Konstrukciós hiba
A busz füstölgő motorterére a jármű mögött közlekedő Volán-busz sofőrje lett figyelmes, és azonnal jelezte kollégájának a bajt, mondta az Indexnek Szántó Ferenc, a BKV fődiszpécsere. A BKV sofőr egy poroltóval azonnal eloltotta a motortérben keletkezett tüzet, így a kiérkező tűzoltóknak már nem akadt munkájuk. Az elsődleges adatok szerint egy olajcső megsérült, és a kipufogóra folyt olaj gyulladt be. Hétfőn szakemberek vizsgálják meg a tűz pontos okát.
Egy korábbi vizsgálat azt már bebizonyította, hogy a 412-eseknél konstrukciós hiba okozta a tüzeket. A kipufogó csövet ugyanis túl közel vezették az éghető anyagokból készült részekhez. A BKV folyamatosan végzi a hibás járművek átalakítását, amire már több tízmillió forintot költöttek.
Több típussal is megesett
A múlt héten a BKV egy 415-ös jelzésű busza gyulladt ki. A piros 17-es jelzésű járat vonalán közlekedő BKV-busz sofőrje a X. kerületi Kőbányai úton menet közben észlelte a motortérben keletkezett tüzet. Megállt, az utasokat leszállította, és több poroltóval megkísérelték a lángokat eloltani, de sikertelenül. Az autóbusz már teljes terjedelmében égett, mire kiérkeztek a riasztott tűzoltók. Nekik három vízsugárral sikerült eloltaniuk a lángokat.
Egy hónapja szintén egy 415-ös Ikarusz busz gyulladt ki. A tűzeset akkor nem okozott sem személyi sérülést, és az anyagi kár sem volt jelentős. Július közepén a 139-es busz gazdagréti végállomásán az utasok leszállása után gyulladt ki egy 435-ös motortere.