További Bulvár cikkek
A fogyasztóvédelem ugrott
"Ismeretlen eredetű dobozos üdítőital" |
Közben csütörtökön a gyártó és forgalmazó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Rt. levélben jelentkezett a fogyasztóvédelemnél: övék az inkriminált folyadék, és alvállalkozók bevonásával reklámcélból terjesztették. A forgalmazó azt állítja, hogy a szürreális nevű italt korábban az Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet bevizsgálta, és eszerint a jelöletlen dobozos ital érzékszervi bemutatásra alkalmas.
Furcsa íze van
A hivatal korábban nem tudta megállapítani, hogy ki, milyen célból vitte az utcára a Mentholos diagnózist. Az osztogatással megbízott személyek nem nyilatkoztak arról, hogy ki bízta meg őket, csak annyit közöltek, hogy a forgalmazó majd később nyilvánosságra hozza, hogy mi is ez. Az egyik névtelenséget kérő bejelentő előzőleg megkóstolta az italt, és azt mondta, hogy "furcsa íze van".
Régi-új nedű
A cég kommunikációs vezetője, Barta Zsolt az Indexnek elmondta, főként a fiatal korosztálynak szánják a citrus ízű italt, melyet pár évvel ezelőtt Mountain Dew néven kóstolhattunk. Az új recept alapján készülő üdítő beveztő kampányát ennek megfelelően játékosra tervezték: az MD név megismertetése volt a cél, ezért a reklámital kóstoltató akciójával párhuzamosan matricákat osztogattak, melyen a Mentholos Diagnózis, a Májas Derelye, a Mennyei Dudák és hasonló hangzatos nevek voltak olvashatók.
Barta Zsolt szerint a reklám minden szempontból szabályos volt: a termék OÉTI által bevizsgált és engedélyezett volt, a kóstoltatást pedig hostesszek végezték, akiknek a dobozt minden esetben fel kellett nyitniuk, vagyis éppen olyan volt, mintha pohárban kapták volna a terméket az érdeklődők. A hostessek egyébként az üdítőitalról kérdezősködőket információval is ellátták.
Ettől függetlenül a fogyasztóvédelmi szervezet a forgalmazás körülményeivel kapcsolatos vizsgálatot lefolytatja, és a szükséges intézkedéseket megteszi, mivel a vonatkozó élelmiszer- és reklámtörvényeket nem lehet semmibe venni - mondta az igazgató.