Bulvár cikkek
Nincs bőr a lábujjon
A rosszemlékű élményfürdőzésre a következőképp emlékszik vissza a panaszos. "Augusztus végén látogattunk ki hármasban a barátaimmal az aquaparkba, nem sokkal a hivatalos megnyitó után. Nem volt teltház, sehol sem kellett várni a csúszdáknál, vagy a játékoknál. Az egyik csúszdánál valahogy sikerült úgy elindulnom, hogy beakadt két lábujjam az illesztésnél. Szerencsémre sikerült kiszabadítanom, így "csak" a bőrt szedte le mindkét ujjamról. Amikor kijutottam a medencéből, láttam, hogy erősen vérzik a lábam, és magától nem fog elállni a vérzés. Kértem a medence szélén tartózkodó felügyelőket - akik mellesleg nem nagyon ügyeltek a vendégekre -, hogy lássák el a sebeimet, de náluk nem volt semmilyen elsősegély-felszerelés."
|
Vita a kapuk előtt
"Az úr épp egy vendégcsoportot fogadott a kapunál, és némileg lekezelő módon fogadott, amikor kértem tőle, adja vissza a belépőjegy árát. Szóváltásunk hamarosan hangoskodássá fajult, aminek az igazgató azzal vetett véget, hogy nem ér rá, és intett két biztonsági őrnek, hogy dobjanak ki. A biztonságiakat azonban sikerült meggyőznöm, hogyha kidobnak, abból nagyobb balhé lesz, így elálltak szándékuktól. Némileg felfokozott idegállapotban visszamentem az irodába és kértem a panaszkönyvet. Egy spirálfüzetet hoztak, hogy abba jegyezzem fel a kifogásaimat, és mikor megemlítettem, miképp is néz ki egy valódi panaszkönyv, akkor került elő valahonnan a hárompéldányos tömb. Részletesen leírtam mindent, és még helyben választ is fogalmazott az igazgató, amit kézhez kaptam azonnal. Felvetésemre, ami szerint jócskán vannak hiányosságok, kidolgozatlanságok a parkban, több helyen csúszósak, életveszélyesek a járófelületek, nem kielégítőek a biztonsági feltételek, azt válaszolták, hogy műszakilag megfelelő a park állapota, és nem terveznek különösebb munkálatokat a helyzet megváltoztatására."
"Közel két órás huzavona után végül visszaadták volna a jegy árát, de erre nem tartottam igényt, mert barátaim miatt - ugyan csak a parton - de a fürdőben maradtam. Az igazgatói feljegyzésen kívül azóta sem kaptam semmiféle hivatalos választ, sem a parktól, sem az ilyen panaszos ügyekben illetékes önkormányzattól."
Felfújt horzsolás?
A Zsiráfcsúszdánál megsérült lábujjak történetére az élményfürdőt üzemeltető kft. ügyvezető igazgatója is jól emlékszik, mivel állítása szerint azóta sem volt hasonlóan kirívó vitás ügyük, bár mindennaposak a kisebb sérülések a 2003. augusztus 22-én megnyitott fürdőkomplexumban. Akkor adott hivatalos válaszát felidézve Szűcs Gyula elmondta, hogy az ápolók megfelelően látták el a sebeket, amik a felvett jegyzőkönyv tanúsága szerint jóval kisebbek voltak, mint ahogy panaszban szerepel, és a személyzetnél egyébként is mindig van egészségügyi csomag.
A központi épület alig kétszázötven méterre van a medencéktől, és a panaszban szereplő folyosón épp villanyszerelők végeztek karbantartási munkát egy pár négyzetméteres területen, ami nem akadályozta a közlekedést. Amikor az igazgató épp egy nagyobb csoport beléptetésénél segített, csupán arra kérte a biztonságiakat, hogy kísérjék arrébb a végig "nehezen minősíthető, kioktató hangnemben" beszélő vendéget.
"Sehol sincsenek rossz illesztések"
A hiányosságokra vonatkozó felvetésre elmondták, hogy a hibák kiküszöbölése folyamatosan zajlik. A csúszdák bevezető szakaszán egyébként sincsenek sehol rossz illesztések, horzsolást az okozhat, hogy a kezdő méteren található csúszásgátló bevonat egy rosszabbul sikerült induláskor felsebezheti a víztől felázott bőrt. A panaszos vendég viselkedésére amúgy jellemzőnek tartotta az igazgató, hogy miután lezárták a vitás helyzetet és intézkedtek a jegy visszatérítéséről, továbbra is a parkban maradt a barátaival fürdőzni. Szűcs Gyula szerint némileg furcsa, hogy épp a mostani szerencsétlen haláleset után jutott eszébe a vendégnek a sajtóhoz fordulni.