Öngyilkosságra készült a metrótűz okozója?

2003.02.19. 12:32
Feltehetően öngyilkosságot próbált elkövetni a legalább 130 halálos áldozatot követelő dél-koreai metrótűz okozója, állítja a dél-koreai rendőrség. A rendőrség jelenleg a közlekedési vállalat alkalmazottainak felelősségét vizsgálja.
A tegui metrógyújtogatással gyanúsított 56 éves Kim Dehan kihallgatásán azt mondta a rendőröknek, hogy "emberekkel együtt, egy zsúfolt helyen", nem pedig egyedül szeretett volna meghalni. A Guardian információ szerint a férfi egy cigarettával gyújtotta meg a tejes dobozba rejtett folyadékot, amit az utasok sikertelenül próbáltak megakadályozni. Kim Dehan könnyebb égési sérüléseket szenvedett.

A férfi korábban elmegyógyintézeti kezelés alatt állt, és hozzátartozói szerint gyújtogatással fenyegette meg azt az intézetet is, ahol szerinte nem kielégítő kezelést kapott. A rendőrség az öngyilkossági-verziót azután hozta nyilvánosságra, hogy az elhunytak hozzátartozóinak részéről rengeteg kritika érte a hatóságok munkáját.

Gyorsan terjedő lángok

Kedd reggel legalább 130 ember vesztette életét, amikor Kim Dehan gyanúsított egy gyúlékony folyadékkal teli flakont dobott a Szöultól 320 kilométerre fekvő Tegu városában egy metrószerelvény egyik kocsijába. A tűz gyorsan átterjedt az állomásra beérkező másik szerelvényre is. A hatóságok eddig mindössze 44 áldozatot azonosítottak, de a halottak száma akár 145 is lehet. A rendőrök még 314 eltűntet tartanak nyilván, de mivel sok embert kétszer jelentettek, és az azonosítás is folyik, ezért ez az adat nem megbízható.

Megbénult a kommunikációs rendszer

A hozzátartozók szerint nagyon lassan halad a maradványok azonosítása, a már azonosítottakat pedig lassan adják ki. A közvélemény szerint a támadás a biztonsági intézkedések hiányosságát mutatja. A rendőrség most azt vizsgálja, hogy az állomás ügyeletesi miért engedték be a második szerelvényt, percekkel a tűz után.

Egy neve elhallgatását kérő hivatalnok szerint a tűz megbénította a földalatti kommunikációs rendszert, ezért nem tudták értesíteni a második szerelvényt, amelyen a legtöbb ember halt meg. Sokan a földalatti lépcsőjén fulladtak meg, mert nem tudtak időben kijutni.

A közlekedési vállalat bejelentette, hogy ezentúl vészfényeket szerelnek fel, és újabb vészkijáratokat alakítanak ki a metróalagutakban. A kocsik belső terét pedig éghetetlen anyagokkal burkolják a jövőben.